گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش » گزارش تصویری
ساعت : ۱۷:۱۴
شناسه : 10958
تاریخ : ۰۶ شهریور ۱۳۹۸
اعزام کاروان راهیان نور برادران به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور اعزام کاروان راهیان نور برادران به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور

مراسم اعزام کاروان راهیان نور برادران به شمال غرب کشور (مناطق عملیاتی بورالان ) با حضور مسئولین در مزار شهدای گمنام ماکو برگزار شد

به گزارش مرزداران ؛ مراسم اعزام کاروان راهیان نور به شمال غرب کشور مناطق عملیاتی قرآن با حضور مسئولین در مزار شهدای گمنام ماکو برگزار شد.
 در این برنامه سرهنگ پاسدار سید مهدی غفاری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو فرهنگ ایثار و شهادت را از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران دانسته و گفت : در رسانه ها و در کشورهای غربی هرگاه فردی در راه وطن جان خود را از دست میدهد برنامه ای خاص برای آن تهیه گردیده و چند تیر هوایی شلیک می کنند اما در فرهنگ غنی ایران اسلامی فرهنگ اسلام ، ایثار ، شهادت و شهید برای خود معنی خاصی دارد که هر کس  در این فرهنگ وارد شود معنی آن را به خوبی دریافت خواهد کرد .
وی در خصوص ارزش و جایگاه شهدا گفت : در تمام آیات ، روایات و سیره امامین انقلاب اجر و پاداشی والا برای شهید در نظر گرفته شده است و تاثیری که خون شهدا بر فضای معنوی جامعه دارد بسیار حائز اهمیت می باشد چراکه هر شهیدی که در هر منطقه تشییع می گردد فضای آن منطقه تا مدت ها رنگ و بوی معنوی به خود می گیرد .
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو شهدا راه چراغ راه ملت خوانده و گفت : شهدا سرمشق و الگو های کشور می باشند چرا که از همه چیز خود گذشته و جان خود را در راه دین و اسلام در طبق اخلاص گذاشتند .
وی تصریح داشت : امروز شما توفیق پیدا کردید به خدمت این شهدا بروید و این فرهنگ ایثار و شهادت می باشد که ما را در مقابل دشمنان قدرتمند خواهد کرد ، دشمن از این فرهنگ به شدت هراسان می‌باشد .
وی خاطر نشان ساخت : جوانان ، پیشکسوتان و رزمندگان ما با جنگ و مقاومت در سوریه و عراق نشان دادند که هنوز همچون انقلاب و دفاع مقدس جوانان بی شماری وجود دارند که آماده هستند در راه دین و نظام مقدس جمهوری اسلامی از جان  و مال خود بگذرند لذا این یک روز هم غنیمت میباشد که در مناطق عملیاتی در خدمت شهدا باشیم .
سرهنگ غفاری تاکید داشت : اگر امروز امنیت و آسایش در کشور وجود دارد همه اینها در سایه خون شهدا می باشد لذا همه ما باید در تکریم خانواده شهدا ، فرزندان و پدران و مادران آنها بکوشیم تا بتوانیم ذره‌ای از رشادت ها و شجاعت های این سرمایه های کشور را که در سایه امنیت خون آنها زندگی می کنیم جبران کنیم .
این کاروان با 6 اتوبوس به استعداد 300 نفر به مناطق عملیاتی شمال غرب کشور (منطقه عملیاتی بورالان ) اعزام شدند .