افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
23

از جمله مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مقابل جبهه‌ی استکبار می باشد

  • کد خبر : 11444
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۶
از جمله مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مقابل جبهه‌ی استکبار می باشد

امام جمعه ماکو گفت :آمریکایی‏ ها از اینکه به ما پیشنهاد مذاکره می‌دهند، هدفشان این نیست که بدین طریق خصومت بین ایران و آمریکا را از بین برده و فشار را کاهش دهند، بلکه آنها می‌خواهند از مذاکره، به عنوان یک ابزار استفاده کرده و بدین طریق دشمنی خود را بیشتر کرده و فشار را بر علیه ایران تکمیل نمایند.

به گزارش مرزداران؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به آثار وضعی لقمه های حرام گفت: همانا خداوند عمل را از انسانهای با تقوا قبول می‌کند.» انسان با تقوا کسی است که خود را از گناه و معصیت و انجام فعل حرام حفظ می‌کند. انسان با تقوا لقمه‌ی حرام بر سر سفره‌ی خود نمی‌آورد. چون هر عملی که انسان انجام می‌دهد دارای آثار تکلیفی و آثار وضعی است. آثار تکلیفی آن در روز قیامت بصورت ثواب و عقاب ظاهر می‌شود، و انسان آثار وضعی آن را در این دنیا می‌بیند. مال و لقمه‌ای را هم که انسان از حرام بدست می‌آورد، علاوه بر آثار تکلیفی، دارای آثار وضعی است.

وی با اشاره به دیدگاه اهل بیت در این خصوص گفت :از دیدگاه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام کسی که مال خود را از حرام بدست آورده عبادت و اعمال صالح او مورد قبول درگاه پروردگار عالمیان قرار نخواهد گرفت. به طوری که حضرت امام باقر علیه السلام می‌فرمایند: هرگاه انسان مالی از حرام به دست آورد نه حجّی از او پذیرفته شود، نه عمره ‏ای و نه صله‌ی رحمی و حتّی در ازدواج و زناشویی او تأثیر سوء می‏گذارد.

حجت الاسلام هاشمی از جمله آثار وضعی لقمه حرام به عدم استجابت دعا اشاره کرد و گفت :از جمله‌ی آثار وضعی لقمه‌ی حرام، عدم استجابت دعای او تا چهل روز است؛ به طوری که رسول مکرم اسلام صلی الله علیه و آله و سلام می‌فرمایند: «در آمدت را پاک کن تا دعایت مستجاب شود؛ زیرا هرگاه آدمی لقمه‌ی [حرام ] به دهان خود ببرد، تا چهل روز دعایی از او پذیرفته نمی‏شود. انبیای الهی سختی های بسیاری را به جان خریدند تا در فکر و زندگی غفلت زدگان، اصلاحات اساسی ایجاد کنند؛ اما هرگز نتوانستند برخی را هدایت کرده و به سعادت برسانند. البته این اشکال به انبیاء مربوط نیست؛ بلکه به عملکرد خود آن مردم باز می‌گردد. یکی از مهم‌ترین عواملی که می‌تواند علت این شقاوت باشد، لقمه‌های حرامی است که به پوست و خون تبدیل می‌شود.

وی تصریح داشت :زمانی که حضرت ابا عبدالله الحسین علیه السلام به کربلا رسید، فرمود: ‹‹النَّاسُ عَبِیدُ الدُّنْیَا وَ الدِّینُ لَعِقٌ عَلَی ألْسِنَتِهِمْ یَحُوطُونَهُ مَا دَرَّتْ مَعَایِشُهُمْ، فَإِذَا مُحِّصُوا بِالْبَلاَءِ قَلَّ الدَّیَّانُون‏››(بحار الانوار ج:44 ص:383)؛ «مردم، بنده دنیا می‌باشند و دین، لقلقه زبان ایشان است، [آنها] تا موقعی دیندارند که معیشت‌شان تأمین شود؛ اما وقتی به وسیله بلا آزمایش شوند، دینداران اندک خواهند بود.»

حجت الاسلام هاشمی در خطبه دوم با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس گفت :صبر و استقامت در مقابل استکبار؛ بزرگترین دستآورد دفاع مقدس میباشد

دفاع مقدس بزرگداشت رزمندگان می باشد که با قدرت ایمان و تقوی و با روحیه شهادت طلبی، ایثارگری و استقامت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و از بزرگترین امتحان الهی پیروزمندانه خارج شدند. در این امتحان بعضی به شهادت رسیدند و بعضی دیگر یا بصورت رزمنده و یا جانباز و آزاده، و به عنوان یادگاران شهدا و هشت سال دفاع مقدس به اوطان خود بازگشتند؛ البته وظیفه ایشان از شهدایی که جایشان در بین ما خالی است، بیشتر است. چون اینها وظفیه دارند که پیام شهدا را به گوش مردم ایران و سراسر دنیا برساند.

وی افزود:از جمله‌ی مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مقابل جبهه‌ی استکبار بود که باعث پیروزی رزمندگان اسلام گردید. و رزمندگان اسلام نیز این روحیه‌ی استقامت را از آیات وحیانی قرآن کریم الهام گرفته‌اند. لذا مقام معظم رهبری، در بیانات اخیرشان در درس خارج؛ جمهوری اسلامی را به عنوان جمهوری عزت خواندند و فرمودند: «این عزت قطعا در سایه‌ی راهبرد مقاومت بدست می‌آید، و راهبرد مقاومت نیز یک راهبرد فعال و سازنده در عرصه بین الملل است.

حجت الاسلام هاشمی تاکید داشت :وقتی انسان به دو نوع راهبرد مقاومت و سازش نگاه می‌کند، به این نتیجه می‌رسد که ایران به عنوان پرچمدار راهبرد مقاومت توانسته است در عرصه‌ی نظامی، امنیتی و سیاسی، یک قدرت بازدارنده‌ای را ایجاد کند. در واقع اکنون هیچ پرونده‌ای در سطح منطقه نیست که بدون حضور ایران به نتیجه برسد. رسانه‌های عربی بارها با حسرت به این نکته تاکید کرده‌اند که؛ عزت ایرانی در سطح جهان، آمریکا را وادار کرده که به دنبال این باشند تا با ایران مذاکره نمایند؛ اما در مقابل؛ ترامپ از حاکمان کشورهای عربی فقط و فقط به عنوان گاوهای شیرده استفاده می‌کند.

وی خاطرنشان ساخت :نکته مهم دیگری در بیانات مقام معظم رهبری به چشم می‌خورد، این است که معظم له، مذاکره با آمریکا را با یک استدلال روشن مورد نکوهش قرار داده و فرمودند: آمریکا امروز می‌خواهد سیاست فشار حداکثری را پیاده کند و مذاکره در این شرایط، به معنای پیروزی راهبرد فشار حداکثری است. آمریکایی‏ ها از اینکه به ما پیشنهاد مذاکره می‌دهند، هدفشان این نیست که بدین طریق خصومت بین ایران و آمریکا را از بین برده و فشار را کاهش دهند، بلکه آنها می‌خواهند از مذاکره، به عنوان یک ابزار استفاده کرده و بدین طریق دشمنی خود را بیشتر کرده و فشار را بر علیه ایران تکمیل نمایند.

امام جمعه ماکو تاکید داشت :در شرایط جنگی همه ارکان نظام اسلامی باید آرایش جنگی به خود بگیرند. در جنگ اقتصادی نیز باید همه ارکان و دستگاه‏ های نظام اسلامی،‏ آرایش متناسب با جنگ اقتصادی به خود بگیرند. از مهمترین کارکردهای دستگاه قضا، مقابله با اخلال‏ گران نظم اقتصادی است . اخلال‏گران نظم اقتصادی در عمل پیاده نظام‏ها و نیروهای نفوذی دشمن در جنگ اقتصادی هستند. دشمن در جنگ اقتصادی می‌خواهد فشار اقتصادی و معیشتی را بر مردم تحمیل کند، و اخلال‏گران اقتصادی این هدف دشمن را محقق می‏کنند.

وی در ادامه گفت :وظیفه دیگر قوه قضاییه در جنگ اقتصادی، حمایت از سربازان و افسران جنگ اقتصادی در جبهه خودی است. مدیران، تولید کنندگان و فعالان اقتصادی، در جنگ اقتصادی به عنوان سربازان و افسران جبهه خودی عمل می‌کنند.

قبل خطبه های نماز جمعه شاعر نونهال سجاد اسماعیل زاده به شعر خوانی پرداخته و سپس فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به ایراد سخنرانی پرداخت .

لازم به ذکر میباشد تیم پزشکی و میز خدمت به همت بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان ماکو در مسجد جامع ماکو ارائه خدمات کردند .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=11444
  • ارسال توسط :
  • 703 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای از جمله مهم‌ترین دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، صبر و استقامت در مقابل جبهه‌ی استکبار می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.