افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 16 April , 2024
23

امروزه برای الگو دهی به کودکان باید راه شهدا را ترویج دهیم

  • کد خبر : 12250
  • ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴
امروزه برای الگو دهی به کودکان باید راه شهدا را ترویج دهیم

مسئول پسشکسوتان سپاه ماکو وجانباز هشت سال دفاع مقدس در مراسم یادواره شهید دانش اموز غواص علی تقی نژاد گفت :  ولایت فقیه قطب نما است لذا اگر بخواهیم کنار اینها حرکت کنیم باید تفکر فرهنگ و شهادت ، تفکر بسیجی ، تفکر شهادت طلبی  و تفکر ولایت پذیری را در خود افزایش دهیم .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم یادواره شهید دانش اموز غواص علی تقی نژاد با حضور مسئولین در مسجد جامع قره تپه برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام سجاد یوسفی امام جماعت مسجد جامع قره تپه ضمن خیر مقدم ادامه راه شهدا و حفاظت و حراست از راه آنها را وظیفه هر فرد دانست و گفت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست .

در ادامه پس از اجرای گروه سرود نبی نصراله زاده مسئول پسشکسوتان سپاه ماکو وجانباز هشت سال دفاع مقدس به عنوان سخنران اصلی برنامه گفت : اگر ما امروز 16 آذر را گرامی میگیریم زمان شهادت شهدای دانش آموز است و شهدای غواص که تقدیم این انقلاب و اسلام شدند عملیاتی که آنها در عملیات کربلای 4 انجام دادند جای بسی تامل و تقدیر دارد .

وی افزود :امروز افرادی دایه مهربان تر از مادر هستند و از آنور آب آمده و به ما راه میخواهند نشان دهند که سازمان مجاهدین خلق نمونه ای از این گروه ها بود که به داخل گروه رزمندگان غواص ما نفوذ کرده و عملیات را به شکست کشاندند و در نهایت باعث به شهادت رسیدن غواصان رزمنده شدند .

وی تاکید داشت : امروز ما باید ضمن زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا فرهنگ شهدا و فرهنگ جبهه و جنگ را نشر دهیم این بود که رهبر گفت زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست ؛ باید توجه کنیم و بدانیم که علت شهادت شهدا چیست و علت از جان گذشتگی آنها چیست ؟ باید ببینیم آنها از کجا شروع کرده و به کجا رسیده اند لذا انسان اگر میخواهد مردانگی را بشناسد باید دیده را ببیند یعنی چشم همه را میبیند جز خود یعنی اصل مردانگی این است که همه را ببینی اما خود را نبینی .

وی تصریح داشت : خداوند در قرآن میفرماید افرادی که در راه خدا جهاد میکنند و شهید میشوند نمرده اند بلکه زنده هستند و نزد خداوند روزی می خورند اگر این اصل را ما نفهمیم ایراد از خود ما است لذا امروزه برای الگو دهی به کودکان باید راه شهدا را ترویج دهیم اما باید توجه داشته باشیم که اگر ما فریاد میزنیم که بحران هست ، جوان از دست رفته ، مملکت خراب است این تفکری اشتباه است ؛ چراکه جوان از دست نرفته است ما از دست رفته ایم که نمیتوانیم جوان را با خود همراه کرده و تربیت کنیم .

نصر اله زاده بیان داشت : امروزه افرادی در جواب میگویند چگونه جوانان را با خود همراه کنیم ؟ آیا میشود افراد را به زود به بهشت برد ؟ بله میشود اما نه آن صورت که شما فکر میکنید با شلاق ؛ اگر بتوانیم درست هدایت کنیم انسان خود به خود جذب می شود این هم نوعی به زور بردن به بهشت می باشد .

وی در پایان خاطر نشان ساخت : ولایت فقیه قطب نما است لذا اگر بخواهیم کنار اینها حرکت کنیم باید تفکر فرهنگ و شهادت ، تفکر بسیجی ، تفکر شهادت طلبی  و تفکر ولایت پذیری را در خود افزایش دهیم .

در ادامه این برنامه ولی عبدالله پور برادر سردار شهید محمد عبدالله پور به خاطره گویی پرداخت .

در پایان از سخنران و مدیر مدرسه و خانواده شهید دانش آموز غواص علی تقی نژاد تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=12250
  • ارسال توسط :
  • 1324 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امروزه برای الگو دهی به کودکان باید راه شهدا را ترویج دهیم بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.