گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش » گزارش تصویری
ساعت : ۱۵:۳۰
شناسه : 13165
تاریخ : ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ماکو مراسم چهلمین روز شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ماکو

مراسم چهلم شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور مسئولین شهرستانی و آحاد مختلفه مردم در مسجد ولیعصر(عج) شهرستان ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم چهلم شهادت سردار شهید سپهبد قاسم سلیمانی با حضور مسئولین شهرستانی و آحاد مختلفه مردم در مسجد ولیعصر(عج) شهرستان ماکو برگزار شد .

در این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های سردار دلها ولایتمداری میباشد گفت : ولایت مداری حضرت زهرا (س) به حدی بود که از امام صادق (ع) روایت شده است وقتی امیرالمومنین علی (ع) را از منزل بیرون بردند ، حضرت فاطمه در پشت سر او خارج شد و هیچ کدام از بانوان هاشمی نیز نبود ، مگر اینکه با حضرت حرکت کرد تا نزدیک قبر پیامبر (ص) رسید سپس صدا زد : پسر عمویم را رها کنید ، سوگند به آن که محمد پدرم را به حق برانگیخت اگر او را رها نکنید ، موی خود را پریشان می کنم و پیراهن پیامبر را بر روی سر می گذارم و از خداوند متعال فریادرسی می کنم ، حضرت صالح نزد خداوند از پدر گرامی تر نیست و نام او از من و نه بچه او از دو فرزندانم . سلمان گوید: من نزدیک فاطمه بودم به خدا سوگند دیدم که پاهای دیوار های مسجد پیامبر(ص) از بن کنده شد به گونه ای که اگر مردی می خواست عبور کند می‌توانست . من گفتم : ای سرور من  خداوند تبارک و تعالی پدرت را پیامبر رحمت قرار داد ، شما خشم و نقمت مباش ، حضرت برگشت و دیوار ها به جای خود بازگشت به گونه ای که گرد و خاک برپا شد لذا سردارسلیمانی این روحیه ولایتمداری خود را از مولای خود حضرت صدیقه طاهره و حضرت ابوالفضل العباس به ارث برده است .

وی افزود : نحوه برخورد سردار شهید با مقام معظم رهبری خود بیانگر این موضوع است لذا رهبر عظیم الشأن انقلاب در نماز آن شهید سرافراز طوری گریه  می‌کند انگار عزیز خود را از دست داده است .

وی  اخلاص را یکی از ویژگی‌های دیگر سردار سلیمانی بیان کرد و گفت :  سردار شهید سلیمانی در وصیت خود به زنش می نویسد اگر من به مرگ طبیعی و یا شهادت از دنیا رفتم روی سنگ قبر من القاب و … را ننویسید و فقط بر روی قبرم بنویسید سرباز اسلام قاسم سلیمانی .

وی با اشاره به حدیث قدسی گفت : که خداوند در حدیث قدسی می فرماید ای بنده من تو با من باش ، من محبتت را بر قلب های مردم می‌اندازم لذا معظم رهبری فرمودند :  از جمله عواملی که باعث شد محبت سردار شهید سلیمانی در قلوب مردم می‌افتد اخلاص آن شهید سرافراز استان بود چون گرداننده قلبها خداست اگر خدا بخواهد محبت انسان در قلبها می‌افتد .

امام جمعه ماکو با اشاره به اینکه سردار سلیمانی خود به استقبال شهادت رفت تصریح داشت : سردار شهید سلیمانی خود به استقبال شهادت رفت چون از ایام فاطمیه سال گذشته اعلام کرده بود که من در ایام دیگر نخواهم بود و قبل از آنکه بخواهد از سوریه به عراق بروند سه دست خط نوشته ، امضا نموده بود و این سه دسته از روی میز او پیدا شده در یکی از این دست نوشته ها نوشته بود ، خدایا مرا بپذیر و خدا این دعای او را قبول نموده و به دست استکبار جهانی آمریکا و رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسد .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به ویژگی روحیه استکبارستیزی سردار سلیمانی گفت : سردار سلیمانی شخصیتی بود که جهان اسلام به او مدیون بود ، لذا جهان اسلام عزادار شد چون ایشان شخصیتی بودند که ریشه داعش را در عراق و سوریه ریشه‌کن کرد ؛ امروز آمریکا اگر او را به شهادت میرساند به خاطر این است که شهید سردار سلیمانی تمامی نقشه های استکبار جهانی را در منطقه نقش بر آب کرد ، استکبار می‌خواست با تقویت داعش در منطقه اولاً : بین امت اسلامی جنگ و خونریزی و اختلاف و تفرقه بیفکند . ثانیاً : روحیه برادر کشی را در بین کشورهای اسلامی تقویت کند و ثالثاً: یک چهره خشنی از اسلام در جهان نشان دهد و برای رسیدن به این هدف بسیار هزینه کرده است اما سردار سلیمانی تمامی نقشه های شوم استکبار را نقش بر آب کرد چون یکی از ویژگی‌های وی روحیه استکبارستیزی بود .

امام جمعه ماکو با بیان اینکه آمریکا نتیجه این عمل خود را خواهد دید گفت : چون خون سردار سلیمانی خواهد جوشید و سردارسلیمانی ها به وجود خواهند آمد و این کار آمریکا بی جواب نخواهد ماند خداوند تبارک و تعالی در آیه شریفه می فرماید  آنها که کافر شدند و راه طغیان پیش گرفتند ، تصور نکنند اگر به آنان مهلت می دهیم ، به سودشان است ! ما به آنان مهلت می دهیم فقط برای اینکه بر گناهان خود بیفزایند و برای آنها عذابی خوار کننده آماده شده است ؛ این وعده الهی است که استکبار جهانی با این کار خود زوال عمر نحس خویش را جلوتر انداخت ، چون شهادت این شهید باعث وحدت هر چه بیشتر جهان اسلام و تقویت جبهه مقاومت خواهد شد و این امر باعث زوال مستکبرین جهان خواهد شد .

امام جمعه ماکو اذعان داشت : آمریکا با محاسبات غلط خود سردار سلیمانی را به همراه جانشین حشدالشعبی و همرزمانشان در خاک عراق به شهادت رساند و با این کارخود 3 اشتباه بزرگی را مرتکب شد آمریکا با این کار خود اولاً حاکمیت عراق را نقض کرد ثانیاً قوانین بین‌المللی را نقض نموده ثالثاً عواطف عمومی مردم ایران ،عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان و مسلمانان جهان را تحریک کرد قبل از آنکه ما در مقابل ترور آمریکا کاری انجام دهیم مردم منطقه خود پاسخ این حرکت تروریستی دولت آمریکا را خواهند داد هنوز پیکر شهدای مقاومت دفن نشده بود که مجلس عراق اخراج نظامیان آمریکایی را از عراق تصویب کرد این از آثار خون پاک این شهدا است .

حجت‌الاسلام هاشمی در پیگیری بیانات مقام معظم رهبری گفت : مقام معظم رهبری فرمود اگر امروز صبح سپاه پایگاه‌های نظامی آمریکا در عراق مورد هدف موشک‌های خود قرار دادند این یک سیلی از طرف ایران بود و إإلّا انتقام خونین شهیدان در صورتی گرفته خواهد شد که به طور کلی آمریکایی‌ها منطقه را ترک کنند لذا امروز آمریکایی‌ها نگران عواقب این ترور هستند و به تمامی نیروهای خود در منطقه آماده باش دادند آمریکایی ها با ترور سردار سلیمانی حذف حضور خود را از منطقه استارت زدند لذا از این به بعد هیچ جایی از منطقه برای آمریکایی‌ها مکان امنی نخواهد بود .

 

لازم به ذکر میباشد در این مراسم قاریان قران (احمد اسمعیل زاده ، عباس اسماعیل زاده ، علی فرجپور ) به تلاوت قران ، گروه سرود پایگاه شهید پیر احمدی  به سرود خوانی و فتح اله زاده مداح اهلبیت عصمت و طهارت به روضه خوانی در وصف سردار شهید پرداختند .