افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
30

راه اندازی و بهره برداری از سی تی اسکن پیشرفته بیمارستان فجر ماکو

  • کد خبر : 13341
  • ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۶
راه اندازی و بهره برداری از سی تی اسکن پیشرفته بیمارستان فجر ماکو

پس از سالها سفر به شهرستان های دور ، انتظار مردم ماکو به پایان رسید؛ سی تی اسکن پیشرفته 16 اسلایس توشیبا در بیمارستان فجر ماکو راه اندازی و به بهره برداری رسید .

به گزارش مرزداران ؛ پس از سالها سفر به شهرستان های دور ، انتظار مردم ماکو به پایان رسید؛ سی تی اسکن پیشرفته 16 اسلایس توشیبا در بیمارستان فجر ماکو با حضور مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو راه اندازی و به بهره برداری رسید .

در این برنامه دکتر صمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت : با بهره‌برداری از این سی تی اسکن یک بار سنگین برای تشخیص بیماران کرونا برداشته خواهد شد بدین معنی که ویروس کرونا که سی تی روی آن انجام خواهد شد می تواند با درصد خطای کمتری منجر به نمونه‌برداری گردد .

وی افزود : دستگاه مزبور نیاز به سیستم انژکتور و پکس دارد لذا برای دیدن ظرفیت کامل این دستگاه نیاز به این دستگاه های جانبی می باشد که شاید اگر سیستم پکس نباشد این دستگاه تا یک ماه حافظه اش پر گردد و به مشکل بر خواهیم خورد.

وی ضمن درخواست از مدیر عامل منطقه ازاد ماکو گفت : من از مدیر عامل منطقه آزاد ماکو درخواست دارم با توجه به وضعیت فعلی اقتصادی کشور در سال ۹۸ و بودجه سال منطقه آزاد برآورد شده بود که ۴ دستگاه دیالیز به بیمارستان فجر ماکو داده شود و برآورد قیمت آن ۵۵۰ میلیون تومان بود که ما این را گرفتیم و لذا اگر بشود یک دستگاه پکس برای سی تی اسکن تهیه شود مردم برای همیشه خیالشان از بابت سی‌تی‌اسکن راحت خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تصریح داشت : تیوب این دستگاه که جز اساسی ترین قطعه عکس برداری می باشد از نوع وارین آمریکا می باشد و آنطور که در اطلاعات دستگاه آمده است می تواند ۷۰۰ هزار عدد عکس را پوشش دهد .

در ادامه این برنامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن تسلیت وفات حضرت زینب، پرستار کربلا گفت : اطمینان از تامین زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی و سلامت در منطقه و روستاها برای ما یک فرض می باشد که در ارتباط تنگاتنگ با وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و دانشگاههای علوم پزشکی خاصه دانشگاه علوم پزشکی ارومیه با مسئولین شبکه بهداشت های شهرستان ها باید به صورت منسجم با اتحاد دست به دست هم بدهیم تا نظام بهداشت و درمان در منطقه به حد استاندارد  برسد و از ضرورت‌های آن زیرساخت‌های فیزیکی و سخت افزاری و نرم افزاری بیمارستان ها می باشد به همین خاطر در دستور کار منطقه آزاد  مطالبه گری در کنار مأموریت‌های اصلی وجود دارد خوشبختانه دستگاه سی تی اسکن جزء ضروریات بیمارستان می باشد که در چهار شهرستان و هم برای شهرستان های تحت نفوذ خدمت  ارائه می دهد .

عبدالرحیمی خاطر نشان ساخت : مبلغ ۳۵۰ هزار یورو اعتبار به این دستگاه اختصاص داده شده و حتماً وظیفه ما نیز خرید دستگاه های جانبی این سی تی اسکن خواهد بود چه بسا اگر قبلاً ازناحیه تخصصی شبکه بهداشت این درخواست صورت می‌گرفت خرید دستگاه های جانبی این سی تی اسکن همزمان با خرید خود دستگاه صورت می‌پذیرفت لذا آرزوی ما این است که سلامتی مردم به نحو احسن فراهم گردد .

لازم به ذکر می باشد که در کنار دستگاه سی تی اسکن از دستگاه سونوگرافی پیشرفته که مبلغ اختصاص داده شده به این دستگاه صد هزار دلار می باشد و هزینه آن توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین گردیده است ، بهره برداری شد .

این دستگاه قادر به عکس برداری دو بعدی می باشد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=13341
  • ارسال توسط :
  • 1380 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راه اندازی و بهره برداری از سی تی اسکن پیشرفته بیمارستان فجر ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.