گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش » گزارش تصویری » مصاحبه
ساعت : ۱۱:۱۸
شناسه : 14119
تاریخ : ۱۰ تیر ۱۳۹۹
اجرای 300 طرح اشتغال زایی به ارزش 100 میلیارد ریال در ماکو اجرای 300 طرح اشتغال زایی به ارزش 100 میلیارد ریال در ماکو

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماکو گفت : با توجه به رویکرد توانمند سازی با محوریت اشتغال در سال 99 ، خانواده های تحت پوشش کمیته امداد و اقشار آسیب پذیر از 300 طرح اشتغال زایی به ارزش 100 میلیارد ریال بهره مند خواهند شد .

به گزارش مرزداران ؛ محمد محمدنژاد رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص وضعیت عمومی شهرستان ماکو گفت : جمعیت مددجوی شهرستان 1657 خانواده با جمعیت 3076 نفر تحت پوشش کامل امداد می باشند .

وی افزود بر اساس سیاست‌های ابلاغی تعداد 912 خانواده با جمعیت ۲۶۶۴ نفر در قالب تبصره ۱۴ تحت پوشش موقت امداد قرار گرفته اند .

محمد نژاد با اشاره به تعداد کل پرونده های تحت حمایت کمیته تصریح داشت : کل پرونده های تحت حمایت ۲۵۶۹ خانواده با جمعیت ۵۷۴۰ نفر می باشد که برای این خانواده ها مبلغ کل ماهیانه یک میلیارد و ۱۲۰ میلیون تومان یارانه، مستمری و افزایش مستمری پرداخت میگردد که سالانه مبلغ ۱۳ میلیارد و ۴۵۲ میلیون تومان ارزش ریالی خدمات ارائه شده می باشد .

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ماکو با اشاره به مبلغ سالانه خدمات ارائه شده در سال 98 اذعان داشت : ارزش ریالی خدمات ارائه شده در سال ۹۸ در سر فصل های اشتغال ، وام قرض الحسنه ، مشارکتهای مردمی ، فرهنگی، مستمری،  احداث مسکن، جهیزیه، درمانی و موردی مبلغ بیست و چهار میلیارد و ۴۱۰ میلیون تومان بوده است .

وی خاطرنشان ساخت : رویکرد جدید کمیته امداد توانمندسازی ، با محوریت اشتغال می باشد لذا در این راستا در سال ۹۸ با اجرای تعداد ۱۸۰ طرح اشتغال مبلغ ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان در سرفصل های دامداری ، کشاورزی سنتی و صنعتی و قالیبافی هزینه شده است .

محمد نژاد با اشاره به خدمات کمیته امداد در حوزه عمران ، گفت : در حوزه عمران تعداد ۱۸ واحد مسکن مددجویی با اعتبار یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان با مساعدت سازمان منطقه آزاد و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ، احداث و تحویل مددجویان شده است .

وی با بیان اینکه کمیته امداد ماکو درسال ۹۸ رتبه دوم استان را کسب کرده است تاکید داشت : تلاش بر این می باشد که تعداد مددجویان رفته رفته کاهش یافته و از چرخه دائم حمایت امداد خارج شوند لذا تعداد مددجویان نسبت به سال قبل تقریبا تغییری نداشته است .

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان ماکو با اشاره به توافقنامه مسکن محرومین گفت : توافقنامه مسکن محرومین بین مدیر کل کمیته امداد و منطقه آزاد در سال ۹۸ به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان امضا گردیده و اجرا گردید در این راستا تعداد ۴۱ واحد مسکن روستایی احداث و تحویل گردید .

محمد نژاد با اشاره به مبالغی که توسط خیرین به کمیته امداد اهدا میگردد گفت : موسسه خیریه بوتراب شهرستان خوی مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان برای احداث ۴ واحد مسکن ایتام ، خیرین استان البرز نیز مبلغ صد میلیون برای شش واحد مسکن مساعدت نمودند .

وی در خصوص گزارش سال ۹۹ گفت : در حوزه اشتغال یک درصد درآمد حاصل از عوارض منطقه آزاد برای کمیته امداد و بهزیستی اختصاص گردیده است لذا در سال های 96 ، 97 ، 98 مبلغ ۷۳۷ میلیون تومان( جمعاً ۵۱۳ میلیون سهم کمیته امداد و 221 میلیون سهم بهزیستی از طرف سازمان منطقه آزاد واریز خزانه گردیده است که این مبلغ برای حوزه اشتغال سه شهرستان (شوط، پلدشت و ماکو) هزینه خواهد شد .

محمدنژاد خاطرنشان ساخت : از طریق تأسیس صندوق امداد ولایت کمیته امداد در سال ۹۸ مبلغ یک میلیارد و ۵۴۷ میلیون تومان وام کارگشایی ۵۰ میلیون ریالی جهت حل مشکلات خانواده های تحت حمایت در زمینه های هزینه های تحصیلی دانشجویان ، جهیزیه ، درمانی و غیره پرداخت شده است .

وی در خصوص اقدامات کمیته امداد در زمان شیوع ویروس کرونا برای افرادی که به خاطر شیوع این ویروس دچار مشکل معیشتی گردیده‌اند گفت: با تشکیل جلسه فوری در ستاد پیشگیری بیماری کرونا بانک اطلاعات نیازمندان به تعداد ۶۳۰۰ خانوار جهت برنامه ریزی برای تهیه سبد کالا به دور از هرگونه موازی‌کاری تشکیل گردید و در این راستا نهادهای درگیر و حمایتی متولی در خصوص احسان و نیکوکاری( کمیته امداد ۲۷۰۰ خانواده ، بهزیستی 1000 خانواده ، سپاه پاسداران ۱۵۰۰ خانواده ، موسسه خیریه حضرت رقیه (س) بازرگان ۵۰۰ خانواده ، موسسه خیریه الزهرا (س) ۱۵۰ خانواده ، موسسه خیریه امام رضا (ع) ۳۰۰ خانواده ، و هیئت مذهبی رهروان علی اکبر 150 خانواده ) را جهت کمک رسانی معرفی نمودند .

 

وی با اشاره به کمک های انجام شده از طرف نهادهای درگیر و حمایتی متولی در خصوص احسان و نیکوکاری گفت : برای ۶۳۰۰ خانوار نیازمند در بانک اطلاعاتی ، کمیته امداد ۱۵۰۰ بسته ، فرمانداری 1000 بسته ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ۲۰۰۰ بسته ، موسسه خیریه حضرت رقیه (س) 1000 بسته ، موسسه خیریه امام رضا (ع) ۶۰۰ بسته ، منطقه آزاد ۳۰۰ بسته ، موسسه خیریه الزهرا(س) ۲۰۰ بسته اهدا نموده اند  و تقدیر و تشکر ویژه داریم از خیرین بی نام که اقدام جهادی در این راستا نموده‌اند .

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان ماکو با اشاره به سامانه سخاوت ایرانیان گفت : در صدد تهیه سامانه جامع ( سخا ) سامانه سخاوت ایرانیان هستیم ؛ هدف ثبت اطلاعات نیازمندان و خیرین شهرستان در سامانه و مدیریت واحد امر احسان و نیکوکاری در شهرستان می باشد .

محمدنژاد از ۳۰۰ طرح اشتغال در سال ۹۹ خبر داد و گفت : در سال ۹۹ با توجه به رویکرد توانمندسازی با محوریت اشتغال  در کمیته امداد ، ۳۰۰ طرح اشتغال زایی با اعتبار صد میلیارد اجرا خواهد شد .

وی با اشاره به صنوف آسیب دیده غیر تحت پوشش در زمان ویروس کرونا گفت : صنوف آسیب دیده غیر تحت پوشش از کرونا از طرف کمیته امداد به مبلغ ۳۱ میلیون تومان به تعداد ۷۰ نفر مورد حمایت قرار گرفتند .

وی در خصوص اکرام ایتام نیز افزود : در حوزه اکرام ایتام در ایام کرونا مبلغ۲۵۰ میلیون تومان از طرف حامیان و نیکوکاران در این خصوص مساعدت شده است .