افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
25

چهار شهرستان ماکو ،شوط ، پلدشت و چالدران در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند

  • کد خبر : 14164
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۰:۰۴
چهار شهرستان ماکو ،شوط ، پلدشت و چالدران در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اذربایجان غربی :چهار شهرستان ماکو ،شوط ، پلدشت و چالدران در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند ولی با توجه به مطالعات اپیدمیولوژیک شرایط این منطقه در آینده بدتر خواهد بود لذا اگر بیماری کرونا یک لحظه شیوع پیدا کرده و شعله ور شود سیستم درمانی ما جوابگو نخواهد بود بدین منظور از مردم شریف خواهشمندم به این مسئله توجه جدی بکنند .

به‌گزارش مرزداران ؛  دکتر جواد آقازاده رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان غربی در گفتگو با خبرنگاران گفت : وضعیت بیماری کرونا یا همان کوبید ۱۹ در استان آذربایجان‌غربی در وضعیت قرمز قرار دارد .

وی افزود : منطقه شمال استان از جمله ماکو ،شوط ، پلدشت و چالدران در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند ولی با توجه به مطالعات اپیدمیولوژیک شرایط این منطقه در آینده بدتر خواهد بود لذا اگر بیماری کرونا یک لحظه شیوع پیدا کرده و شعله ور شود سیستم درمانی ما جوابگو نخواهد بود بدین منظور از مردم شریف خواهشمندم به این مسئله توجه جدی بکنند .

وی تصریح داشت : در راستای برنامه های دانشگاه علوم پزشکی یک دستگاه سی تی اسکن ۱۶ اسلایس توشیبا با کمک منطقه آزاد ماکو از طریق هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی تهیه شده و مورد راه‌اندازی قرار گرفته است که با کیفیت بالا و هایتک می باشد؛ این دستگاه می‌تواند در جهت تشخیص بیماران کرونایی کمک زیادی کند .

دکتر آقا زاده اذعان داشت :  از برنامه‌های دیگر  افتتاح کلینیک تخصصی بیمارستان فجر ماکو می باشد که در ۱۷ شهرستان استان آذربایجان غربی ساخته شده است که یکی از این شهرستانها شهرستان ماکو می‌باشد که خوشبختانه 20 متخصص در این کلینیک مشغول فعالیت خواهند شد این کلینیک نیاز به محوطه سازی دارد لذا با انجام محوطه سازی می توان گفت کلینیک تخصصی ماکو یکی از بهترین کلینیک های تخصصی شمال غرب استان خواهد بود .

وی با اشاره به افتتاح واحد دیالیز بیمارستان فجر ماکو گفت : با افتتاح واحد خیرساز دیالیز بیمارستان فجر ماکو که توسط خیرین ساخته و توسط دانشگاه‌علوم‌پزشکی تجهیز گردیده است ۴۰ مریض دیالیزی ماکو تحت پوشش قرار خواهند گرفت ، این بخش دیالیز بیمارستان ۲ شیفته مشغول به فعالیت می باشند که در بعضی از شهرستان ها این قسمت به صورت ۴ شیفته مشغول به ارائه خدمات است لذا این بخش می تواند پیش از این پاسخگوی نیازهای مردم باشد .

دکتر آقا زاده با اشاره به افتتاح بخش آی سی یو بیمارستان فجر ماکو گفت :  این قسمت همچون بخش دیالیز خیرساز می باشد که جای بسی تشکر از خیرین دارد ؛ لازم به ذکر می باشد دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی نیز در تجهیز این بخش کمک کرده است و حدود ۶ تخت اضافه شده و یک تخت به صورت ایزوله می باشد و این قسمت در جهت درمان بیماران کرونایی که اگر درآینده نیاز به تخت ویژه داشته باشند ارائه خدمات خواهد کرد .

وی با اشاره به پروژه ساخت ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت : با توجه به منطقه آزاد و مرزی بودن شهرستان ماکو و ازدیاد تردد نیاز بر این بود که ساختمانی در خور جهت ارائه خدمات وجود داشته باشد که طی دوسال ساختمان شبکه بهداشت و درمان ماکو ساخته و به بهره‌برداری رسید .

وی با اشاره به اعتبار کلی همه پروژه های افتتاح شده گفت : همه این طرح ها با اعتباری بالغ بر 11 میلیارد تومان با احتساب دلار ۴۲۰۰ تومان افتتاح و به بهره برداری رسیده است لذا اگر با احتساب نرخ دلار روز حساب شود قیمتی بالاتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اذربایجان غربی در پایان گفت : آرزو می‌کنیم که این پروژه‌ها در جهت خدمت رسانی به مردم شریف ماکو باشد و از مردم ماکو خواهشمندیم که توصیه های ایمنی را جدی گرفته و فاصله گذاری هوشمند اجتماعی را رعایت کرده و از حضور در اجتماعات خودداری کرده و استفاده از ماسک را فراموش نکنند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14164
  • ارسال توسط :
  • 961 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای چهار شهرستان ماکو ،شوط ، پلدشت و چالدران در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.