گروه : اخبار برگزیده » استان » پیشنهاد سردبیر » پیشخوان » تیتر یک » گزارش » مصاحبه
ساعت : ۷:۱۹
شناسه : 14419
تاریخ : ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
آغاز تولید روزانه ۱۲۰ تن شیر دام سنگین در منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک آغاز تولید روزانه ۱۲۰ تن شیر دام سنگین در منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک

پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی ۱۰ هزار راس دام سنگین ارس دام آرشام، با ۱۱۷ هکتار مساحت از پیشرفت فیزیکی ۳۶ درصدی برخوردار و فاز اول آن به پایان رسیده است .

به گزارش مرزداران ؛ مرتضی صابر مدیر این پروژه در گفتگو با خبرنگار مرزداران با تاکید براینکه پروژه ارس دام آرشام منطقه آزاد ماکو در ۱۱۷ هکتار مساحت احداث میشود اظهار کرد: ۴۰ هکتار از این مساحت فنس‌کشی شده است و هم اکنون از پیشرفت ۳۶ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با پشتیبانی ۱۰۰۰ هکتار زمین کشت علوفه در کنار روستای قیقاچ پلدشت قرار دارد افزود: طی ۲۰ روز آینده دام وارد مدار تولید محصولات لبنیاتی خواهد شد.

مدیر این پروژه با تاکید براینکه پروژه مذکور در سه فاز احداث میشود افزود: با اتمام و بهره برداری از این طرح، ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه فاز اول این پروژه به اتمام رسیده است تصریح داشت : فاز اول این پروژه ، سوله ای به مساحت ۵ هزار متر مربع   است که با ۴۰۰ تلیسه ۶ تا ۷ ماهه به بهره برداری خواهد رسید .

صابر با اشاره به اینکه احداث پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی ۱۰ هزار راس دام سنگین ارس دام آرشام، ۱۲۰ تن شیر در روز تولید خواهد کرد افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد هزینه کل پروژه است .

وی تاکید داشت : این پروژه عظیم یکى از زیر مجموعه هاى شستا- هـلدینگ صدر تامین- شرکت فکا مى باشد که یک تحول چشم گیر در سطح شمالغرب کشور در حوزه دامپرورى ایجاد خواهـد کرد.