افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
19

هجدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق ازاد کشور

  • کد خبر : 10062
  • ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸
هجدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق ازاد کشور

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: دهکده سلامت در سه منطقه آزاد کشور ایجاد میشود .

به گزارش مرزداران؛ هجدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق ازاد کشور به میزبانی منطقه آزاد ماکو برگزار شد .

در ابتدای این برنامه علیرضا نصیری قائم مقام سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: مباحث مطروحه در نشست مشترک معاونان و مدیران فرهنگی،‌اجتماعی و گردشگری نقشه راه حوزه فرهنگ است .
علیرضا نصیری افزود: مباحث اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و توجه به مقوله صنایع خلاق می تواند در توسعه مناطق آزاد نقش مهمی را ایفا کند.

وی ادامه داد: در صنایع خلاق امکان انتقال تجارب وجود دارد و مناطق آزاد می‌توانند تجارب خود را در این حوزه با سایر مناطق آزاد و حتی سرزمین اصلی به اشتراک بگذارند.

در ادامه محمدرضا رستمی معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور گفت: ‌فعالیتهای دبیرخانه شورایی عالی مناطق آزاد طی سالهای گذشته، در حوزه اجتماعی متمرکز به مشارکت اجتماعی در مناطق آزاد است که توسعه اقتصادی، صنعتی و تجاری ماحصل این اقدامات است.

وی آسیب های اجتماعی و مسئولیتهای مناطق آزاد کشور را تشریح کرده و گفت: برنامه های مشترکی با همکاری وزارت کشور تدوین میشود.

معاون فرهنگی، گردشگری و صنایع خلاق دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد کشور فعالیتهای مشترک بین منطقه را برای افزودن ظرفیتها لازم ضروری دانسته و گفت : ماکو و اروند تبادل گردشگر داخلی و خارجی را به جد پیگیری میکنند که این امر باید در دستور کار سایر مناطق قرار گیرد و نگاه محدود برای مناطق آزاد باید کنار گذاشته شود‌.

رستمی با اشاره به ظرفیت گردشگری گفت : گردشگری از موضوعات مهم ر مناطق آزاد در راستای توسعه همه جانبه منطقه می باشد لذا ارائه تسهیلات گردشگری به پروژه های مرتبط مورد استقبال تعدادی از مناطق قرار گرفت که در این راستا هزار میلیارد تومان برای پروژه های گردشگری از سوی دبیرخانه و از محل صندوق توسعه ملی تعلق گرفته است.

وی از احداث ۷ پروژه گردشگری در مناطق آزاد در قالبهای هتل ۵ ستاره، مرکز تجاری و تفریحی در هر منطقه یک مورد خبر داده و گفت : که سه منطقه ازاد آمادگی خود را اعلام کردند.وی تصریح داشت : آموزش همکاری بین المللی دانشگاهی با همکاری دانشگاه ایتالیا با دو تفاهم نامه در ۸ بند با هدف ترویج همکاری بین دانشگاهی امضا شد که این اصل در حال پیگیری می باشد .

وی گفت: دفاتر یونسکو در تمامی مناطق آزاد کشور تاسیس شده و با اجرایی شدن این این اقدام فعالیتهای بین المللی از مناطق آزاد توسعه مییابد.

رستمی گردشگری سلامت را برای مناطق آزاد کشور یک اصل مهم عنوان کرده و گفت: در این راستا در ۳ منطقه آزاد کشور که عبارت اند از انزلی، فرودگاه امام و کیش دهکده سلامت تاسیس میشود که مذاکرات، اقدامات و فرایند اولیه طی شده است.

وی همچنین از طراحی سامانه غذا و دارو مناطق آزاد خبر داد و گفت: سامانه یکی از سامانه های درآمد زا برای مناطق آزاد است.

به گزارش مرزداران ؛ این نشست به صورت ادواری در مناطق آزاد کشور برگزار می شود که در طول روزهای برگزاری این نشست در ماکو دوره ها و جلسات تخصصی با حضور این اساتید در مواردی چون کسب و کارهای جدید، توسعه برند، گردشگری، اقتصاد هنر، صنایع خلاق، استارتاپ ها و شتاب دهنده ها و موضوعات مرتبط برگزار خواهد شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10062
  • ارسال توسط :
  • 1425 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای هجدهمین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق ازاد کشور بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.