افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
21

 گرد همایی ائمه جمعه و جماعات تشیع و اهل سنت شمال استان آذربایجان غربی

  • کد خبر : 10300
  • ۱۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۸:۴۸
 گرد همایی ائمه جمعه و جماعات تشیع و اهل سنت شمال استان آذربایجان غربی

 گرد همایی ائمه جمعه و جماعات تشیع و اهل سنت شمال استان آذربایجان غربی با موضوع نقش علما و مبلغین دینی در تحقق گام دوم انقلاب در مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی ماکو برگزار گردید .

به گزارش مرزداران ؛  گرد همایی ائمه جمعه و جماعات تشیع و اهل سنت شمال استان آذربایجان غربی با موضوع نقش علما و مبلغین دینی در تحقق گام دوم انقلاب در مهمانسرای ایرانگردی و جهانگردی ماکو برگزار گردید .

در این برنامه حجت الاسلام باقری مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اهل تسنن شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم گفت : در بهمن ماه سال 1397 در چهل سالگی شکوهمند انقلاب اسلامی،رهبر معظم انقلاب با ارائه ی بیانیه ی گام دوم انقلاب تعریفی از گذشته  انقلاب و ترسیمی از آینده انقلاب را برای ملت بزرگ ایران اسلامی رقم زدند .

وی افزود : تبیین این بیانیه در این مقطع و برهه زمانی باید اولویت روحانیت باشد.

در ادامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی انواع راهبردها را برای حضار مشخص کرده و در ادامه گفت : ائمه جماعت و ماموستا ها باید برای تحقق گام دوم انقلاب تلاش بیشتری را به کار ببرند.

وی افزود: از جمله ترسیم آینده انقلاب که منتهی به ظهور آقا امام زمان (عج) می شود،ایجاد  دولت اسلامی می باشد .

امام جمعه ماکو با اشاره به خصوصیات دولت اسلامی گفت : این دولت اسلامی باید مردمی بوده و مردمان آن از نظر اخلاقی،اعتقادی؛سیاسی،رفتار،کردار وگفتار الهام گرفته از آیات وحیانی قرآن کریم باشند.

در ادامه حجت الاسلام فعال آذر مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه اهل تسنن استان آذربایجان غربی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اگر بخواهیم بیانیه گام دوم انقلاب را در دو قسمت عمده بیان کنیم دو مطلب به وجود می آید که عبارتند از ((افتخار به گذشته،امید به آینده)) که ما گذشته ی چهل ساله ی موفقی را پشت سر گذاشته ایم و آینده ای خوب را به لطف و قوهی الهی خواهیم داشت.

وی به پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 اشاره کرد و گفت: در سال 1357 مردم با پیروزی انقلاب شعار های محوری را داشتند که اصلی ترین و محوریترین شعار نیز ((استقلال،آزادی و جمهوری اسلامی)) بود و هدف از انقلاب نیز تحقق این شعار محوری می باشد.

وی افزود:ما استقلال را از نوع سیاسی،نظامی وفرهنگی میخواستیم و باید بررسی کنیم که آیا به استقلال سیاسی که به معنی آزادی در انتخاب سرنوشت است دست یافته ایم یا خیر؟ اگر به این امر دست پیدا کرده ایم باید خدا را شکر کنیم و اگر دست پیدا نکرده ایم باید آسیب شناسی کرده و عوامل نقص این امر را پیدا کنیم و باید آن را با به مقایسه بگذاریم و بدانیم که کجا بودیم؟ و الان کجا هستیم ؟و آن وقت آشکار می شود که قبل از انقلاب چیزی به نام استقلال سیاسی نداشتیم.

در ادامه ماموستا آقاخانی گفت :  انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره)ادامه ی انقلاب ابراهیمی و مکمل انقلاب محمدی است که با دست مبارک امام بر بشریت ارائه شد.

وی افزود:انتخاب امام به رهبری انقلاب اسلامی ایران شرف و بزرگواری امام خمینی (ره) را آشکار میکند.

در ادامه حجت الاسلام  طالبی امام جمعه شهرستان پلدشت با اشاره به وظیفه خطیر روحانیت در گام دوم انقلاب اسلامی گفت : چهار وظیفه سنگین را علما در هر مقطع از زمان بر عهده دارند که شامل: تبلیغ متداوم و ادامه دار- عبارت خشیت می باشد که به معنی در مقابل یک امر بزرگی قرار گرفتن و نسبت به آن تواضع کردن و اینکه ترسی از چیزی جزء خدا نداشته باشیم -قاطعیت واقتدار در تبلیغ انقلاب – توکل بر خدا میباشد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10300
  • ارسال توسط :
  • 787 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای  گرد همایی ائمه جمعه و جماعات تشیع و اهل سنت شمال استان آذربایجان غربی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.