افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
19

منطقه ازاد ماکو میتواند علاوه بر ایجاد سکوی جهش برای خود به سکوی جهش برای استان اذربایجان غربی تبدیل شود

  • کد خبر : 10904
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۲
منطقه ازاد ماکو میتواند علاوه بر ایجاد سکوی جهش برای خود به سکوی جهش برای استان اذربایجان غربی تبدیل شود

نشست وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار آذربایجان غربی و مدیران گمرک کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری و صنعتی ماکو در نشست وزیر اقتصاد و دارایی، استاندار آذربایجان غربی و مدیران گمرک کشور در منطقه آزاد ماکو گفت: عدم وجود فنس و حصارکشی در منطقه آزاد ماکو، زمینه بروز مشکلات از جمله ورود ماشین آلات و تجهیزات کارخانه و معادن را برای فعالین اقتصادی فراهم کرده از البته به دور از نظر نمی باشد که معادن غنی و منحصرد بفرد منطقه آزاد ماکو میتواند در رشد اشتغال و درآمدزایی نقش بسزایی ایفا کند.

عبدالرحیمی گفت : درگذشته منابع درآمدی سازمان از محل عوارض و واگذاری اراضی مجوز‌های فعالیت‌های اقتصادی بوده است لذا در مجموع در آمد این سازمان از زمان تاسیس تاکنون ۶۷۰ میلیارد تومان است که تا سال ۹۷ حدود ۴۷۵ میلیارد تومان کار عمرانی در منطقه آزاد ماکو صورت گرفته است.

وی تاکید داشت :  مناطق آزاد باید بتواند به توسعه کشور و رفاه و معیشت مردم کمک کند که لازمه آن، مدیریت بهینه از منابع و نیروی انسانی است.

در ادامه فرهاد دژپسند زیر امور اقتصادی و دارایی گفت : گمرک بازرگان بزرگ ترین و مهم ترین گلوگاه زمینی اتصال ایران به اروپا می باشد و در سایه این مرز زمینی می تواند منطقه آزاد را به یکی از پیشران های اقتصاد برون نگر در منطقه تبدیل کرد.

وزیر اقتصاد افزود: با شناسایی و رفع مشکلات منطقه آزاد ماکو و تدوین یک برنامه مدون، شاهد اثرگذاری مثبت این منطقه بر استان و حتی کل کشور خواهیم بود.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده شایسته از ظرفیت ها و پتانسیلهای منطقه آزاد ماکو افزود: استفاده از قابلیت های منطقه آزاد ماکو به همراه ایجاد فرصت های کشاورزی و استفاده از ظرفیت معادن و صنایع تبدیلی کشاورزی و توسعه صنایع تبدیلی و معدنی، پیشرفت و رونق اقتصادی را برای منطقه و استان به همراه خواهد داشت.

دژپسند همچنین اظهار کرد: منطقه ازاد ماکو با موقعیتی که دارد میتواند علاوه بر ایجاد سکوی جهش برای خود به سکوی جهش برای استان اذربایجان غربی تبدیل شود و این یک مزیت بزرگ برای کشور می باشد .

وی تصریح داشت : منطقه آزاد ماکو سرشار از جاذبه های طبیعی و گردشگری است که می توان از این ظرفیت در جهت جذب گردشگران خارجی، تقویت و توسعه روابط با کشورهای همجوار بهره برد البته این مهم محقق نمیگردد مگر با مدیریت صحیح گردشگری.

وزیر اقتصاد و دارایی در پایان گفت : : اگر فعالیت هایی که باعث افزایش رونق اقتصاد در منطقه آزاد ماکو میگردد بدرستی مدیریت شود و توسعه یابد دیگر بیکاری جوانان مفهومی نخواهد داشت و نباید نگران اشتغال انها باشیم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10904
  • ارسال توسط :
  • 1188 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای منطقه ازاد ماکو میتواند علاوه بر ایجاد سکوی جهش برای خود به سکوی جهش برای استان اذربایجان غربی تبدیل شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.