افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
24

یک قدم دیگر تا نزدیک شدن به تاسیس دانشکده پزشکی

  • کد خبر : 14102
  • ۰۶ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
یک قدم دیگر تا نزدیک شدن به تاسیس دانشکده پزشکی

دومین جلسه هم اندیشی راه اندازی رشته های پیراپزشکی و پزشکی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در واحد بین الملل ماکو برگزار گردید.

به گزارش مرزداران ؛ دومین جلسه هم اندیشی راه اندازی رشته های پیراپزشکی و پزشکی با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی در واحد بین الملل ماکو برگزار گردید.
در ابتدا جلسه دکتر سعید مرادی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو ، ضمن خیر مقدم به میهمانان حاظر در جلسه گفت :« دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو ظرفیت تصویب رشته های مختلف تحصیلی و پذیرش دانشجویان خارجی را دارد».
وی در ادامه گفت :« مجوزهایی داریم که می توانیم از سایر کشورها دانشجوی دکترا هم جذب کنیم. با توجه به قیمت ارز و همچنین آماده بودن زیر ساخت ها و وجود فرودگاه ،دانشجویان خارجی تمایل خواهند داشت در واحد ماکو تحصیل کنند».
مرادی با اشاره به بین المللی بودن واحد ماکو گفت :«ما می توانیم با فراهم کردن سازو کارهای مورد نظر دانشگاه طراز اول بین الملل در سطح منطقه ،حتی کشور ایجاد کنیم. به شرطی که تمام مسئولین ،خیرین ،موسسات و سازمانها بتوانند در این زمینه کمک کنند و در میدان کار باشند».
رئیس واحد بین الملل ماکو، با تاکید بر تاسیس رشته های پزشکی ،بیان کرد :«نیاز به رشته های پزشکی در این واحد از 2 سال قبل بطور جدی احساس شد. ما در گام اول ،هیات ممیزی دانشگاه آزاد و نمایندگانی از وزارت بهداشت دعوت کردیم که از تمامی امکانات دانشگاه بازدید نمودند و امکانات بالینی بیمارستان فجر ماکو و آزمایشگاههای دانشگاه از جمله آزمایشگاه بیوشیمی را در سطح عالی ارزیابی کردند».
مرادی در ادامه گفت :«وقتی وارد مقوله آزمایشگاه پراتیک شدیم با محدودیت منابع مالی مواجه شدیم. لذا برای حل این مشکل تصمیم بر این شد که از ظرفیتهای خیرین منطقه استفاده شود».
رئیس واحد بین الملل ماکو، با تاکید براهمیت جایگاه خیرین منطقه گفت :« باید به این نکته توجه کرد تمامی دانشگاههای علوم پزشکی با همت و کمک خیرین تاسیس شده اند و با توجه به محدودیت مالی دانشگاه، خیرین می توانند کمک حال دانشگاهها باشند».
مرادی گفت :«بر این باور هستیم که خیرین بسیاری در سطح منطقه وجود دارند که در این زمینه ها همیشه پیش قدم هستند و ایراد کار از ناحیه ماست که نتوانستیم با آنها ارتباط و تعامل داشته باشیم. در کشورهای خارجی هم بیشترین بودجه سالانه دانشگاههای معتبر را خود خیرین تامین می کنند اگر به شهریه دانشجویان وابسته باشیم هیچ پیشرفتی نخواهیم داشت حتی پسروی هم خواهیم کرد.»
در ادامه، اعضای جلسه که از گروههای پزشکی، موسسات خیریه،تجار،اصناف و فعالین اجتماعی و از شهرهای ماکو، بازرگان و شوط حضور داشتند به ارائه دیدگاهها و پیشنهادات خود پرداختند و طبق اساسنامه اعضای هیات امنای خود را به شرح ذیل انتخاب کردند :
1- محمودبابازاده به عنوان نماینده شهرستان شوط
2- دکتر سعید اسمعیل زاده به عنوان نماینده بازرگان
3- خانم بیات ماکو به عنوان نماینده بانوان
4- علی حسن زاده،امید نقی زاده و علی اصغری به عنوان نماینده های ماکو
5- حسن حاجی پور، قاسم بروکی میلان به عنوان نماینده کرد زبانان منطقه آزاد ماکو
و فیض الله اسد زاده،عزیز برگ نی ،محمد زاده و میرزازاده

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14102
  • ارسال توسط :
  • 1206 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای یک قدم دیگر تا نزدیک شدن به تاسیس دانشکده پزشکی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.