افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25

آغاز تولید روزانه 120 تن شیر دام سنگین در منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک

  • کد خبر : 14362
  • ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۹:۵۸
آغاز تولید روزانه 120 تن شیر دام سنگین در منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک

پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی ۱۰ هزار راس دام سنگین ارس دام آرشام، با 117 هکتار مساحت از پیشرفت فیزیکی 36 درصدی برخوردار و فاز اول آن به پایان رسیده است .

به گزارش مرزداران ؛ مرتضی صابر مدیر این پروژه در گفتگو با خبرنگار مرزداران با تاکید براینکه پروژه ارس دام آرشام منطقه آزاد ماکو در ۱۱۷ هکتار مساحت احداث میشود اظهار کرد: ۴۰ هکتار از این مساحت فنس‌کشی شده است و هم اکنون از پیشرفت ۳۶ درصدی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه این پروژه با پشتیبانی ۱۰۰۰ هکتار زمین کشت علوفه در کنار روستای قیقاچ پلدشت قرار دارد افزود: طی ۲۰ روز آینده دام وارد مدار تولید محصولات لبنیاتی خواهد شد.

مدیر این پروژه با تاکید براینکه پروژه مذکور در سه فاز احداث میشود افزود: با اتمام و بهره برداری از این طرح، ۲۰۰ فرصت شغلی مستقیم و ۴۰۰ نفر غیر مستقیم در منطقه ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره بر اینکه فاز اول این پروژه به اتمام رسیده است تصریح داشت : فاز اول این پروژه ، سوله ای به مساحت ۵ هزار متر مربع   است که با ۴۰۰ تلیسه ۶ تا ۷ ماهه به بهره برداری خواهد رسید .

صابر با اشاره به اینکه احداث پروژه بزرگ دامپروری و صنایع لبنی ۱۰ هزار راس دام سنگین ارس دام آرشام، ۱۲۰ تن شیر در روز تولید خواهد کرد افزود: ۱۲۰ میلیارد تومان برآورد هزینه کل پروژه است .

وی تاکید داشت : این پروژه عظیم یکى از زیر مجموعه هاى شستا- هـلدینگ صدر تامین- شرکت فکا مى باشد که یک تحول چشم گیر در سطح شمالغرب کشور در حوزه دامپرورى ایجاد خواهـد کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14362
  • ارسال توسط :
  • 1663 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آغاز تولید روزانه 120 تن شیر دام سنگین در منطقه آزاد ماکو در آینده نزدیک بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.