افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
20

وحدت حوزه و دانشگاه حرکت همسوی علم و دین می باشد

  • کد خبر : 2932
  • ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۱
وحدت حوزه و دانشگاه حرکت همسوی علم و دین می باشد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو : امروزه به تلقی جدیدی از وحدت حوزه و دانشگاه نیازمندیم که از یک طرف امکان تحقق عملی آن وجود داشته باشد و از طرف دیگر بتواند به نیازهای جامعه اسلامی در تمامی ابعاد پاسخ مناسب دهد.

سیف الدین آب برین رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین الملل ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران به مناسبت هفته وحدت حوزه و دانشگاه گفت :

شهید مفتح، علاوه بر این‌که یک روحانی برجسته و فداکار و روشنفکر و آشنای به نیاز زمان بود،وی دارای خصوصیتی بود  که در تعداد معدودی از فضلای آن زمان وجود داشت؛ و آن خصوصیت قدرت ارتباط‌ گیری با نسل جوان و دانشجویان و کسانی بود که مایل بودند پیام دین را با زبان روز از زبان یک روحانی و یک عالم به دین بشنوند .

 

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری در خصوص شهید مفتح  گفت : نام گذاری روز اتحاد دانشجو و روحانی، یا همان حوزه و دانشگاه مصادف با روز شهادت این شهید بزرگوار می باشد و مقام معظم رهبری نیز در وصف این شهید گفتند : خدای متعال پاداش این شهید عزیز را داد و آن پاداش شهادت وی بود. شهادت پاداش بزرگ و اجر عظیمی است و خدای متعال بندگان صالح خود ، از جمله این بنده صالح را از این اجر محروم نکرد؛ امیدواریم درجاتش روزبه‌ روز عالی باشد .

 

وی با اشاره به سخن پیامبر اکرم (ص) که به وحدت میان اقشار و آحاد ملت اسلامی تاکید داشتند، گفت :  آرمان بزرگ وحدت در میان اقشار و آحاد ملت اسلامی، هماهنگ با رسالت جهان شمول آیین مقدس اسلام ناب محمدی (ص) ، از همان ابتدا به عنوان امری الهی همواره مورد توجه و تأکید رسول گرامی اسلام (ص)، و ائمه معصومین (ع) بوده است و در همین راستا عالمان دینی و رهبران دلسوز و حقیقی اسلام بر اساس مبانی دینی سعی در تحقق و گسترش این امر داشته اند و حتی در این راه از جان گرانمایه خود گذشتند و با خون پاک خود این شجره طیبه را آبیاری نمودند.

 

وی تصریح کرد : وحدت حوزه و دانشگاه، یعنی حرکتِ پابه‌پای علم و دین، پرواز به سوی افق های روشن با دو بال فرهنگ و دانش، امروز نسل سوم حوزه و دانشگاه باید گامهای نوینی در نهادینه کردن ارزشهای انقلاب و تکمیل این پروژه بردارند.

 

وی در پاسخ به این سوال که راهکار وحدت بین حوزه و دانشگاه چه چیز می باشد ؟ گفت : ایده وحدت حوزه و دانشگاه بستگی به نوع برنامه‌ریزی و نحوه اجرای آنها دارد. ما امروزه به تلقی جدیدی از وحدت حوزه و دانشگاه نیازمندیم که از یک طرف امکان تحقق عملی آن وجود داشته باشد و از طرف دیگر بتواند به نیازهای جامعه اسلامی در تمامی ابعاد فرهنگی، ‌اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، دینی، علمی پاسخ مناسب دهد. امروزه حوزه و دانشگاه توانسته است گام های بلندی در مورد بردارد. لذا باید به این جمع بندی برسد که چگونه باید افق‌های کلان و عمده جامعه را برای پنجاه یا صد سال آینده تصویر کرد تا آن گاه با تصویر چنین افق‌هایی بتوان اهداف و ضرورت‌های میهن اسلامی را به منصۀ ظهور رساند.

 

وی در پایان گفت :  وحدت حوزه و دانشگاه یعنی وحدت در هدف، و هدف این است که همه به سمت ایجاد یک جامعه اسلامی پیشرفته مستقل، جامعه امام، جامعه پیشاهنگ، جامعه الگو حرکت نمایند که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این خصوص می فرمایند :جامعه ای پیشرفته و مستقل که وقتی قرار باشد کسی افق های دور علم و دانش را بپیماید نیاز داشته باشد زبان فارسی بیاموزد و از ایران اسلامی یاری طلبد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=2932
  • ارسال توسط :
  • 559 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای وحدت حوزه و دانشگاه حرکت همسوی علم و دین می باشد بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.