افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
16

دو سوم فضای مجازی منطقه در اختیار بیگانه است

  • کد خبر : 3329
  • ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۲
دو سوم فضای مجازی منطقه در اختیار بیگانه است

امام جمعه ماکو گفت : مسئولین به دقت خود را افزایش دهند امروزه دو سوم فضای مجازی منطقه در اختیار بیگانه است دنیا در حال حرکت است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت اما می توان آن را کانالیزه کرد وهمانطور که حضرت آقا فرمودند در جهت ایجاد فضای ملی مجازی تلاش کنیم .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه در خصوص سبک زندگی گفت: باید به زندگی همانند قطاری نگاه کرد که یکی بر آن سوار شده و دیگری از آن پیاده می‌شود .

رنجبری افزود : امروز دسترسی به گناه سهل است و بحث آزادی جنسی موجب سست شدن سیستم و بنیان خانواده و افزایش طلاق شده در ۹ ماهه اول سال آمار طلاق 18/7درصد افزایش یافته و در مقابل ازدواج ۹ درصد کم شده است .

وی بحث رقابت های بی هدف و بی معنا را یکی از ناهنجاری های جامعه عنوان کرده و گفت :رقابت‌های بی هدف و بی معنا در خصوص مسائل ازدواج موجب سوق جوانان به سمت گناه می شود.

رنجبری تصریح داشت: پیامبران در خصوص ازدواج تاکید زیادی کرده‌اند راهی که اسلام در جهت مقابله با آسیب جنسی در مقابل خانواده ها قرار داده است بحث ازدواج می باشد لذا امروزه بحث ازدواج به خاطر تجملات موجود به یک معضل تبدیل شده و جوانان از ازدواج میترسند.

وی در خصوص ازدواج به موقع جوانان بیان داشت :باید زمینه را برای ازدواج آسان و به موقع جوانان فراهم نموده و جهت جلوگیری از سست شدن بنیان خانواده و نگه داشتن جامعه از گناه تلاش کرد .

رنجبری با اشاره به ارزش و جایگاه نماز جمعه گفت: از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که در ۹۰۰ شهر از کشور نماز جمعه برگزار میشود لذا باید مردم عزیز در جهت ارتقا کیفیت نماز جمعه تلاش کنند..

رنجبری در ادامه بیان داشت : بحث اشتغال ، مبارزه با بیکاری، کاهش رکود و مسائلی که در خصوص زندگی مردم است باید به نحو احسن از طرف مسئولین رسیدگی شود اما متاسفانه میبینیم بعضی از مسئولین سیاه‌نمایی می‌کنند که به نظر می رسد در ۴۰ سال گذشته کاری انجام نشده و همه فاسد ، دزد ، اختلاس گر و خلافکار بوده اند لذا باید توجه داشته باشیم که خودزنی نکنیم سرمایه و دستاورد ایران اعتماد عمومی است لذا اعتماد عمومی را از بین ببریم

وی در ادامه افزود : بعضی ها ادعا دارند که همه مسئولین اشرافی و راحت طلب شدند و کسی به مشکلات نظام رسیدگی نمیکنند این درست نیست این خلاف برنامه‌های تبیینی مقام معظم رهبری و خلاف دستاوردهای انقلاب و تضعیف نظام است لذا سیاه‌نمایی نکنید .

وی در خصوص حادثه غمبار کشتی سانچی گفت :در حادثه اخیر ۳۰ نفر از هم وطنانمان جان خود را از دست دادند حضرت آقا در پیام خود این جانباختگان را جانباختگان راه وظیفه و خدمت به کشور بیان کردند ؛لذا روایتی از امام معصوم در این خصوص وجود دارد که هر کس جهت حفظ حدود دریایی خدمت کند و در این راه شهید شود ثواب دو خشکی به او داده می‌شود یعنی ثواب دو نفر را که در خشکی به شهادت نایل شدند را خواهد داشت اما در این حادثه هم دشمن از شایعه دست نمی‌کشد همواره دشمن سعی بر این دارد که بین اعتماد مسئولین و مردم شکاف ایجاد کند .

وی در خصوص خطرات فضای مجازی گفت : مسئولین به دقت خود را افزایش دهند امروزه دو سوم فضای مجازی منطقه در اختیار بیگانه است حضرت آقا چند سال به این امر اشاره داشته اند و فرمودند در ایجاد فضای ملی مجازی تلاش کنیم چرا که دنیا در حال حرکت است و نمی‌توان جلوی آن را گرفت اما می توان آن را کانالیزه کرد ولی متاسفانه ولنگاری های انجام شده در فضای مجازی موجب خسارت‌هایی شده است که تاثیرات آن را در بنیان خانواده ها مشاهده می کنیم لذا تقوای فضای مجازی باید رعایت گردد .

رنجبری در پایان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب گفت :پرستاران ایثارگران این جامعه می باشند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=3329
  • ارسال توسط :
  • 878 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای دو سوم فضای مجازی منطقه در اختیار بیگانه است بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.