افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25

تجهیز آتش نشانی های منطقه آزاد ماکو ضروری است

  • کد خبر : 3376
  • ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۰
تجهیز آتش نشانی های منطقه آزاد ماکو ضروری است

رییس آتش نشانی ماکو گفت : کمبود امکانات امداد رسانی باتوجه به بافت شهری موجود، موجب اخلال در امر امدادرسانی و باعث خسارت می شود و تجهیز آتش نشانی ها به تجهیزات مدرن ضروری است.

به گزارش مرزداران ؛ کوروش جعفرزاده با اشاره به امکانات موجود در آتش نشانی ماکو گفت : در مقایسه با شهرهای بزرگ استان و با توجه به ساخت و ساز همسان شهری امکانات موجود در آتش نشانی ماکو تقریبا نزدیک به صفر است چرا که عدم وجود امکانات اولیه جهت امداد رسانی در زلزله و یا در حوادث دیگر باعث خسارت های جبران ناپذیر می شود .

وی افزود : عملیات امدادرسانی در زلزله یا آتش سوزی مستلزم این است که فرمانده عملیات قبل از ورود نیروهای امدادی با دستگاه های مربوطه میزان برق موجود و نشتی گاز را در محوطه حادثه دیده جهت تامین امنیت نیروهای پشتیبان بررسی و اندازه گیری کنند هیچگونه امکاناتی در این خصوص وجود ندارد .

*** درصورت بروز حادثه آتش سوزی در آپارتمان های ۱۱ طبقه مهر امداد رسانی سخت است

جعفرزاده با اشاره به وجود آپارتمان‌های بلند مرتبه،  در خصوص عدم وجود امکانات کافی در امداد رسانی به این آپارتمان ها در زمان وقوع حادثه گفت : نردبان موجود جهت امدادرسانی ، فقط جوابگوی ساختمان های دو طبقه است لذا در صورت بروز حوادث از جمله آتش سوزی در آپارتمانهای ۱۱ طبقه مسکن مهر امکان هیچگونه امدادرسانی نیست.

رئیس آتش نشانی ماکو از ضروری بودن احداث ایستگاه سوم اتش نشانی در شهرک ولیعصر خبر داده و تصریح کرد : با توجه به طولی بودن شهر ماکو و قرار داشتن آن در بین دو کوه ،بافت شهری به گونه ای می باشد که در بعضی مناطق هیچگونه مسیر فرعی جهت تردد خودروهای امدادی وجود ندارد لذا وجود ایستگاه سوم آتش نشانی در شهرک ولیعصر ضروری می باشد چرا که در صورت مسدود شدن پل قره کورپی امکان امدادرسانی به مناطق بالاتر وجود نخواهد داشت .

وی تصریح کرد :کمبود امکانات امدادرسانی از جمله تشک نجات و موتور چهار چرخ جهت تردد در کوچه های باریک و نبود هیچگونه ارتباط رادیویی از جمله بیسیم که از جمله مهمترین تجهیزات در عملیات نجات می‌باشد موجب اخلال در امر امدادرسانی می شود البته  ساخت بی رویه ساختمان های بلند مرتبه خود به این مشکلات می افزاید .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=3376
  • ارسال توسط :
  • 1015 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تجهیز آتش نشانی های منطقه آزاد ماکو ضروری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.