افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
21

توجه به اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران در دستور کار سازمان قرار دارد

  • کد خبر : 4872
  • ۲۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸
توجه به اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران در دستور کار سازمان قرار دارد

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو در جلسه ای که با حضور مدیر عامل بنیاد شهید و امور ایثار گران استان اذربایجان غربی برگزار شد ، گفت : تیمی از دانشگاه صنعتی شریف در سازمان مستقر شده اند تا برای تولیدی هایی که در حال شکل گیری است ضمن شناسایی و آموزش متخصص پرورش دهیم .

به گزارش مرزداران ؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی به همراه رئیس اداره حراست مسئول بازرسی و مدیر حوزه عمران و مسکن اداره بنیاد شهید استان آذربایجان غربی و روسای اداره های بنیاد شهید و امور ایثارگران ماکو، شوط  و پلدشت با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو دیدار کردند .

در این دیدار در ابتدا مهدی فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان آذربایجان غربی با اشاره به موضوع زمین های  حوزه ایثارگران گفت : با توجه به منطقه آزاد بودن منطقه و موقعیت ویژه و استراتژیک آن در دو سه سال اخیر در بحث ماده ۴۴ بند ل در خصوص بحث زمینهای حوزه ایثارگران اقداماتی صورت گرفت و یک زمین مطابق قوانین کشوری تعیین شده و با شرایط خاص برای اسکان ۳۲۲ نفر از ایثارگران این شهرستان با همکاری سازمان منطقه آزاد ماکو اداره مسکن و شهرسازی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ماکو در اختیار ایثارگران قرار گرفت ؛ البته کلیاتی انجام شده بود اما مشکلاتی نیز وجود دارد که انشاالله توجه جدی به آن شود.

فعال با اشاره به مرزی بودن شهرستان ماکو گفت : در بحث تبلیغات محیطی ما به عنوان دبیر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استان فعالیت داریم و طی جلسه‌ای که با استاندار و جناب آقای رادفر معاونت سیاسی و اجتماعی استاندار صورت گرفت با توجه به دروازه ورودی کشور بودن این منطقه طرح هایی تعیین شده است که انشالله سازمان منطقه آزاد نیز نسبت به آن عنایت داشته باشند.

فعال با اشاره به بحث اشتغال خانواده های شهدا گفت : در بحث اشتغال خانواده های ایثارگران و شهدا تعدادی از ایثارگران همین مجموعه دنبال تبدیل وضعیت هستند و چندین بار پیگیری موضوع شدند لذا ما درخواست مساعدت داریم .

در ادامه غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو ضمن تبریک ایام شعبانیه و فرارسیدن ایام رمضان گفت : ما امنیت و سلامتی آرامش خود را مدیون خون پاک شهدا هستیم .

وی ضمن ارائه خاطراتی از زمان جنگ گفت : ما خود بچه زمان جنگ هستیم و برادران و دوستان خودمان را با دستهای خودمان از زیر خاک و خون بیرون کشیدیم لذا وقتی به خانواده های شهدا می نگریم درد آنها را میفهمیم و بر خود وظیفه می دانیم که دست آنها را بگیریم .

سلیمانی با اشاره به مسئله اشتغال خانواده های شهدا گفت : جریان اشتغال را ما در وزارتخانه پیگیر هستیم متاسفانه اشتغال به یک مسئله مهم در جامعه تبدیل شده است و نظام آموزشی ما ایراداتی دارد چرا که نظام آموزشی نیروهای کارمند محور تقویت می‌کند نه تولید کننده و با توجه به بودجه جاری دولت هیچ بودجه ای به بخش عمرانی تخصیص داده نشده است لذا تمام تلاش بر این است که بتوانیم با یک سری سرمایه‌گذاری‌های خصوصی، اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد : با توجه به قوانینی که وضع شده است گلوی مناطق آزاد را بسته اند لذا مدت زمانی که یک سرمایه‌گذار بتواند در منطقه آزاد ماکو سفارش بگیرد و سرمایه گذاری کند دوبرابر سرزمین اصلی است البته این معضلات را خودمان ایجاد کرده ایم چرا که نظام آموزشی ما مبتنی بر مهارت نیست و توزیع پولی که از طرف دولت در بین مردم صورت گرفته است باعث تنبلی مردم شده است .

سلیمانی با اشاره به واسطه گر بودن تجار ایرانی گفت: بازار های ما جنس خارجی وارد می‌کنند و هیچکس در فکر تولید نیست و تنها فکری که در تفکر یک جوان تحصیلکرده شکل می گیرد این است که یک پیت گازوئیل را از مرز رد کرده فروخته و پول آن را در جیب خود بگذارد .

سلیمانی با اشاره به مسئله اشتغال گفت : معضلات اشتغال را در کشور خودمان ایجاد کرده ایم ما دولت را فربه کردیم که بیاید اینجا فرصت سازی کند امّا این کار را انجام نمیدهد

سلیمانی افزود : ما به موضوع اشتغال هم خواهیم پرداخت البته در بدنه سازمان جایی برای اشتغال نداریم ۳۴۰ نفر نیرو در سازمان منطقه آزاد مشغول به کار هستند اما هیچیک از آنها آموزش ندیده و بدون گزینش وارد سازمان شده اند لذا من سازمان را با ۴۰ نفر نیروی متخصص نیز میتوانم اداره کنم لذا ما در تلاش هستیم که اشتغال ایجاد کنیم و به این منظور تیمی از دانشگاه صنعتی شریف جهت آموزش تخصصی در سازمان مستقر شده اند تا برای تولیدی هایی که در حال شکل گیری است متخصص پرورش دهیم بدین منظور اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران را نیز در دستور کار قرار خواهیم داد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=4872
  • ارسال توسط :
  • 988 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای توجه به اشتغال خانواده های شهدا و ایثارگران در دستور کار سازمان قرار دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.