افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25

عدم توجه به توسعه اجتماعی و فرهنگی مانعی بر توسعه اقتصادی میباشد

  • کد خبر : 4940
  • ۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶
عدم توجه به توسعه اجتماعی و فرهنگی مانعی بر توسعه اقتصادی میباشد

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در جمع فعالین سیاسی و فرهنگی انقلابی و ولایی شهرستان ماکو گفت : اگر توسعه اجتماعی و فرهنگی درست نباشد توسعه اقتصادی نیز شکل نخواهد گرفت لذا آن چیزی که در کنار توسعه اقتصادی نیاز است ساختار و رفتار جامعه و در کل بحث فرهنگ می باشد .

به گزارش مرزداران ؛ جمعی از فعالین سیاسی و فرهنگی انقلابی و ولایی شهرستان ماکو صبح امروز با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو دیدار کردند .

در این دیدار در ابتدا غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو ضمن خیر مقدم و آرزوی قبولی طاعات و عبادات رحلت مجاهد نستوه آیت الله حسنی نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی را تسلیت گفت .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام قاسم اسماعیل زاده امام جمعه موقت شهرستان ماکو گفت : با عنایت به موقعیت خاص به استراتژیک منطقه آزاد ماکو به لحاظ موقعیت مرزی و همسایگی با کشورهای ترکیه و آذربایجان باید توجه خاصی به این منطقه صورت گیرد .

وی در خصوص توجه به مسئله فرهنگ گفت : آن چیزی که ما از گفته‌های رهبر در بحث فرهنگ الهام گرفتیم این است که حضرت آقا فرمودند :اگر قرار بر جان دادن بر بحث فرهنگ باشد من اولین جانباز در مسئله فرهنگ خواهم بود.

وی افزود : ساختار فرهنگ ماکو قبل از تأسیس سازمان منطقه آزاد به دلیل همسایگی با کشورهای ترکیه و آذربایجان دارای فرهنگ ولایی به صورت منسجم نبود لذا آن چیزی که در کنار توسعه اقتصادی نیاز است ساختار و رفتار جامعه است مثلاً اگر دربحث مصرف بتوانیم همپوشانی کرده و بر اساس موازین شرعی الگوی مصرف را تغییر دهیم این عالی خواهد بود .

اسماعیل زاده یکی از نواقص حوزه فرهنگ را بحث هنر عنوان کرده و گفت : مسئله سینما ، تئاتر و بخش موسیقی که یکی از مواردی است که به چالشی در این منطقه تبدیل شده است .

اسماعیل زاده با اشاره به نیروهای بالقوه موجود در منطقه آزاد ماکو گفت : در رابطه بحث نرم افزار نیروهای بالقوه متنابهی در شهرستان وجود دارد که می‌توانیم در منطقه به آنها رجوع کنیم و در زمینه‌های فکری ،اقتصادی ،انقلابی به عنوان مددکار از آنها استفاده کنیم.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام غلامحسین صادقی مدیر حوزه علمیه امام خمینی برادران شهرستان ماکو با اشاره به مسئله فرهنگ خانواده‌های ماکویی گفت : بعضی از خانواده ها در منطقه از نظر مسائل فرهنگی مشکلاتی دارند لذا باید سرمایه گذاری فرهنگی در سطح شهرستان صورت بگیرد .

وی با اشاره به مسئله نماز گفت :  به مسائل فرهنگی و نماز جماعت در مدارس باید توجه جدی شود .

در ادامه این برنامه حسین قویدل عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو و مسئول بسیج اساتید ماکو ضمن تبریک ایام رمضان گفت : قبول مسئولیت ایثار و فداکاری محسوب می‌شود .

وی با اشاره به خصوصیات یک مسئول انقلابی گفت : مسئولی که خادم است بر خدا توکل کرده و به مردم اطمینان میکند و دنبال خدمت کردن است ولی کسی که برای کار صادقانه نیامده  خدا را رها کرده است و دنبال کانون های دیگر قدرت برای حمایت می باشد .

وی با اشاره به معضل بیکاری به عنوان یک مسئله فرهنگی اجتماعی در شهرستان گفت : استخدام های بی رویه خارج از ضوابط گذشته در منطقه موجبات رنجش مردم را فراهم نموده است .

وی با اشاره به مسائل سیاسی حاکم در جامعه گفت : کار نادرستی که رواج پیدا کرده است مسئله دو قطبی کردن جامعه است و این مسئله از طرف هرگروهی چه اصلاح طلب چه اصول گرا باشد خیانت به کشور و ارمانهای شهدا می باشد .

در ادامه این برنامه غلامرضا سلیمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به مسئله فرهنگ گفت : توسعه فرهنگی و اجتماعی باید همراستا با دیگر جهات توسعه انجام شود .

وی افزود : اگر توسعه اجتماعی و فرهنگی درست نباشد توسعه اقتصادی درستی نخواهیم داشت .

سلیمانی با اشاره به ظرفیت‌های منطقه آزاد ماکو گفت : با توجه به موقعیت استراتژیک و جغرافیایی منطقه آزاد ماکو و همسایگی منطقه با کشورهای ترکیه و آذربایجان از قدیم الایام مزیتی که در این منطقه وجود داشته است مزیت ترانزیت می باشد.

سلیمانی با اشاره به بحث لجستیک منطقه آزاد ماکو گفت : باید زمینه ایجاد شود تا یک تاجر هندی وقتی بار خود را از کشور ترکیه تحویل گرفته و از منطقه آزاد ماکو رد میشود با توقف خود در این منطقه باعث ایجاد درآمدزایی های برای منطقه گردد همچنین باید محصولات ایرانی به کشورهای خارجی صادر گردد بدین منظور چه لزومی دارد محصولات تولیدی داخلی به اصفهان ارسال شده و از آنجا صادر گردد لذا می‌توان با ایجاد ظرفیت هایی در این منطقه بتوان تولیدات داخلی را در اینجا نگهداری بسته بندی و به کشورهای خارجی صادر کرد .

مدیرعامل منطقه آزاد ماکو با اشاره به مشکلات سرمایه‌گذاری موجود در این منطقه گفت : مشکلاتی که در خصوص دریافت وام سرمایه گذاری در این منطقه وجود دارد این است که بانک مرکزی ماکو قادر به وام ‌دهی سرمایه‌گذاری تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان می باشد لذا کسی که قصد کارخانه سازی در این منطقه را دارد برای دریافت وام سرمایه گذاری باید از فیلتر شمال غرب استان به مراتب خود استان و در نهایت استان تهران رد شود که این مورد سرمایه گذاری را در منطقه آزاد ماکو بامشکل مواجه می‌کند بدین منظور بانک منطقه آزاد ماکو باید در سطح بانک بین المللی باشد .

سلیمانی از پیگیری پروژه بزرگراه تبریز ماکو خبر داد و گفت :  در تلاش هستیم پروژه بزرگراه تبریز ماکو را به اتمام برسانیم

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=4940
  • ارسال توسط :
  • 764 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای عدم توجه به توسعه اجتماعی و فرهنگی مانعی بر توسعه اقتصادی میباشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.