افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
22

باید از ظرفیت بسیج در نهاد نماز جمعه استفاده شود

  • کد خبر : 7194
  • ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶
باید از ظرفیت بسیج در نهاد نماز جمعه استفاده شود

امام جمعه ماکو گفت در جلسه ستاد برگزاری نماز جمعه گفت :باید از ظرفیت بسیج در نهاد نماز جمعه استفاده کنیم امروز بسیج در همه جا باید حضور داشته باشد چرا که رهبر گفت بسیج یک نیروی آماده بکار در هنگام نیاز جامعه است پس در اینجا نیز ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم

به گزارش مرزداران ؛ جلسه ستاد برگزاری نماز جمعه با حضور اعضای این ستاد در سالن کنفرانس دفتر امام جمعه شهرستان ماکو برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا صفر محمد زاده مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه شهرستان ضمن خیر مقدم و معرفی اعضا و معاونین گزارش مختصری از عملکرد ستاد برگزار نماز جمعه ارائه داد .

در ادامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ضمن خیر مقدم و تبریک ایام ولادت امام صادق ، هفته بسیج و هفته وحدت این ایام را تبریک و تهنیت عرض کرد .

وی گفت : خداوند انشاالله  به ما توفیق خدمت به نهاد نماز جمعه را ما عنایت کند چرا که  نماز جمعه در دین مبین اسلام از اهمیت والایی برخوردار است .

وی افزود : خداوند در توصیف انسان با ایمان و باتقوا می گوید این افراد وقتی به مکنت رسیدند اولین کاری که انجام می دهند اقامه نماز می باشد و بحث برپایی نماز غیر از نماز خواندن است و انسان برای خواندن نماز روزانه وظیفه دارد اما اینکه خداوند به برپایی نماز در دوران حاکمیت اسلامی تاکید دارد منظور نماز خواندن انسان با تقوا نیست بلکه زنده نگه داشتن و احیای نماز در جامعه اسلامی است .

وی با اشاره به دیگر صفات انسان های با تقوا گفت : انسان با تقوا به دیگران هم نماز اول وقت و حضور در نماز جماعت را توصیه میکند .

حجت الاسلام هاشمی تصریح داشت : خداوند از نماز جمعه در قرآن اسم آورده  و سوره ای به این نام وجود دارد و خداوند اهل ایمان را مورد خطاب قرار میدهد ” ای کسانی که ایمان آورده آید وقتی اذان ظهر جمعه گفته شد با سرعت به سمت نماز بشتابید” شتابیدن یعنی انسان باید با ولع به سمت نماز جمعه برود نه به صورت حرکت عادی .

وی با اشاره به سیره عملی اصحاب پیامبر گفت : در سیره عملی اصحاب پیامبر از روز پنج شنبه خود را برای نماز جمعه آماده میکردند ؛ لذا سفارش شده است که  نکند دارویی مصرف کنید که باعث شود از توفیق شرکت در نماز جمعه عقب بمانید .

امام جمعه ماکو با اشاره به وظیفه اعضای ستاد برگزاری نماز جمعه گفت : آن عزیزان که در نهاد نماز جمعه وجود دارند در نماز جمعه وظیفه اینها در خصوص نهادینه کردن نماز در جامعه اسلامی اهمیت بسیاری  دارد لذا موضوعاتی که در این جلسه مورد بررسی قرار میگیرد باید پیگیری و عمل شود صرفا در حد حرف نباشد چرا که  ارزش جلسه در صورتی است که مصوباتی که در جلسه می باشد عملی بشود .

حجت الاسلام هاشمی در پایان گفت : باید از ظرفیت بسیج در نهاد نماز جمعه استفاده کنیم امروز بسیج در همه جا باید حضور داشته باشد چرا که رهبر گفت بسیج یک نیروی آماده بکار در هنگام نیاز جامعه است پس در اینجا نیز ما باید از این ظرفیت استفاده کنیم و در کارهای نماز جمعه بیشتر باید از نیروی جوان بهره بجوییم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7194
  • ارسال توسط :
  • 1126 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای باید از ظرفیت بسیج در نهاد نماز جمعه استفاده شود بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.