افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25

اعطای تسهیلات بانکی به مبلغ 400 میلیارد ریال به منطقه ازاد ماکو و چالدران

  • کد خبر : 7214
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸
اعطای تسهیلات بانکی به مبلغ 400 میلیارد ریال به منطقه ازاد ماکو و چالدران

معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اذربایجان غربی در جلسه کارگروه اشتغال استان از اعطاری تسهیلات بانکی به منطقه ازاد ماکو و چالدران خبر داده و گفت : این تسهیلات در زمینه های اشتغال، کشاورزی، صنعت و معدن و ورزشی اعطا خواهد شد .

به گزارش مرزداران ؛ دوازدهمین جلسه کارگر اشتغال استان آذربایجان غربی با حضور معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اذربایجان غربی و مدیر کل کار و امور اجتماعی استان در سالن کنفرانس ساختمان شماره 1 سازمان منطقه ازاد ماکو برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا غلامرضا سلیمانی مدیر عامل سازمان منطقه ازاد تجاری – صنعتی ماکو ضمن خیر مقدم  گفت : به دنبال نظام برنامه ای منطقه ای هستیم .

وی افزود : سوالی که مطرح است اینکه  چرا با همه وجود مزیت ها در مناطق ازاد سرمایه گذاران جهت سرمایه گذاری به مناطق آزاد نمیروند ؟ و جواب سرمایه گذاران اینگونه است که چون مناطق مرزی است و از لحاظ امنیت خطر دارد .

سلیمانی با عنوان اینکه 6 محور بر روی زنجیره های تولید داریم گفت : باید زنجیره ها را سیاسیت گزاری کرده و زیر ساخت های عمومی و تخصصی شکل بدیم .

*** اعطای 500 هکتار زمین  برای ساخت شهرک لجستیکی در شهر بازرگان

وی با اشاره به اینکه 240 برنامه در دستور کار منطقه ازاد ماکو قرار دارد گفت :  یکی از محور های منطقه لجستیک می باشد که روزانه تردد تعداد 800 کامیون از این منطقه صورت میگیرد که میتواند این تعداد  در سال 1400 به  2000 کامیون برسد  اما نه با این نظام برنامه ای ؛ بدین منظور برای لجستیک ، 500 هکتار در شهر بازرگان جهت ساخت شهرک لجستیکی تحویل پیمانکار شده است .

سلیمانی تصریح داشت : در بحث گردشگری ، در بحث طبیعت گردی و بوم گردی و شکار همه ظرفیت هایی که وجود دارد میتواند محور باشد .

*** ساخت 3 شهرک کشت گلخانه ای و 3 شهرک دامپروری و توسعه شیلات

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو با اشاره به محورکشاورزی منطقه گفت : در محور کشاورزی طی صحبتهایی که با متخصصین مختلف که انجام شد دو نقطه در کشور وجود دارد که این ظرفیت را داشته باشد و یکی از این دو نقطه منطقه ازاد ماکو می باشد که  به خاطر خاک مناسب و وجود رودخانه ارس ظرفیت کشاورزی مناسبی دارد که میتواند به قطب کشاورزی تبدیل گردد و در مقیاس جهانی محصولات صادر شود بدین منظور ساخت 3 شهرک کشت گلخانه ای و 3 شهرک دامپروری و توسعه شیلات در برنامه های این سازمان قرار دارد  .

***500 هکتار زمین برای صنایع انرژی زا

سلیمانی با اشاره به اینکه در حوزه صنعت و معدن گاز و برق و معادن خوب داریم گفت :  زنجیره پرو آلیاژ میتواند در این منطقه  شکل بگیرد بدین منظور 500 هکتار در کنار نیروگاه برای صنایع انرژی زا زمین در نظر گرفته  شده است .

سلیمانی با اشاره

***اشتغال برای 2500 نفر به طور مستقیم با سرمایه گذاری در زنجیره گردشگری

مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو با اشاره به ظرفیت گردشگری گفت :  چشم اندازی داریم که منطقه هوشمند تشکیل شود و اینکه بورالان بیابان نشود و تالاب ها خشک نگردد لذا طی مطالعات انجام شده در زنجیره ها سرمایه گذاری مورد نیاز در زمینه گردشگری 8000 میلیارد ریال می باشد که با این کار برای 2500 نفر به طور مستقیم اشتغال ایجاد میگردد و ظرفیت تولید آن در سال به 500 هزار نفر می رسد .

***2 میلیون تن در سال با سرمایه گذاری در زمینه حمل و نقل بار

سلیمانی با اشاره به سرمای گذاری در قالب حمل و نقل بار گفت : با سرمایه گذاری 1200 میلیارد تومان  2 میلیون تن در سال می توانیم حمل و نقل بار داشته باشیم .

سلیمانی در پایان گفت : خواستمون از این کارگروه این است که بر روی توسعه این طرح ها تلاش کنیم و ادارات و بانک ها در این زمینه ما را همراهی کنند .

*** اعطاری تسهیلات بانکی به مبلغ 400 میلیارد ریال  به منطقه ازاد ماکو و چالدران

در ادامه رضا حسینی معاونت هماهنگی و امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اذربایجان غربی در جلسه کارگروه اشتغال استان گفت : اگر مدیر عامل سازمان منطقه ازاد ماکو بتوانند این طرح ها را عملیاتی کنند ما وام های زود بازده داریم که میتوانیم اعطا کنیم و همکاری ادارات و بانک ها را بگیریم .

حسینی از اعطاری تسهیلات بانکی به مبلغ 400 میلیارد ریال  به 4 شهرستان ماکو ، شوط ، پلدشت و چالدران خبر داده و گفت : این تسهیلات در زمینه های اشتغال ، کشاورزی ، صنعت و معدن و ورزشی اعطا خواهد شد .

 *** 14391 میلیارد ریال سهم موسسات عامل از محل منابع صندوق توسعه ملی در مرحله سوم در سطح ملی تخصیصی به دستگاه های حمایتی

در ادامه رضا نقی زاده مدیر کل کار و امور اجتماعی استان  اذربایجان غربی  با اشاره به دستور جلسه گفت :

دستور جلسه: مروری بر مصوبات جلسه یازدهم کارگروه اشتغال استان اهم موارد قابل طرح در کارگروه اشتغال استان مورد بررسی قرار خواهد گرفت .

وی با اشاره به جدول سهم موسسات عامل از محل منابع صندوق توسعه ملی در مرحله سوم در سطح ملی ، تخصیصی به دستگاه های حمایتی گفت : سهم بانک کشاورزی 7380میلیارد ریال سپرده گذاری ازمحل صندوق، باک توسعه تعاون 3690 میلیارد ریال سپرده گذاری از محل صندوق ، پست بانک 3321 میلیارد ریال سپرده گذاری از محل صندوق می باشد که جمع کل سپرده گذاری این موسسات عامل از محل منابع صندوق اعتبار ملی 14391 میلیارد ریال میباشد .

نقی زاده با اشاره به طرح های اشتغال فراگیر قابل ارائه برای تصویب در کارگروه اشتغال استان گفت : طرح های بررسی شده در کمیته فنی اشتغال فراگیر استان تعداد 2 طرح برای جهاد کشاورزی به مبلغ 41 میلیارد ریال ، تعداد1 طرح برای ورزش و جوانان به مبلغ 60 میلیارد ریال و تعداد 19 طرح برای صنعت و معدن به مبلغ 590 میلیارد ریال میباشد که این تعداد جمعاً 22 طرع با اعتباری به مبلغ 691 میلیارد ریال می باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7214
  • ارسال توسط :
  • 1176 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای اعطای تسهیلات بانکی به مبلغ 400 میلیارد ریال به منطقه ازاد ماکو و چالدران بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.