افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
26

مراسم بزرگ حجاب و عفاف

  • کد خبر : 9949
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۷:۴۶
مراسم بزرگ حجاب و عفاف

مراسم بزرگ حجاب و عفاف به مناسبت دهه کرامت و با حضور مسئولین در سالن ساختمان شماره 2 سازمان منطقه ازاد ماکو برگزار شد

به گزارش مرزداران ؛ مراسم بزرگ حجاب و عفاف به مناسبت دهه کرامت و با حضور مسئولین در سالن ساختمان شماره 2 سازمان منطقه ازاد ماکو برگزار شد

در این برنامه در ابتدا موسی عطاری معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک دهه کرامت گفت : نظام سلطه با شبیخون فرهنگی در صدد از بین بردن ارزش زن ایرانی می باشد .

وی افزود : دشمنان همواره در تلاش هستند تا با راه های مختلف حجاب زنان ایرای را زیر سوال ببرند لذا باید به این مهم توجه داشت که سستی و بی توجهی در مسئله حجاب باعث سستی و تزلزل بنیان خانواده میگردد .

وی تصریح داشت : خانواده ها به عنوان یک عنصر اصلی شکل گیری تربیت جوانان باید به حجاب توجه زیادی داشته باشند چرا که دشمن همواره از طرق مختلف به ویژه فضای مجازی و تبلیغ فرهنگ غربی سعی دارد حجاب ایرانی اسلامی را زیر سوال برده و هویت زن ایرانی اسلامی با تزلزل مواجه سازد .

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو با اشاره به بیان مقام معظم رهبری تاکید داشت : همانگونه که حضرت اقا فرمودند حجاب برتر که همین حجاب ایرانی خودمان میباشد و همین حجاب و چادر ایرانی ضامن امنیت و سلامت جامعه می باشد .
وی خاطر نشان ساخت : حضرت اقا در بیانات گذشته خود فرمودند : برخی خواص درباره حجاب خط دشمن را دنبال می کنند و آن دسته که مسئله و بحث حجاب اجباری را مطرح میکنند همان خطی را دنبال می‌کنند که دشمن نتوانسته با آن‌همه هزینه در کشور به نتیجه برساند لذا باید توجه داشته باشیم الگوی زن اسلامی را زنان بزرگی همچون حضرت فاطمه‌زهرا و حضرت خدیجه کبری می باشند که باید راه این دو بانوی بزرگ اسلام را بر خود الگو قرار دهیم .

در ادامه حجت الاسلام غلامحسین صادقی  به عنوان سخنران اصلی جلسه من تبریک ولادت امام رضا (ع)گفت : از زمان های قدیم انسانها معمولا به زور و قدرت گرایش دارند و هر کس زور بیشتری دارد قصد تحمیل نظر خود بر دیگری را دارد .

وی افزود : در زمانهای قدیم کار به جایی رسیده بود که انسان ها در یک دوره زمانی مراسمی خاص برگزار میکردند  که دخترانی که سن ازدواج انها رسیده و در حال سپری شدن بود ولی هنوز موفق به ازدواج نشده بودند در مقابل دید مردم قرار میگرفتند تا مردم روی انها قیمت گذاری کنند و جامعه به خصوص در بین اعراب طوری بود که ارزشی بر جایگاه زن قایل نبودند لذا پیامبر با ارزش نهادن بر جایگاه زن و رفتار خود با حضرت فاطمه زهرا (س) باعث شد تا جایگاه زن در اسلام ارتقاء یابد .

وی تصریح داشت : پیامبر (ص) در راستای ارزش دهی به جایگاه زن فرمود بهشت زیر پای مادران است و هنگام خطاب فاطمه زهرا می فرمود فداک ابوها (پدرت فدای تو ) یا قره عین الرسول (نور چشمان رسول ) باعث شد تا جایگاه زن در اسام به جایگاه رفیعی برسد .

وی ضمن برشماری خصوصیات خانواده اسلامی گفت : خانواده اسلامی می بایست عفت داشته باشد (منظور از عفت ، آبروی درونی و قلبی می باشد ) و منظور از ابروی درونی و قلبی دست ندادن با نا محرم که به یک چیزعادی تبدیل شده است و پاکی باطن می باشد چرا که عده ای میگویند باطن پاک باشد و ظاهر تفاوتی نمیکند ؛ این حرف اشتباهی می باشد چرا که ظاهر و باطن هر دو یکیست و هر کس هر گونه که باطن وی باشد در ظاهر وی نیز نمود خواهد داشت .

وی در ادامه ضمن بر  شماری آمار خشونت های جنسی بر اثر عدم رعایت حجاب در کشور های غربی گفت :  در امریکا حداقل 321 و حداکثر 500 نفر سالانه در اثر خشونت جنسی جان خود را از دست می دهند و  علاوه بر آن 321500 نفر از سن 12 به بالا به طور متوسط مورد تجاوز جنسی قرار گرفته اند لذا افزایش تعرض 22 درصد می باشد .

وی در ادامه ضمن معرفی چادر به عنوان حجاب برتر اسلامی گفت : حجاب ضامن امنیت هر خانواده می باشد .

در ادامه این برنامه گروه سرود حوزه حضرت معصومه بازرگان و در ادامه شاهین بابازاده مداح اهل بیت عصمت و طهارت برنامه خود را اجرا کردند .

در پایان به 35 نفر از نخبگان علمی ، فرهنگی، ورزشی و بانوان محجبه و کسانی که در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف فعالیت دارند و به 15 نفر از حضار به قید قرعه جایزه اهدا شد .

لازم به ذکر می باشد در بیرون از محوطه سالن نمایشگاه توانمندی بانوان در حل برگزار شدن بود .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9949
  • ارسال توسط :
  • 901 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم بزرگ حجاب و عفاف بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.