افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
19

مراسم مولود نامه خوانی و قصیده سرایی به مناسبت هفته وحدت

  • کد خبر : 2757
  • ۱۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶
مراسم مولود نامه خوانی و قصیده سرایی  به مناسبت هفته وحدت

مراسم مولودی خوانی و قصیده سرایی به مناسبت هفته و تولد پیامبر اکرم در مسجد نبی اکرم اهل تسنن برگزار شد.

به گزارش مرزداران ؛ مراسم مولودی خوانی و قصیده سرایی به مناسبت هفته وحدت و ولادت پیامبر با حضور مسئولین در مسجد نبی اکرم اهل تسنن عصر امروز برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا رستم پور نماینده ولی فقیه در امور اهل تسنن ماکو ضمن خیر مقدم بر لزوم وحدت بین شیعه و سنی تاکید داشته وگفت : ما برادران شیعه و سنی باید با حفظ اتحاد خود سیلی و تو دهنی محکمی بر کسانی که قصد ایجاد اختلاف در بین شیعه و سنی دارند بزنیم .

در ادامه ماموستا جاسمی امام جماعت اهل تسنن ماکو به مهمانان اهل تسنن و شیعه خیر مقدم گفته و گفت : رمز پیروزی اسلام اتحاد بین شیعه و سنی می باشد لذا حفظ این اتحاد مورد تاکید مقام معظم رهبری میباشد .

سپس فروزان مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری ماکو ضمن ارائه گزارش  فعالیت در خصوص مشکلات موجود در منطقه و کمک های انجام شده به زلزله زده های کرمانشاه اشاره کرده و گفت : خوشبختانه  از منطقه ما خیرین زیادی به زلزله زدگان کرمانشاه  کمک کردند که جای بسی تشکر دارد و در خصوص مشکلات موجود در منطقه مشکلاتی از جمله بازماندگان تحصیلی داریم که والدین آن‌ها توانایی پرداخت هزینه‌های تحصیلی و یا ایاب و ذهاب آنان را ندارند لذا زیرسازی های زیادی در شهرستان وجود دارد که نیاز به این دارد که روی آنها کار شود لذا من افتخار می کنم که چه در اینجا و چه در نقطه‌ای دیگر از کشور به عنوان یک بسیجی خدمتگزار مردم باشم فلذا باید همگی دست در دست هم مشکلات فقر و مشکلات اساسی این منطقه را برطرف کنیم .

وی افزود : به مناسبت هفته وحدت اینجا جمع شده‌ایم؛ ما در زمینه‌های مختلفی رشادت‌ها و فعالیت‌های برادران کرد را دیده‌ایم  چه در زمان جنگ و چه در زمان حال لذا باید توجه زیادی به حفظ وحدت داشته باشیم .

در ادامه حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو ضمن تبریک هفته وحدت گفت : پیام شیرین توسط مالک اشتر زمانه سرباز ولایت سردار سلیمانی به گوش مردم عزیز ایران رسید که این شیرینی با آغاز دهه ولایت تداوم یافت .

وی افزود : از بانیان این مجلس تقدیر و تشکر می‌کنیم که جلسات با ارزشی برای استحکام اتحاد بین شیعه و سنی تشکیل می دهند.

وی در ادامه با اشاره به روایتی از پیامبر گفت : نبی مکرم اسلام فرمودند : زمانی که نام من پیامبر می اید سرهای خود را بلند کرده و با صدای بلند صلوات بفرستید که این باعث می‌شود که نفاق از بین برود .

وی در ادامه تصریح کرد : آمار طلاق روبه افزایش و آمار ازدواج رو به پایین است لذا هر چقدر محبت انسان نسبت به همسر و فرزند خود زیاد باشد ایمان وی نیز زیاد است چرا که امام صادق علیه السلام فرموده اند : اگر می خواهید ترازوی ایمان کسی را بسنجید به محبت او نسبت به همسر و فرزندش نگاه کنید .

وی در ادامه با اشاره به تاثیرات منفی فضای مجازی مطرح داشت: که فضای مجازی باعث کاهش ارتباط کلامی شده است لذا ارتباط کلامی خود را بالا ببریم .

حجت الاسلام رنجبری گفت : با توجه به اینکه در هفته وحدت قرار داریم باید توجه داشته باشیم که توجه به اتحاد و وحدت بین شیعه و سنی مساله‌ای بسیار ضروری می باشد لذا باید با آگاهی و شناخت از توطئه های دشمنان به دسیسه های آنان دامن زده و همواره در حفظ اتحاد و وحدت خود کوشا باشیم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=2757
  • ارسال توسط :
  • 854 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم مولود نامه خوانی و قصیده سرایی به مناسبت هفته وحدت بسته هستند

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.