افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
19

پژوهش سرای ماکو، یکی از مجهزترین ازمایشگاه های نانوی کشور را دارد

  • کد خبر : 3312
  • ۲۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
پژوهش سرای ماکو، یکی از مجهزترین ازمایشگاه های نانوی کشور را دارد

مدیر پژوهش سرای ماکو گفت : با مرمت و تجهیز پژوهش سرای امام رضا (ع) توسط سازمان منطقه ازاد ماکو، زیرساخت های توسعه دانش بنیان در منطقه ایجاد شده و این پژوهش سرا به یکی از مجهزترین آزمایشگاه های نانوی کشور تبدیل شده است .

به گزارش مرزداران ؛ ساسان شرفلو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران با اشاره به تاریخچه پژوهش سرای ماکو افزود: پژوهش سرای دانش آموزی امام رضا (ع) ماکو در سال ۱۳۴۸ به عنوان آزمایشگاه مرکزی کلنگ زنی شد و در سال ۱۳۵۰ به بهره برداری رسید ؛ بعد از انقلاب با تکمیل تجهیزات این ازمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرکزی ماکو و در سال ۱۳۸۵ به عنوان پژوهش سرای دانش آموزی امام رضا(ع) به فعالیت خود ادامه داد.

*** کسب رتبه اول پژوهش سراهای دانش آموزی کشور توسط پژوهش سرای ماکو

وی با اشاره به اینکه این پژوهش سرا در سال های تحصیلی ۹۵-۹۴ و ۹۶-۹۵ از بین ۶۸۰ پژوهش سرا به عنوان پژوهش سرای دانش آموزی برتر کشور انتخاب شد، افزود: در سال ۹۵ با دعوت از مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو و در جلسه ای که با شورای آموزش و پرورش برگزار شد، سازمان منطقه آزاد ماکو کمر همت به مرمت و تجهیز پژوهش سرای امام رضا(ع) ماکو بست.

شرفلو ادامه داد : هم اکنون این پژوهشسرا متشکل از ۳ آزمایشگاه شیمی ، زیست شناسی ، فیزیک و نانو و همچنین کارگاه رباتیک ، کتابخانه و سایت کامپیوتر است.

 

*** ماکو به عنوان مهد پرورش مدال آوران علمی در سطح کشوری و جهانی

مدیر پژوهش سرای امام رضا(ع) با اشاره به ظرفیت های ایجاد شده در منطقه آزاد ماکو گفت: اقدامات انجام شده از سوی سازمان منطقه ازاد ماکو در خصوص تجهیز این پژوهش سرا ستودنی است ولی برای استفاده بیشتر از پتانسیل های این مجموعه، به یک دندان پزشک و یک دستگاه خودرو برای راه اندازی دندانپزشکی سیار با توجه به تجهیزات مجهز دندانپزشکی موجود، نیاز است .

وی با اشاره به نیاز این مجموعه علمی به احداث آزمایشگاه سلول های دانش بنیان تاکید کرد : به علت پژوهشی بودن این محیط و علاقه دانش آموزان و پژوهشگران به نجوم و کلاس های ستاره شناسی، احداث رصد خانه نیز ضروری است.

شرفلو با اشاره به هزینه تخصیص یافته به مرمت و تجهیز پژوهشسرای ماکو گفت : تاکنون حدود ۱۰ میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو به منظور مرمت و تجهیز این پژوهشسرا هزینه شده است که از مدیر عامل محترم سازمان منطقه آزاد ماکو تقدیر و تشکر ویژه میکنیم.

مدیر پژوهش سرای ماکو با اشاره به کلاس های برگزار شده در این مجموعه و کسب مدالهای کشوری و جهانی توسط دانش پژوهان گفت: افتخارات متعددی توسط دانش پژوهان این پژوهش سرا به شرح زیر بدست آمده است :
۱- با توجه به ظرفیت برگزاری کلاس های المپیادی ، در دو دوره ۹۵- ۹۴ و ۹۶- ۹۵ دو نفر از دانش پژوهان موفق به کسب عنوان منتخب استان در المپیاد سلول های بنیادین شده اند .
۲- از بین دانش پژوهان کلاس های نقاشی دانش آموز کلاس چهارم مبینا غلام زاده در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ موفق به کسب مدال طلای دو سالانه جهان در رشته نقاشی شده است .
۳- با توجه به ظرفیت برگزاری کلاسهای رباتیک ، تیم دانش آموزان پژوهشگر در رشته رباتیک با ساخت ربات پزشک یار موفق به کسب رتبه دوم جهانی در مسابقات جهانی رباتیک در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ شدند .
۴- در زمینه کامپیوتر در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵ اقای علی محمد نژاد عنوان دانش آموز پژوهنده برتر کشور در زمینه کامپیوتر را کسب کرد .
۵- در زمینه آزمایشگاه شیمی دانش آموز رضا آخش در سال تحصیلی ۹۶- ۹۵موفق به کسب مقام سوم کشور در مسابقات آزمایشگاهی شیمی شده است .
۶- در بخش همکاران در سال ۹۶ خانم لیلا کوچری موفق به کسب مقام سوم کشوری در رشته فیزیک شده اند .
۷ – در بخش همکاران در سال ۹۶ صمد حسن نژاد موفق به کسب مقام سوم کشوری در رشته ادبیات شده اند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=3312
  • ارسال توسط :
  • 1168 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای پژوهش سرای ماکو، یکی از مجهزترین ازمایشگاه های نانوی کشور را دارد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.