افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
24

باید نمایندگان مجلس به این درجه از درک برسند که مجلس عصاره ملت است

  • کد خبر : 5362
  • ۰۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۴
باید نمایندگان مجلس به این درجه از درک برسند که مجلس عصاره ملت است

امام جمعه ماکو گفت : قانونگذاران و تصویب کنندگان قانون باید قانونی که تصویب میشود مورد توجه قرار دهند تا دوباره کاری در اصلاح آن نشود و خدشه ای بر زندگی مردم وارد نشود .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام ایوب رنجبری امام جمعه ماکو در خطبه های نماز جمعه  در خصوص وظایف نمایندگان مجلس خاطر نشان کرد : نمایندگان مجلس باید در راستای صیانت و حراست از آرمانهای انقلاب و ارزشهای جامعه و در راستای پرهیز از اشرافی گری ، تجمل گرایی که مطالبه اصلی مردم است، از جان و دل تلاش کنند.

وی رعایت تقوای الهی را دستیابی به دژ و قلعه نفوذ ناپذیر و دور ماندن از  وسوسه‌های شیطانی عنوان کرده و گفت : از راههای نفوذ شیطان خوب جلوه نمایی کارهای زشت، شایعات، دشمنی و کینه داری با همنوع خود است که زمینه ساز دچار شدن به گناهان بزرگ می باشد .

 

رنجبری در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت: مسئولین بر مطالبات مردم و گلایه های اصناف مختلف توجه جدی کند لذا حتما باید حمایت از کالای ایرانی به جدیت هم از سوی بازاریان و مردم پیگیری شود.

 

وی تصریح کرد : رعایت جنبه های کارشناسی و مصلحت مردم در قانونگذاری، باید مورد توجه قرار گیرد تا دوباره کاری در اصلاح آن نشود و خدشه ای بر زندگی مردم وارد نشود فلذا قانونگذاران و تصویب کنندگان قانون باید قانونی که تصویب میشود را بررسی و  شیوه های عملی شدن آن در جامعه را نیز لحاظ کنند و به کیفیت اجرایی شدن ان توجه وافر داشته باشند و اینکه  باید نمایندگان مجلس به این درجه از درک برسند که مجلس عصاره ملت است .

 

 

امام جمعه ماکو گفت : امروزه در تعدادی از کلان شهرها زمزمه روابط بین آقا و خانم که متناسب با فرهنگ غربی است به گوش میرسد این در حالی است که امروزه خود کشورهای غربی و صاحبان این فرهنگ به این واقعیت دست یافتند که بی بند و باری در کشورشان غیر قابل کنترل شده است لذا نقش روحانیت در بعد انقلاب و دوران جنگ هشت ساله ، ترویج انقلاب و معارف اسلامی بود اما  دشمن در صدد تضعیف این واقعیت در دیدگاه مردم ایران است.

 

وی با بیان اینکه مردم شهرستان ماکو از طولانی شدن دادرسی ها گلایه دارند ، تاکید داشت : قضائیه باید، عادلانه، قاطعانه ، انقلابی و جهادی عمل کند لذا افزایش نیروی انسانی باید در دستور کار این نهاد انقلابی قرار گیرد.

 

امام جمعه ماکو در خصوص افزایش  مصرف مواد مخدر در جامعه گفت : جامعه امروزی شاهد کاهش محسوس سن مصرف و مخصوصا در دختران است،  اعتیاد، طلاق و حاشیه نشینی را سه مقوله مهم و خانمان سوز در جوامع در حال پیشرفت، می باشد  لذا از عواملی که جوانان را به سمت مواد مخدر سوق میدهد میتوان به کمبود گفتمان، ارتباط کلامی و عاطفی بین خانواده ها، ضعف والدین در کنترل فرزندانشان، هیجان جویی اشاره کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=5362
  • ارسال توسط :
  • 1161 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای باید نمایندگان مجلس به این درجه از درک برسند که مجلس عصاره ملت است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.