افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
20

مراسم اعلان عزای حسینی

  • کد خبر : 5960
  • ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۶
مراسم اعلان عزای حسینی

مراسم اعلان عزای حسینی با حضور هیئت های مذهبی ، هیئت امناهای مساجد و مادحین در ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم اعلان عزای حسینی با حضور پرشور مادحین ، هیئت امناهای مساجد و هیئت امناهای هیئت های مذهبی در تالار ولیعصر(عج) ماکو برگزار شد .

در این مراسم حجت الاسلام ابراهیمی رئیس تبلیغات اسلامی ماکو ضمن خیر مقدم و تقدیر و تشکر از حضور باشکوه مادحین ، هیئت امناها و مسئولین محترم که شرف حضور دارند ایام سوگواری ابا عبدالله السین را تسلیت و تعزیت عرض کرده وگفت : انشاالله رفتار ما به گونه ای باشد که اعمال و حرکات ما مورد رضایت ائمه معصومیت باشد .

وی در خصوص اماده سازی هیئت ها برای ماه ماحرم گفت : دقت کنیم هیات ها ، بنر ها و پارچه هایی می نویسند؛ از نوشتن مطالبی که به نوعی باعث آزارده خاطر شدن سایر مذاهب میگردد پرهیز کرده و به خصوص اشعاری که در مداحی استفاده میگردد طوری نباشد که توهین به مذاهب گردد لذا حضرت آقا نیز فرمودند  که از مطالبی که تنش بر انگیز است اجتناب کنیم .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام فتاحی گفت : امروز باید پیام امام حسین از ناحیه ما به مردم نشر گردد چون باید پیام امام حسین از پای منبر و تریبون به مردم انتقال پیدا کند .

وی افزود : محبت اهلبیت و امام حسین به یک خون شباهت دارد همانگونه که خون جریان دارد حب اهلبیت مانند خون جریان یافته می باشد لذا کشتی نجات امام حسین وسیع است و شامل همه گان میشود و در طوفان های سهمگین دریا ها کشتی امام حسین سریع تر از ما جلو میرود میبینید بدون تبلیغات ، همه دیوانه وار در این دستگاه شرکت میکنند ، تمام دنیا دیوانه حسین است لذا ما نمایندگان اهلبیت باید مواظب بوده و وظیفه خود را به درستی انجام دهیم .

وی با اشاره به روایتی از امام رضا گفت : 3 چیز مورد غب خداوند می باشد اول قیل و قال وکسی که زیاد قیل و قال میکند  دوم هرکس ضایع کند آن مالی که خداوند داده است یعنی اصراف دور انداختن مال که در جامعه امروزی دشمنان قسم خورده   نمیتوانند تشیع و اسلام را تحمل کنند لذا باید توجه کنیم که تنش ایجاد نشود چون دشمن سو استفاده میکند و سوم کسب سوال یعنی هر کس سوال زیاد کند مورد خشم خدا میباشد البته سوال با سوال متفاوت است شاید سوال علمی است منظور کسی که بدون زحمت میخواهد زیاد بداند لذا کثرت سوال ،اصراف کار و کسی که قیل و قال کند مورد غضب خداوند است .

پیامبر میفرماید : من بر سه نفر بهشت را تضمین میکنم کسی پرهیز از قیل و قال کند ، از دروغ حتی اگر به شوخی باشد پرهیز کند،کسی که زهد اختیار کند و وابسته به دنیا نباشد .

در ادامه این برنامه مناف زاده از پیشکوتان مادحان ماکو در مدح امام حسین (ع) مدیحه سرایی کرد .

و در پایان از پیر غلام جامعه مداحان ماکو میر قاسم موسوی با اهدای هدیه و لوح تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=5960
  • ارسال توسط :
  • 1237 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم اعلان عزای حسینی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.