افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
22

جلسه توجیهی هیئت های عزاداری در ماکو

  • کد خبر : 6083
  • ۲۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
جلسه توجیهی هیئت های عزاداری در ماکو

جلسه توجیهی هیئت های عزاداری به حضور مسئولین ، مادحان و روسای هیئت های عزاداری در دفتر امام جمعه شهرستان ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛جلسه توجیهی هیئت های عزاداری به حضور مسئولین ، مادحان و روسای هیئت های عزاداری صبح امروز در دفتر امام جمعه شهرستان ماکو برگزار شد .

در این مراسم سرهنگ جلوانی جانشین نیروی انتظامی شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم و تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین و تقدیر و تشکر از سپاه پاسداران که در سالها گذشته کمک های ویژه ای داشتند و دادستان و رییس تبلیغات که در بحث ماموریت ایام محرم همکاریهای زیادی با نیروی انتظامی داشتند گفت : هیات ها و دستگاه های مخالف باید دست در دست هم داده که این ایام را به دور از تنش سپری کنیم لذا با توجه به اینکه امروز ایادی استکبار متحمل شکست های سنگین شده اند دنبال فرصت هایی برای ضربه زدن هستند .

وی افزود : این تهدیدات در بعد سخت و نرم متصور می باشد که ممکن است در معابر و کوچه و خیابانی شکل یابد و در بعد نرم  نیز ورود افراد نفوذی و انجام اقدامات بیو تروریستی در هیئت ها می باشد که ممکن است که افرادی با لباس های مبدل نظامی و روحانی وارد هیئت ها شوند.

وی در خصوص قباحت قمه زنی گفت : افرادی در تلاش هستند که تحریک به قمه زنی کنند و ضمن فیلم برداری و ارسال به سایت ها چهره ایرانیان را در جهان خراب کنند لذا هیات امنا ها انشاالله در راستای تامین امنیت ما را همکاری کنند م مداحان نیز توجه داشته باشند که تهدیدات را بشناسند و در مطالب خود سیاست های نظام و قومیت ها را زیر سوال نبرند .

جلوانی در خصوص ایستگاه های صلواتی گفت : ایستگاه های صلواتی باید شناسنامه دار باشند چرا که امکان توزیع و تحویل غذایی مسموم از سوی معاندین می باشد  و بحث رعایت ترافیک که انتظار می رود دسته های محترم عزاداری موجب ترافیک نشوند و به هیچ وجه در ایستگاه ها از تمثال ائمه استفاده نکنند .
وی تصریح داشت : بحث شروع ساعت هیئت طوری نباشد که در وقت استراحت باشد و موجب آزار و اذیت همسایگان گردد لذا از تبل ها و سیستم های آنچنانی استفاده نگردد و زمان هیات ها نباید از ساعت 24 تردد نماید

در ادامه حجت الاسلام عباس نژاد دادستان شهرستان ماکو ضمن تسلیت آیان سوگواری ابا عبدالله و قبولی عزاداری عزیزان گفت : فلسفه قیام ابا عبدالله الحسین امر به معروف و نهی از منکر می باشد و این بر همه ما واجب و همانند نماز روزانه امر به معروف و نهی از منکر برای ما واجب می باشد لذا اول از خودمان شروع کنیم .

وی افزود :فلسفه امر به معروف و نهی از منکر این است که اگر کجروی هایی در جامعه می بینیم در مقابل آنها به معروف دعوت کنیم مصداق بارز معروف عزاداری ابا عبدالله الحسین است اما خدایی نکرده منکراتی وارد این معروف گردد که حضرت آقا در یکی از سخنرانی های خود آن را قمه زنی قلمداد کرده است طوری نباشد که از هدف اصلی خود فاصله بگیریم .

عباس نژاد خاطر نشان ساخت : دوری از هرگونه خرافه پرستی و بدئت گذاری از وظایف هیئت های عزاداری می باشد  لذا در زمین دشمن بازی نکنیم و دشمن را در رسیدن به هدفش کمک نکنیم زمانی که فتوای مقام معظم رهبری فتوای شرعی میگوید قمه زنی حرام است لذا افرادی نادان با کج خلقی اقدام به قمه زنی میکنند
لذا افرادی که قمه زنی میکنند میتوانید بروید سوابق آن را بررسی کنید ببینید چه کسانی هستند؟ سپس فیلم های این قمه زنی ها منتشر میگردد و کشور های خارجه با دیدن این تصاویر میگویند افرادی که دین خود را نمیتوانند نگه دارند چگونه می خواهند دنیا را هدایت کنند .
وی با برشماری جایگاه والای عزادار حسینی گفت : من خجالت میکشم فردی به نام عزادار ابا عبدالله الحسین که کج خلقی کرده محاکمه کنم لذا شور اگر همراه با شعور باشد تاثیر خواهد گذاشت اما اگر همراه با شعور نباشد خواهی دید که فرد بعد محرم به خصوصیات گذشته خود بازگشت .

 

در ادامه حجت الاسلام ابراهیمی رییس تبلیغات اسلامی شهرستان ماکو ضمن تسلیت و تعزیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین گفت: تعدادی از هیات های محترم مذهبی با اداره تبلیغات اسلامی همکاری های لازم را ندارند لذا توجه داشته باشید عدم حضور و همکاری هیات ها موجب میشود ما نیز با آنها همکاری نمیکنیم .
وی در خصوص مجوز فعالیت هیات ها افزود: 45 هیات به صورت رسمی سند هیات دارند اما در شهرستان120 هیات وجود دارد که به دلیل اینکه قصد ادغام وجود دارد به ما بقی مجوز رسمی داده نشده است .

سپس حجت الاسلام رنجبری امام جمعه شهرستان ماکو ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان گفت :به نظر شما عشق و محبت به امام حسین علامتش چیست؟سوره آل عمران آیه 32 یعنی تبعیت از سخنان معصوم فقط ادعای عشق نیست اگر میخواهیم تبعیت کنیم باید شناخت داشته باشیم .
وی افزود : امام حسین نماز را علت قیام خود قرار داد ، امام حسین امر به معروف و نهی از منکر را علت قرار داد .
وی یاد اور شد : مداحان چرا بعضاً سخنان خود را کنترل نمیکنند یک فیلمی را برای خارجی ها نشان داده اند که مداح میگوید هر چه میخواهند بگویند من حسین اللهی ام من سگ کوی حسینم هو هو هو این چه اداییست همه عالم زوم به ایرانی ها کرده میگویند اینها خدا رو قبول ندارند امام حسین را خدا می دانند

 

وی بیان داشت : اگر امروز امام ما بدون امت باشد تاریخ کربلا تکرار خواهد شد لذا افرادی که شمشیر بر امام کشیدند چه کسی بودند مخالفان ؟ دشمنان؟کفار ؟ نه خیر همانهایی بودند که نامه به امام نوشتند و با مسلم بیعت کردند .
رنجبری در خصوص محجور ماندن مساجد گفت : چرا به مسجد ها جمع نمیشویم مگر ما غیرتمان جریحه دار نمیشود وقتی کسی به ناموس ما اهانت میکند ؟ پس چرا در مساجد جمع نمیشویم چرا با مساجد قهر کرده اید؟ امروز دشمن در تلاش است اختلاف و فاصله بین هیئت و مسجد بیاندازد چرا که مسجد دانشگاه بزرگ امام حسین است .
وی در پایان گفت امت بی امام خطری ندارد چون بدون امام ارزشی ندارد ،امام بدون امت هم اقتدار ندارد،اما امام همراه امت شکست ناپذیر و با اقتدار میباشد پس مقتدای امام خودمان باشیم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=6083
  • ارسال توسط :
  • 1013 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای جلسه توجیهی هیئت های عزاداری در ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.