افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
25

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان ماکو

  • کد خبر : 6368
  • ۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۸
مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان ماکو

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان ماکو با حضور نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان غربی ، رئیس سیاست گذاری ائمه جماعت استان اذربایجان غربی و شورای اداری شهرستان در فرمانداری ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان ماکو با حضور نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان غربی ، رئیس سیاست گذاری ائمه جماعت استان اذربایجان غربی و شورای اداری شهرستان ظهر امروز در فرمانداری ماکو برگزار شد .

در این برنامه فرماندار ضمن خیر مقدم و خسته نباشید به همکاران و خیر مقدم ویژه خدمت نماینده ولی فقیه در استان اذربایجان غربی  و تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین گفت : اغاز هفته دفاع مقدس را تبریک میگوییم و باید فراموش نکنیم که پایداری این نظام و حفظ کیان اسلام ، نتیجه جانفشانی های شهدا و ایثارگران دفاع مقدس می باشد.

وی یاد و خاطره شهدای تروریستی اخیر اهواز را گرامی داشته و گفت : شان مجلس در تجلیل و تقدیر و تشکر از عزیزی است و تجلیل و خوشامد گویی به برادر و عزیزی دیگر که به این جمع اضافه میگردد لذا در مجلس تجلیل و تکریم دکتر رنجبری و معارفه جناب آقای هاشمی قرار داریم .

در ادامه حجت الاسلم سید مهدی قریشی نماینده ولی وفقیه در استان اذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر گفت : انشاالله استحقاق ورود به درگاه رحمت الهی را داشته باشیم .

وی افزود : امام علی فرمود که دنیا را خداوند برای دنیا دیگر قرار داده است که اهل دنیا را در این دنیا آزمایش میکند تا مشخص شود که کدام بنده از بنده دیگر در عمل بهتر است لذا خداوند ما را برای این دنیا خلق نکرده بلکه ما را در این دنیا قرار داده تا به وسیله دنیا مورد امتحان قرار بگیریم پس همه چیز هایی که با آن مواجه هستیم همه و همه امتحان است خوشا به حال آنان که از این امتحان سربلند بیرون می آیند .

وی تصریح داشت : امیر المومنین در نهج ابلاغ میفرمایند البته ما بیشتر از هر چیزی به فرهنگ علوی نیاز داریم میفرماید

خداوند به شما فرموده اگر به دین خدا کمک کنید خداوند نیز به شما کمک خواهد کرد و نعوذبالله خداوند ضعیف و علیل است یا به خاطر کمبود و ناداری از شما کمک نمیخواد خداوند در جایی از شما کمک خواسته که لشکریان آسمان و زمین را فرمانروایی میکند در جایی از شما قرض خواسته است که خود مالک دنیا و کنجینه های دنیاست چون میخواهد مخلوقات خود را امتحان کند .

قریشی خاطر نشان ساخت : شما این وضعیت مملکت را نبینید شما خواهید دید که پیروزی قطعا با ایران خواهد بود و خداوند با کشور ماست و کمک خواهد کرد .

وی تاکید کرد : حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا رنجبری که طی ده سال در این منطقه خدمت کردند و خدمات ارزنده ای انجام داده اند خود از سمت خود استفا دادند و خواستند در سنگر دیگری در محیط دیگری و در محیط دیگری فعالیت کنند لذا ما  تقدیر و تشکر میکنم از این کارنامه درخشان حجت الاسلام رنجبری که خدمات ارزنده ای انجام دادند و آرزوی توفیق روز افزون از حجت الاسلام هاشمی که این سنگر را تحویل خواهند گرفت داریم که انشاالله فعالیت هایی که حجت الاسلام والمسلمین رنجبری انجام داده اند ادامه دهند .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام رنجبری ضمن خیر مقدم به حضار ، مسوول دفتر سیاست گذاری ائمه جماعت گفت :  بالاخره هر آمدنی را رفتنی میباشد فقط صرفا خواستم حلالت بطلبم از دوستان لذا تا کنون شخصا کسی را مورد آزار و اذیت قرار ندادم درست است که قبلا خیلی زیاد مورد بی مهری قرار گرفتم مورد تهمت قرار گرفتم اما گذشتیم انشاالله شما هم اگر از من بدی دیدین بگذرید .

وی گفت : تعدادی از افراد در فضای مجازی نوشته بودند امام جمعه باید حلالیت بطلبد از مردم ؛ من تا کنون جز خدمت کاری برای این مردم انجام نداده ام اما باز هم اگر قصوری بوده است طلب حلالیت دارم اما در خصوص افرادی که تهمت به بنده زدند گفتند امام جمعه 18 تریلی دارد یا چندین خانه دارد یادر مراسم عروسی دخترش 800 میلیون پول جمع شد و تهمت هایی که به همسر بنده و فرزندانم زده شد لذا خدا بر ادم دروغگو لعنت کند صرفاً جهت اطلاع عزیزان بنده هنگ امدن به اینجا یک پراید داشتم که اکنون را هم ندارم و بنده یک منزل در قم داشتم که وقف امام حسین شده است و دیگر خانه پدری بنده که وقف شده است و همه عملکرد ها و خرج شده ها از طرف حوزه عیناً با سند موجود می باشد که تحویل داده شده است و اما همسر بنده که تهمت هایی که به وی زدند وی خواهر دو شهید و خواهر زاده چند شهید و از سادات می باشد انشاالله تهمت زنندگان استغفار کنند .

حجت الاسلام رنجبری در ادامه ارائه گزارش مختصری از فعالیت های خود و گردش مالی و میزان دیون و طلب مالی حوزه ارائه داد .
وی در پایان ضمن درخواستی به همکاران گفت : به عنوان اخرین درخواست از همکاران تقاضا مندم از ته دل برا ما ارزو کنند که اگر وقت اجل ما فرا رسید با شهادت از دنیا برویم .

حجت الاسلام حسینخانی رئیس سیاست گزاری ائمه جماعت استان اذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر از خدمات حجت الاسلام رنجبری حکم انتصاب حجت الاسلام هاشمی را از طرف حجت الاسلام علی اکبری نماینده ولی فقیه در شورای سیاست گذاری ائمه جماعت کشور را قرائت کرد .

 

در ادامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه جدید شهرستان ماکو یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشته و

خدمات ارزشمند حجت الاسلام رنجبری تقدیر و تشکر ویژه کرده وگفت : انشاءالله از تجربیات ایشان در راستای خدمت به مردم استفاده خواهیم کرد .

وی افزود : خداوند غرایزی وجود انسان قرار داده که واجب برای نسل بشر است و برای اینکه انسان به کمالات انسانی دست پیدا کند لازم است انسان این غرایز را سرکوب کند از جمله غرایز یکی حب ذات است این خوب است اما به شرطی که تعدیل شود و کنترل گردد لذا در مورد مقامات اخروی انسان باید نماز شب و شب زنده داری داشته باشد و در مورد مقامات دنیوی انسان باید با صدق ورود پیدا کرده و با صدق خروج پیدا کند

وی در پایان گفت : انشاالله بتوانیم در این سنگر خدمات ارزنده ای انجام دهیم البته با همدلی و همکاری مردم

لازم به ذکر میباشد حجت الاسلام میر محمد هاشمی پیش از این امام جمعه شهرستان شوط بوده است .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=6368
  • ارسال توسط :
  • 1341 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهرستان ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.