افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
22

رمز پیروزی انقلاب وحدت ، اتحاد و همبستگی می باشد

  • کد خبر : 7616
  • ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۹
رمز پیروزی انقلاب وحدت ، اتحاد و همبستگی می باشد

امام جمعه ماکو گفت : از بزرگترین دستاورد های انقلاب وحدت اتحاد و همبستگی است که رمز پیروزی انقلاب است لذا اگر میخواهیم انقلاب تداوم پیدا کند باید اتحاد ،انسجام و همدلی در بین مردم و مسوولین باشد.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تسلیت ایام فاطمیه در خصوص سیره فاطمه زهرا و در خصوص سبک زندگی اسلامی گفت : از جمله عوامل شادی و نشاط و تکامل خانواده این است که در خانواده ها محدوده مسئولیت زوجه مشخص گردد .

وی افزود : فاطمه زهرا (س)عهده دار پخت نان و نظافت منزل و حضرت علی (ع) عهده داره تهیه هیزم و عهده دار مواد اولیه غذایی بود که پیامبر (ص) به علی (ع) گفت : کارهای منزل مربوط به فاطمه و کار های بیرون مربوط به تو است لذا حضرت هر وقت فرصت پیدا میکرد به خانم فاطمه در کارهای منزل کمک میکرد .

حجت الاسلام هاشمی ادامه داد : ما با سبک زندگی سیره ائمه اطهار و فاطمه زهرا آشنا نیستیم هر قدر از سبک زندگی اسلامی فاصله بگیریم زندگی ما به سمت سبک زندگی غربی رفته و ثمره های آن را در دادگاه ها در قالب طلاق میبینیم .

وی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : حضرت اقا در مقام زن فرمودند : مسائل زن در منزل اهمیتش کمتر از مسائل بیرونی نیست و کارهایی که بانوان در خانه انجام میدهند از ظرافت خاصی برخوردار است لذا اگر خانمی میتواند زندگی را سر پا نگاه دارد توانسته زندگی خود را بر پایه سبک اسلامی اداره کند و این تعامل و از خود گذشتگی است که که زندگی را استوار نگاه میدارد .

امام جمعه ماکو تصریح داشت : از بزرگترین دستاورد های انقلاب وحدت اتحاد و همبستگی است که رمز پیروزی انقلاب است لذا اگر میخواهیم انقلاب تداوم پیدا کند باید اتحاد ،انسجام و همدلی در بین مردم و مسوولین باشد پس باید همچون ایه قران (وعتصموا به حبل الله جمیعا و لا تفرقوا ) به ریسمان خدا چنگ زده و پراکنده نشویم .

وی خاطر نشان ساخت : از منظر آیات وحیانی قرآن کریم رمز پیروزی مسلمانان در عرصه‌های مختلف، مقاومت در مقابل دشمن است بنابراین امام خمینی (ره) در خصوص رمز پیروزی و تداوم انقلاب می‌فرماید، مقاومت مردم ایران در دنیا بی‌نظیر است و مردم ایران برای اینکه بتوانند استبداد جهنمی را از بین ببرند، چنان دلاورانه مبارزه کردند که موجب حیرت غرب و شرق شد، مبارزات خونینی که سرانجام به استقلال و آزادی منجر شد.

حجت الاسلام هاشمی اظهار داشت : تنها ایران اسلامی است که در منطقه از جبهه مقاومت دفاع میکند لذا هیچوقت نباید از دشمن غفلت شود .

وی با اشاره به سخن امام راحل در تاکید به مسئولین گفت : امام راحل فرمودند : مقاومت مردم ایران در دنیا بی نظیر است آمریکا انتظار نداشت انقلاب پیروز شود چرا که مردم هر لحظه در پشت نظام و انقلاب ایستادند لذا وقتی امام راحل فرمان داد همه به خیابان ها ریختند و در مقابل استکبار داخلی و جهانی ایستادند و با تبعیت از ولایت و با عنایت اقدس الهی این انقلاب به پیروزی رساندند .

امام جمعه ماکو بیان کرد: برخی‌ها چنین تصور می‌کردند که با ورود به برجام توانستند سایه‌ جنگ را از سر مردم کوتاه کنند، در حالی که مقام معظم رهبری فرمودند، این حضور و استقامت مردم بود که توانست سایه‌ جنگ را از سر آنان کوتاه کند.

وی گفت: امروز مردم از مسوولان خود درخواستی دارند و آن عبارت از این است که مسوولان، مشکلات معیشتی مردم را حل کرده و معضل بیکاری جوانان را نیز رفع کنند.

وی در پایان خاطر نشان ساخت : در مورد موضوع اقتصادی نیاز به کار جهادی است امروز منطقه آزاد ماکو فرصتی برای دور زدن تحریم های جوانمردانه است که ایجاد شده است مسوولین میتوانند با استفاده از این ظرفیت اراده کرده و ضمن دور زدن تحریم ها مشکلات معیشتی مردم و مشکلات اقتصادی و موذل بیکاری جوانان را رفع کنند .

لازم به ذکر میباشد قبل از خطبه های نماز جمعه علی خرمی مداح اهلبیت عصمت و طهارت به مناسبت اغاز ایام فاطمیه در مدح و منقبت حضرت زهرا (س) روضه خوانی و نوحه خوانی کرد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=7616
  • ارسال توسط :
  • 1286 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای رمز پیروزی انقلاب وحدت ، اتحاد و همبستگی می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.