افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
32

همایش نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 8107
  • ۲۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۹:۲۸
همایش نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی

امام جمعه ماکو گفت :زنان در زمینه های مختلف فعالیت زیادی در زمان انقلاب و جنگ داشتند در زمان جنگ ایران و عراق در پشت جبهه ها و در زمان انقلاب در راهپیمایی ها حضور داشتند و پا به پای مردان در صحنه های مختلف نقش ایفا کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز در زمینه های علمی ، اجتماعی، فرهنگی فعالیت کرده و در پیش برد اهداف انقلاب خدمت می‌کنند .

به گزارش مرزداران ؛ همایش نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی با حضور مسئولین شهرستانی در سالن ساختمان شماره ۲ سازمان منطقه آزاد ماکو به همت حوزه بسیج خواهران حضرت معصومه بازرگان برگزار شد .

در این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو گفت : با فضیلت ترین شما کسانی هستند که از دیگران باتقوا تر باشد .

وی با اشاره به خلقت انسان افرود : تمایز بین آقا و خانوم در طبیعت انسان هاست لذا اگر تمایزی در خلقت نباشد بشر وحیوانات نمیتوانند بر نفس خویش تسلط داشته باشند .

حجت الاسلام هاشمی در خصوص رسیدن به مقامات معنوی گفت : در خصوص رسیدن به مقامات معنوی خداوند بین آقا و خانم فرقی نگذاشته است لذا از لحاظ علم و تقوا که هر دو می‌توانند به قله های ایمان رسیده و پیشرفت کنند اما باید تمایزی داشته باشند تا بتوانند در کنار هم تداوم زندگی داشته باشند .

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت :  خداوند در قرآن می‌فرماید افرادی که بیشتر خداوند را یاد می کنند برای همه آنها پاداش در نظر گرفته شده و در مسیر تقوا و سیر و سلوک الهی فرق بین آقا و خانوم وجود ندارد .

امام جمعه ماکو با اشاره به کمال انسانی گفت : چون کمال انسانیت در قرب الهی است انسان به کمال نمی رسد مگر اینکه مسیر سیر و سلوک الهی را طی و ذات اقدس الهی را بشناسد و در این مسیر انسان ها می توانند به صورت های مختلف بندگی کنند لذا انسان باید سرنوشت خودش را خود تعیین کند و این محقق نمی شود مگر با خدمت به مردم ؛ به همین خاطر فرق بین زن و مرد نیست و خداوند هیچ امتیاز خاصی بین زن و مرد قائل نشده است .

هاشمی تاکید داشت : تغییر سرنوشت در دست خود انسان است لذا نباید انسان اجازه دهد دیگران سرنوشت او را تغییر دهند مثلاً : پیامبر اکرم صلی الله به تنهایی نمی توانست حکومت اسلامی یا مسئولیتی که خداوند به عنوان رسالت بر گردن ایشان گذاشته بود پیش ببرند لذا در کنار ایشان لازمه وجود شخصی به نام حضرت خدیجه در راه اسلام بودند که تمام دارایی خود را برای پیشرفت دین اسلام فدا نمودند پس باید توجه داشته باشیم که پیشرفت دین اسلام از دو جهت تحقق یافت اول شمشیر حضرت علی دوم ثروت حضرت خدیجه

زنان موفق در صدر اسلام از جمله حضرت خدیجه ، حضرت زهرا (س) ، حضرت زینب (س)حضورشان همیشه برای پیشرفت دین و اسلام مهم بود .

وی خاطر نشان ساخت :  در صحنه کربلا دو بعد وجود داشت :  بعد اول  قبل از شهادت امام حسین (ع)  بود که مربوط به حضرت امام حسین (ع) ، شهادت ایشان و فرزندانشان بود بعد دوم مربوط به بعد از شهادت امام حسین (ع) بود که بعد مهمی بود و حضور حضرت زینب (س)در مجلس یزید و افشا نمودن یزید و یزیدیان بود .

امام جمعه ماکو با اشاره به نقش زنان و فعالیت های آنها در زمان انقلاب  وجنگ گفت :زنان در زمینه های مختلف فعالیت زیادی در زمان انقلاب و جنگ داشتند در زمان جنگ ایران و عراق در پشت جبهه ها و در زمان انقلاب در راهپیمایی ها حضور داشتند و پا به پای مردان در صحنه های مختلف نقش ایفا کردند و بعد از پیروزی انقلاب نیز در زمینه های علمی ، اجتماعی، فرهنگی فعالیت کرده و در پیش برد اهداف انقلاب خدمت می‌کنند تا این انقلاب تداوم پیدا کرده و حکومت به دست امام زمان (عج) برسد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=8107
  • ارسال توسط :
  • 1854 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای همایش نقش زنان در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.