افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
21

ویژه برنامه شهادت مولای متقیان امام علی (ع)

  • کد خبر : 9500
  • ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
ویژه برنامه شهادت مولای متقیان امام علی (ع)

مراسم عزاداری و ویژه برنامه شهادت امام علی(ع) با حضور پرشور مردم و مسئولین شهرستانی در مسجد جامع ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مراسم عزاداری و ویژه برنامه شهادت امام علی(ع) با حضور پرشور مردم و مسئولین شهرستانی در مسجد جامع ماکو برگزار شد .

در این برنامه محبان و عاشقان امام علی (ع) مسافت بین دفتر امام جمعه شهرستان تا مسجد جامع را عزاداری کردند .

در ادامه این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن عرضض تسلیت شهادت امیر المومنین امام علی (ع) گفت : خداوند در توصیف انصار مدینه میگوید آنها هستند که خانه خود را برای مسلمانان و هجرت کنندگان به مکه آماده کردند و در قلب خود نیازی احساس نمیکردند و آنها را بر خود مقدم میکردند .

وی افزود : در تاریخ نوشته شده است که مردم مدینه دو بار به صورت مخفیانه به عقبه آمده و با پیامبر بیعت کردند .

وی با اشاره به روایتی  که شان نزول آیه ای از قرآن  مرتبط با آن داستان می باشد گفت :  7 نفر در جنگ احد مجروح شدند و جراحت آنها بسیار شدید و در استان مرگ بودند و شدیدا به اب نیاز داشتند که یک نفر مشک را پر ان کرده و به بالین این هفت نفر آمد تا انها را سیراب کند و چون به هر کدام قصد اب دادن کرد مجروح گفت دیگری از من تشنه تر است و چون هفتمین نفر را شهید یافت با مراجعه به شش نفر قبلی دید هر شش نفر قبلی نیز شهید گشته اند لذا خداوند در توصیف مجروحین جنگ احد این آیه را نازل کرده است که اینها ایثار کردند و آب را برای یکدیگر خواستند که شاید این آب به هر کدام از آنها می رسید نجات پیدا می کردند اما انها ایثار به نفس کردند .

امام جمعه ماکو در خصوص اهمیت تلاوت قرآن گفت : در بیشتر  منازل قران  وجود دارد اما ارزش و جایگاه آن حفظ نمیگردد و در طاقچه خانه ها خاک می خورد و چه بسا افرادی که قرآن می خوانند اما مفاهیم از را نمیدانند و به آن عمل نمیکنند لذا قرآن به آنها نفرین و لعل می کند .

وی در خصوص فضایل حضرت علی گفت : وی غذا و طعام را بر کمر خود گذاشته و با درب فقرا می برد و امروز روز شهادت وی دوباره فقرا یتیم شدند و دانستند علی (ع) انان را سیر می کرد .

حجت الاسلام هاشمی  امام علی (ع) را نماد سخاوت ،بخشش و ایثار به نفس عنوان داشته و به داستانهایی از یتیم داری امیر مومنان اشاره داشت .

در پایان امام جمعه ماکو  با اشاره به حالات شب دوم قدر گفت :  امیر المومنین در نصیحت به فرزندان خود رو به حضرت ابوالفضل و امام حسین (ع) کرده و دست ابوالفضل را در دست امام حسین (ع) قرار داده و گفت : ابوالفضل در کربلا حسینم را به تو می سپارم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9500
  • ارسال توسط :
  • 1400 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ویژه برنامه شهادت مولای متقیان امام علی (ع) بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.