افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
24

راز ماندگاری انقلاب اسلامی سازگاری شعارهای آن با فطرت انسانها می باشد

  • کد خبر : 9740
  • ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۸:۵۹
راز ماندگاری انقلاب اسلامی سازگاری شعارهای آن با فطرت انسانها می باشد

مجمع شهرستانی بسیجیان جهت بررسی مسائل و مشکلات اساسی شهرستان و تعیین اولویت ها با حضور نمایندگان ادارات و نهاد های شهرستان ماکو در نماز خانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ مجمع شهرستانی بسیجیان جهت بررسی مسائل و مشکلات اساسی شهرستان و تعیین اولویت ها با حضور نمایندگان ادارات و نهاد های شهرستان ماکو در نماز خانه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو برگزار شد .

در این برنامه در ابتدا سید مهدی غفاری فرمانده سپاه پاسداران اننقلاب اسلامی شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم در خصوص تشکیل مجمع شهرستانی بسیجیان گفت : تشکیل این مجمع  برای آن است تا از ظرفیت و تخصص افراد نخبه بسیجی در جهت حل مشکلات جامعه به درستی استفاده شود .

وی افزود : باید از تمام ظرفیت ها استفاده کنیم و ببینیم که قدرت ما در مقابل دشمن چند به چند می باشد و از چه چیز باید استفاده کنیم مثلا برای تحکیم بنیان خانواده چه کار میتوانیم انجام دهیم یا در بحث کشاورزی در منطقه صنایع تبدیلی نداریم ، باید توجه داشته باشیم اگر تضمین خرید محصولات باشد مردم تشویق به تولید و رونق کشاورزی خواهند بود و این مسئله بر سطح معیشت مردم تاثیر گذار خواهد شد لذا ما نظرات مطرح شده در این مجمع را باید ضمن جمع آوری به بالا انتقال دهیم .

وی در خصوص فضای مجازی خاطر نشان ساخت :  فضای مجازی دریایی از اطلاعات می باشد اما بیشتر این اطلاعات کذب و دروغ می باشد تعدادی اینگونه بر جامعه القا میکنند که در فضای مجازی محدودیتی وجود ندارد ؛ اینطور نیست در فضای مجازی محدودیت وجود دارد مثلا در بحث های دینی محدودیت های زیادی وجود دارد چرا که فضای مجازی توسط دشمن تغذیه می شود و در دست دشمن می باشد مثلا ما چقدر توانستیم به شبهات دینی مطرح شده در فضای مجازی رسیدگی کنیم ؟ این مسائل نشان دهنده محدودیت در فضای مجازی در بعضی زمینه ها می باشد .

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو گفت : ما اینجا جمع شدیم تا فراتر از بحث های سیاسی و اجتماعی درست ترین تفکرات و ایده ها را برای رفع مشکلات جامعه ارائه دهیم لذا امروز باید فضا فضای اتحاد ، همبستگی و انسجام باشد باید فرصت و زمان را از دست ندهیم و ریشه ای و بنیانی مسائل بررسی شود تا در پایان راهکارها ارائه شده و خروجی مفید به دست آید .

وی با بیان اینکه مسائل فرهنگی شدیدا ضعیف شده است ، گفت : مسئله حجاب و با توجه به سابقه تاریخی شهرستان ماکو حضور در صحنه انقلابی در شهرستان ماکو ضعیف می باشد این مسئله قابل قبول نیست و متاسفانه مسئولین امر وظایف خود را به درستی انجام نمیدهید .

وی با اشاره به اینکه فعالیت این مجمع باید فراتر از مسائل سیاسی و جناحی باشد ، گفت :  باید توجه داشت که چشم و هم چشمی و گرانی و بد حجابی در حال افزایش می باشد ، خانواده ها باید فرهنگ ایثار و شهادت را ترویج دهند چرا که امروز تنها کشوری که در مقابل نظام استکباری و سلطه جهانی ایستاده است ایران اسلامی می باشد این همان انگیزه الهی و دینی می باشد .

سید مهدی غفاری تاکید داشت : باید توجه به وضعیت مدارس و دانشگاه ها راهم بایدداشته باشیم چرا که باید این افراد در آینده تشکیل خانواده دهند لذا باید به تربیت و تعلیم آنها توجه داشته باشیم و این مسئله را نباید فراموش کنیم که اگر اقتصاد ضعیف باشد فرهنگ هم پایین رفته و باعث ضعف فرهنگ می شود و ضعف فرهنگ باعث افزایش ضد ارزش ها خواهد شد.

در ادامه این برنامه حسین قویدل رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ماکو با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول عمر پربرکت خود دوران بلوغ سیاسی را طی می کند گفت : کمتر کشوری و ملتی توانسته انقلاب خود را به  بلوغ برساند  .

وی با اشاره به اینکه انقلاب های چین و فرانسه و  شوروی سابق بعد از مدتی از اهداف خود دور شدند گفت :  راز ماندگاری انقلاب اسلامی در این است که شعارهای آن با فطرت انسانها سازگار است مثل : عدالت خواهی  و ظلم ستیزی ؛ امروز در خبرها شنیده شد محمد مرسی رئیس جمهور سابق مصر درگذشت او همان شخصی بود  وقتی که به تهران آمد برای جلب رضایت حاکمان عربستان دیدار با رهبر معظم انقلاب را نپذیرفت  این درس عبرت بزرگی است و دل بستن به ظالمان نتیجه‌اش همین خواهد بود .

وی با اشاره به دستاورد های انقلاب اسلامی تصریح داشت : انقلاب اسلامی ایران در طول ۴۰ سال علی رغم ضعف دولت ها دستاورد های عظیمی داشته مثل : استقلال ، آزادی و مردم سالاری دینی  و دستاوردهای بسیار زیاد علمی و فناوری این دستاورد ها را چه کسانی به ارمغان اوردند ؟ قطعاً دانشمندان  بسیجی  مثل : شهید شهریاری ها .

وی بااشاره به بیانیه گم دوم انقلاب مقام معظم رهبری گفت : امروز با کوله باری از تجربه های گذشته و بررسی وضعیت فعلی و نگاه امیدوارانه آینده  وارد گام دوم انقلاب شدیم در این مرحله ملت ایران دو وظیفه خیلی مهم بر عهده دارند اول ایجاد یک مجلس انقلابی و دوم تشکیل یک دولت جهادی لذا باید دولت انقلابی باید روی کار بیاید .

رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ماکو خاطر نشان ساخت : دشمن امروزه این را فهمیده است که هستی وموجودیتش را انقلاب اسلامی  تهدید می کند ؛ تحلیلهای دیدار اخیر رهبر با نخست وزیر ژاپن بعد از گذشت یک هفته در راس اخبار جهان می باشد ملت ایران باید هزاران بار خداوند را به خاطر این نعمت شکرگزاری کند ؛ نکته سنجی ، دقت نظر ، فراست و سیاستمداری ایشان نخبگان عالم را حیرت زده نموده است .

قویدل با بیان اینکه مجمع شهرستانی بسیجیان  حرکت  مبارکی است تا به این وسیله از تخصص بسیجیان برای شناسایی و حل مشکلات جامعه به خوبی استفاده شود گفت :  ویژگی این مجمع آتش به اختیار است لذا ما منتظر مسئولین نخواهیم ماند باید مشکلات جامعه را شناسایی نموده و با ارائه راه حل جهت رفع مشکلات به کمک مسئولین برویم بدین جهت در این مرحله ۷ گروه تشکیل شده است و سه موضوع از بین آن انتخاب گردیده است که یکی کشاورزی می باشد لذا باید توجه داشته باشیم در خصوص کشاورزی مشکلات زیادی داریم .

وی با اشاره به فضای مجازی  به عنوان دومین گروه تاکید داشت :  مشکل فضای مجازی که امروز یکی ازمشکلات اصلی می باشد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی باید اسیب شناسی فضای مجازی را انجام داده و مسائل اساسی شهرستان را در بحث فضای مجازی مورد بررسی قرار دهیم .

وی سومین گروه را زن و خانواده عنوان کرده و گفت : امیداست با بررسی دقیق این سه مسئله مهم با ارائه راهکارهای مناسب درجهت کاهش مشکلات و مسائل این سه گروه قدمهای موثری برداشته شود.

در ادامه محرم علی حسینی دبیر مجمع عالی بسیج شهرستان ماکو ضمن تشریح دقیق اهداف و راهکارهای این 3 گروه جسله ول را به عنوان جلسه آشنایی و هماهنگی بین گروه ها و میزان حضور عزیزان عنوان کرده و گفت : طی هفته آتی جلسات تخصصی سه گروه برگزار شده و برای هر گروه اعضای هیأت رییسه و سر تیم انتخاب خواهد شد .

وی از اعضا خواست هر کس نظر یا پیشنهادی در خصوص این گروه ها داشته باشد نظرات خود را ارائه دهند که در این راستا خانم سهرابی از گروه زن و خانواده به عنوان مبلغ و عباس محمودی از گروه فضای مجازی نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9740
  • ارسال توسط :
  • 1288 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای راز ماندگاری انقلاب اسلامی سازگاری شعارهای آن با فطرت انسانها می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.