افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
20

هر کسی بخواهد اصل اسلام را درک کند، باید دیدگاه امام صادق(ع) را بررسی نماید

  • کد خبر : 9843
  • ۰۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶
هر کسی بخواهد اصل اسلام را درک کند، باید دیدگاه امام صادق(ع) را بررسی نماید

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت : ترویج حقایق اسلام و انتشار آن در دوره حضور امام صادق(ع) به جد پیگیری می‌شد که هر کسی بخواهد اصل اسلام را درک کند، باید دیدگاه امام صادق(ع) را بررسی نماید.

به گزارش مرزداران ؛ ویژه برنامه شهادت امام صادق (ع) در ماکو با حضور خیل کثیری از مردم و  نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد .

در این برنامه مردم فاصله بین دفتر امام جمعه تا مسجد جامع را در سوگ شهادت امام صادق (ع) عزاداری کردند .

در این برنامه حجت الاسلام والمسلمین عسگر دیرباز، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت : حقیقت اسلام باید به دور از انحراف در جامعه اسلامی از سوی علما و مردم ترویج داده شود، در این راستا میتوان از فرمایشات امام صادق(ع) که حق، میزان و ترازوی جامعه است، بهره‌مند شد.

وی افزود : ترویج حقایق اسلام و انتشار آن در دوره حضور امام صادق(ع) به جد پیگیری می‌شد که هر کسی بخواهد اصل اسلام را درک کند، باید دیدگاه امام صادق(ع) را بررسی نماید.

حجت الاسلام دیرباز مباحث کلامی و فقهی مطرح شده در حوزه‌های علمیه از سوی محققین و علمای شاخص، برگرفته از فرمایشات امام صادق(ع) دانسته و گفت : باید تلاش شود تا روضه‌های خانگی بیشتر شده و در کنار مطرح نمودن نام مبارک ائمه اطهار معنویت و رزق و روزی بر خانه‌ها نازل شود.

وی خاطر نشان ساخت :  همان‌گونه که از خداوند می‌خواهیم با رحمت و کرامت خود اعمال ما را داوری کند نه با عدل و عدالت خویش، ما نیز باید با بندگان خدا چنین باشیم.

نماینده مردم آذربایجان غربی تاکید داشت :  عزاداری در غم شهادت ائمه اطهار خوب بوده، ولی انجام به فرمایشات آنها شایسته‌تر از آن است.

حجت الاسلام دیرباز گفت :  بعضی از افراد عزادار امامان که به شغل فروشندگی مشغول هستند، چندین برابر قیمت واحد کالا را عرضه می‌کنند، درحالی‌که این کار از دیدگاه امامان و پیامبران گناه بسیار بزرگی است.

وی تصریح داشت : تورم، بیکاری و فسادهای اداری و اخلاقی در کنار خوبی‌های بسیار انقلاب ایران، مردم را در تنگنا قرار داده است، لذا این عزاداری‌ها نباید فقط صرف انجام وظیفه باشد و درس‌گیری از سیره و روش اقتصادی و فرهنگی ائمه اطهار موردتوجه قرار گیرد.

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=9843
  • ارسال توسط :
  • 1422 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای هر کسی بخواهد اصل اسلام را درک کند، باید دیدگاه امام صادق(ع) را بررسی نماید بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.