افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 18 April , 2024
20

حفظ و مرمت بافت تاریخی شهر ماکو در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری است

  • کد خبر : 10118
  • ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
حفظ و مرمت بافت تاریخی شهر ماکو در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری است

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: حفظ بافت تاریخی شهرماکو ضرورت دارد و باید طی تفاهم نامه ای با سازمان منطقه آزاد در این خصوص اقدام سریع صورت گیرد.

به گزارش مرزداران ؛ جلیل جباری روز چهارشنبه در هجدهمین نشست مدیران و معاونان فرهنگی اجتماعی و گردشگری مناطق آزاد با اشاره به تفاهم نامه هایی مرمت آثار تاریخی از جمله کاخ موزه باغچه جوق از منابع مالی منطقه آزاد گفت: مرمت بناهای تاریخی بخصوص پل های تاریخی از جمله بش گوز و قلعه جوق با تامین منابع از سوی منطقه آزاد انجام شده است.

وی افزود: در سال‌های گذشته برای احیای بافت‌های تاریخی اعتباری اختصاص نمی‌یافت اما در ۲ سال اخیر با تخصیص اعتبارات لازم، اقدامات خوب و مثبتی از جمله اختصاص کد پروژه برای مرمت و بازسازی بافت‌های تاریخی آغاز شده است.

جباری با اشاره به اینکه در محدوده منطقه آزاد ماکو دوره های باستانشناسی و کاوش های تاریخی در حال اجرا است افزود: حفظ بافت تاریخی شهرماکو ضرورت دارد و باید طی تفاهم نامه ای با سازمان منطقه آزاد در این خصوص اقدام سریع صورت گیرد.

وی با تاکید بر افزایش تعامل برحوزه نظارت بر تاسیسات گردشگری ادامه داد: امسال احیا بافت‌های تاریخی چهار شهر خوی، تکاب، ماکو و ارومیه که دارای بافت تاریخی مصوب است در دستور کار این اداره کل قرار گرفته که هم اکنون عملیات احیای آنها نیز آغاز شده است.

وی با بیان اینکه برای طرح احیای بافت‌های تاریخی این چهار شهر ردیف بودجه‌ای مستقل پیش بینی شده است، اضافه کرد: طی هفته آینده با تشکیل جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مقدار اعتبار اختصاص یافته مشخص خواهد شد.

جلیلی همچنین با اشاره به برگزاری جشنواره‌های ملی و سراسری در استان، بیان کرد: امسال برای معرفی و آشنایی بهتر با جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و فرهنگی کشور، دومین جشنواره ملی گردشگری از ۲۶ تا ۲۹ مرداد جاری در ارومیه برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10118
  • ارسال توسط :
  • 1303 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای حفظ و مرمت بافت تاریخی شهر ماکو در دستور کار سازمان میراث فرهنگی،‌صنایع دستی و گردشگری است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.