افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
31

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

  • کد خبر : 10318
  • ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر

جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور فرماندهی نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی و مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با حضور سردار خرم نیا فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی و مسئولین شهرستانی در محل فرمانداری ماکو برگزار شد .
در این برنامه در ابتدا حسین عباسی فرماندار شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم به ارائه گزارش عملکرد پرداخت .
وی خطاب به فرماندهی نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی وی افزود: یکی از نقاطی که مد نظر قاچاقچیان برای عبور مقادیر خود به خارج از کشور می باشد این منطقه بوده و قاچاق، در محلهای غیر از مبادی رسمی صفر است و به دلیل دیوار کشی مرزی و کنترلهای شدیدی که صورت می گیرد قاچاقچیان فقط از مبادی رسمی اقدام به قاچاق می‌کنند.

فرماندار ماکو از کشف 232 کیلو گرم مواد مخدر در سال 98 خبر داده و گفت :علاوه بر کشفیات امسال در سال گذشته در طول 12 ماه7 تن و 930 کیلو گرم مواد مخدر کشف گردید .

وی با اشاره به امار جرائم مرتبط با مواد مخدر گفت : امار قاچاقچی 4 نفر در سال 98 و 28 نفر در سال 97 ، توزیع کننده 27 نفر در سال 98 و 70 نفر در سال 97 و مصرف کننده 58 نفر در سال 98 و 89 نفر در سال 97 دستگیر شده اند که در سال 97 جمعا جرائم مربوط به مواد مخدر به 214 نفر رسید.
وی در خصوص کمپ ترک اعتیاد اذعان داشت : در شهرستان ماکو کمپ ترک اعتیاد وجود ندارد اما 2 مرکز درمانی در این خصوص فعالیت میکنند .

عباسی با اشاره به تعداد معتادی در ماکو اشاره کرده و گفت : تعداد احتمالی معتادی در ماکو 1200 نفر بوده و این افراد به ترتیب معتاد به مواد مخدر از نوع تریاک،شیشه،هرویین و حشیش می باشند که 30 نفر معتاد به کمپین ترک اعتیاد معرفی گردیده است.

فرماندار ماکو در پایان سخنان خود تصریح داشت کلاس های آموزش خطرات مواد مخدر در محیط‌های کارفرمایی و کانون ها کتابخانه ها برگزار گردیده است

در ادامه این برنامه حجت الاسلام عباس نژاد دادستان شهرستان ماکو ضمن تقدیر و تشکر از همه افرادی که در زمینه کشف مواد مخدر و یا جرایم مرتبط با آن کمک کرده اند تقدیر و تشکر کرد

وی افزود کمتر از ۵ ماه ۱۷۱ فقره پرونده در دادسرای شهرستان ماکو اعم از توزیع فروش حمل و ترانزیت مواد مخدر تشکیل شده و سی نفر به کمپ های ترک اعتیاد معرفی گردیده است.

وی با اشاره به مرکز بازپروری معتادان خود گفت : تکمیل مرکز بازپروری معتادان خوی که از ضروریات می باشد باعث می شود تا تمام محکومین مواد مخدر به آن مکان منتقل گردد.
دادستان ماکو تصریح داشت: طبق قانون درآمدهایی که از مواد مخدر کسب می شود برای تکمیل زندان زارعان یعنی زندان مخصوص متهمان مواد مخدر می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

دادستان ماکو وی با اشاره به زندانیان متهم به جرائم مرتبط با مواد مخدر گفت: چهاربند در زندان ماکو وجود دارد که تعداد نفرات یک بند آن ا یک بند آن از همه بیشتر است و آن بند مختص به متهمین جرائم مرتبط با مواد مخدر می باشد.

دادستان شهرستان ماکو با اشاره به آمار محکومین مواد مخدر در سال ۹۷ گفت: آمار محکومین مواد مخدر در سال ۹۷ شصت و چهار نفر بود که از این تعداد ۵۹ نفر آزاد یا درحال اشتغال هستند و ۵ نفر آن هنوز در زندان به سر می برند .

وی با اشاره به آمار محکومین اعم از اجرای حکم در سال ۹۸ گفت: آمار محکومین مواد مخدر سال ۹۸ چهل و یک نفر بوده که تا الان ۲۵ نفر آنان آزاد شده‌اند.

در ادامه این برنامه سردار خرم نیا فرمانده نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی ضمن تقدیر و تشکر از حضور مسئولین شهرستانی گفت: شهرستان ماکو از لحاظ جرائم و متهمین در رتبه پایین تری نسبت به شهرستان های دیگر قرار دارد.

وی با اشاره به آسیب پذیری قشر جوان و نوجوان گفت: آموزش و پرورش و دانشگاه ها می توانند در بحث آموزش موثر باشند لذا در این راستا آموزش و پرورش حتما بایدً برای دانش آموزان ،مربیان و اولیا کلاس آموزش خطرات مواد مخدر برگزار کند.

فرماندهی نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی شناسایی محلات و مکان هایی که احتمال خرید و فروش مواد مخدر در آنجا وجود دارد را از ضروریات عنوان کرده و گفت : اگر مناطقی وجود دارد که احتمال خرید و فروش مواد مخدر در آن جا می باشد باید شناسایی شده و آموزشات لازم در آن محلات پرخطر برگزار گردد لذا شهرداری‌ها نیز در این راستا کمک کنند که در مکان هایی که احتمال خرید و فروش مواد مخدر وجود دارد اگر در آن مکان سرای محله وجود دارد با برگزاری آموزش و نمایشگاه در آن مناطق و یا برگزاری دوره ها و مسابقات ورزشی با همکاری اداره ورزش و جوانان با کمترین هزینه باعث تخلیه انرژی جوانان در فعالیتهای مثبت شوند .

سردار خرم نیا با اشاره به حمایت از اشتغال معتادین گفت :در رابطه با خیرین موسسه های خیریه برای کمک به فقر آهن وجود دارد اما در رابطه با حمایت از اشتغال معتادین یا خانواده معتاد ما خیر نداریم یا اگر هم وجود دارد شناسایی نشدند لذا فرماندار شهرستان ضمن پیگیری این موضوع یک نفر را به عنوان مسئول این امر تعیین کند تا انجمن یا موسسه خیریه در این رابطه راه اندازی گردد ایا برای اشتغال معتادین بعد از ترک اعتیاد چاره ای اندیشیده شود .

فرماندهی نیروی انتظامی استان آذربایجان غربی خطاب به همکاران انتظامی گفت: نیروی انتظامی باید برنامه‌ای تنظیم کند تا هنگام بازگشایی مدارس اطراف مدارس توزیع و فروش مواد مخدر و قرص های روانگردان صورت نگیرد

در پایان این برنامه به ۹ نفر از مسئولینی که در سطح شهرستان همکاری زیادی با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر داشتند با اهدای لوح تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=10318
  • ارسال توسط :
  • 1736 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.