افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
19

بسیج جهت دهنده و هدایتگر افکار عمومی برای استفاده درست از فضای مجازی می باشد

  • کد خبر : 12001
  • ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۲
بسیج جهت دهنده و هدایتگر افکار عمومی برای استفاده درست از فضای مجازی می باشد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو در جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان ماکو گفت : رسانه های جمعی بر اذهان و افکار عمومی تاثیر گذار می باشند لذا ما نمیتوانیم جلو رشد فضای مجازی را بگیریم اما می توانیم هدایتگر و روشنگر باشیم و به افکار عمومی جهت دهی و سوق دهی کنیم .

به گزارش مرزداران ؛ جلسه مجمع عالی بسیج شهرستان ماکو با حضور فرماندهان ، شوراهای پایگاه ها و حوزه ها ، نخبگان و مسئولین ادارات در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان ماکو برگزار گردید .

در این برنامه در ابتدا حسین قویدل رئیس مجمع عالی بسیج شهرستان ماکو ضمن خیر مقدم و تبریک هفته بسیج مطالب مبسوطی در خصوص گام دوم انقلاب ارائه نمود .

وی خاطرنشان ساخت :  مجمع عالی بسیج د رراستای انجام مسئولیتهای محوله ازبین گروههای هفتگانه تخصصی ابلاغی استان با بررسیهای لازم سه کارگرو ه تخصصی (کشاورزی _ فضای مجازی _ زن وخانواده ) را انتخاب نمود .
وی افزود : برای موفقیت در اجرای این مسئولیتها لازم است دستگاههای متولی با هماهنگی و وحدت همدیگر را کمک کنند و از اقدامات جزیره ای که تا بحال ثمره ای نداشته پرهیز نمایند.

وی تصریح داشت : گردان های سایبری در سپاه شهرستان تشکیل شده است که بسیار کار برازنده و  شایسته می باشد و ادارات می توانند هر کدام با تشکیل گروهانی در این گردان ها عضویت پیدا کنند که این گردان ها تبدیل به لشگر های سایبری گردد و این امر تاثیر بهتری در انجام فرهنگ سازی و فعالیت در عرصه فضای مجازی خواهد داشت .

در ادامه سرهنگ پاسدار سید مهدی غفاری فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو ضمن تبریک هفته بسیج گفت : انقلاب اسلامی انقلاب مردم نهاد می باشد لذا ما باید از سازمان های غیر رسمی استفاده کنیم
بسیج سازمانی غیر رسمی است اما مصوبات آن رسمی می باشد مجمع عالی بسیج عالی ترین رتبه بسیج شهرستان محسوب می شود .

وی افزود : مجمع عالی بسیج که به عنوان نخبگان این جامعه حضور می باشند باید در خصوص اسیب ها و مشکلات جامعه چاره اندیشی کنند .

وی فضای رسانه را محدود و مسموم کننده خوانده و گفت : فضای مسموم کننده رسانه که امروز وجود دارد و به نظر من محدود می باشد چون امپراتوری فضای مجازی دست سلطه استکبار می باشد .

وی تاکید داشت : رسانه های جمعی بر اذهان و افکار عمومی تاثیر گذار می باشند لذا امروز ما می خواهیم در عرصه فضای مجازی چکار کنیم ؟ ما نمیتوانیم جلو رشد فضای مجازی را بگیریم اما می توانیم هدایتگر و روشنگر باشیم و به افکار عمومی جهت دهی و سوق دهی کنیم .

فرمانده سپاه ماکو با اشاره به فعالیت های دشمن گفت : دشمن  فعالیت شما را مطالعه و بررسی میکند تا ببیند در کجا میتواند به صورت موفقیت آمیز دشمنی خود را انجام دهد اما گاهی دشمن در جاهایی کاملا محتاطانه عمل میکند در بعضی جاها با تمام قوا پیش می آید برای این امر باید فکری اندیشیده شود راهکاری رائه شود لذا امروز باید هم فکری ، انسجام عملی ، همدلی  هم در فضای فرهنگی و هم در فضای مجازی چاره بیاندیشیم چرا که فرهنگ در زندگی و گویش ما تغییر کرده است .

سرهنگ غفاری اذعان داشت : 22 اتاق فکر در پنتاگون و 12 کالج بر علیه جمهوری اسلامی برنامه تنظیم و ترویج میکنند ما چکار کرده ایم ؟ ما از شما انسجام عملی می خواهیم و همکاری با مجمع عالی بسیج باید توجه داشت که علم و دانش خیلی مهم می باشد و  شما ها نخبگان شهرستانی هستید انشاالله فکر ها را روی هم جمع کنیم و مشکل و معضل هر چند کوچک از این جامعه حل کنیم و در راستای افزایش قوای انقلاب اسلامی تلاش کنیم .

در ادامه یحیی کاظمی به عنوان رئیس کارگروه اقتصادی و زیر ساخت گفت : در خصوص اولویت بندی برای کشاورزی ، پرورش گل محمدی ،زعفران، زنبور داری مورد بررسی قرارگرفته است و ضمن اسیب شناسی بررسی گردیده است که چه شغل هایی در منطقه ما درامد زا می باشند و میتوان از انها به عنوان تولید ملی استفاده نمود مثلا : بره موم ، ژل رویال و گلاب کشی که هر کدام بازار مخصوص خود را دارد میتواند در منطقه ما به عنوان تولید ملی درامد زا باشد .

در ادامه محرم معصوم زاده به عنوان رئیس کارگروه رسانه و فضای مجازی گفت : هر کجا سطح سواد بالا است آسیب فضای مجازی بیشتر است .

وی افزود : اکنون ضمن بررسی اسیب ها به این نتیجه رسیده ایم بعضی از مسئولین ادارات و رییس تشکیلات  ترس از این دارند که مبادا با انجام برنامه های فرهنگی مشکلی برای وی از طرف فضای مجازی پیش آید و از طرف عده ای مورد تهاجم رسانه ای قرار گیرند این امر موجب پایین امدن راندمان برگزاری برنامه های فرهنگی در شهرستان گردیده است .

وی با مثالی در خصوص اسیب های فضای مجازی گفت : الان تمام اوقات فراغت کودکان را کلاسهای تقویتی و خصوصی و گوشی های همراه پر کرده است ؛ کودکان تا نصف شب با گوشی مشغول هستند و زمان های ازاد در کلاس های خصوصی و تقویتی اما وقتی سر کلاس اصلی خود در مدرسه میرسند همیشه خواب الود بوده و حوصله گوش دادن به درس و درس خواندن ندارند .

در ادامه این برنامه خانم برازنده رئیس کارگروه فرهنگی و خانواده گفت : در سال 97 امار ازدواج 801 مورد بوده است که از این بین 166 مورد منجر به طلاق گردیده است و در سال 98 آمار ازدواج تا اواخر شهریور ماه 313 مورد بوده که از این بین 89 مورد منجر به طلاق گردیده است .

وی در خصوص ارائه راهکار در خصوص معضل طلاق به عنوان بزرگ ترین اسیب حوزه خانواده گفت : اشانایی با جایگاه فقهی طلاق که باید توسط روحانیون انجام گیرد و شناسایی ریشه های طلاق باید مورد توجه قرار گیرد لذا برای سلامت اجتماع به سلامت خانواده و برای سلامت خانواده به سلامت اجتماع باید توجه و مورد تفکر قرار گیرد .

وی تصریح داشت : برای کاهش طلاق باید دو فرایند چشم انداز سند کاهش طلاق و الگوی خانواده سالم به عنوان پویایی و پایایی خانواده مورد توجه قرار گیرد و ماموریت مسئولین در خصوص این دو فرایند این است که : بخش های فرهنگی شهرستان و مراجع قضایی و مسئولین ذی ربط در خصوص طلاق ، در این خصوص پیگیری و اقدام به بالا بردن سطح ارزش خانواده در جامعه با استفاده از قابلیت های مردمی نمایند .

وی در پایان افزود : فرایند های مهمی که انتظار میرود در این خصوص در اینده صورت گیرد : شناخت اقتضائات خانواده در سطح امروز ، قرار دادن شهرستان ماکو به عنوان پایلوت به اسم شهرستان خانواده سالم ، شرکت مراجع قضایی در این جلسات ، کلاس های اموزشی برای زوجین قبل از ازدواج ، کلاس های اموزشی در مقطع دوم دبیرستان با توجه به سن ازدواج ، همکاری آموزش و پرورش برای برگزاری کلاس های خاص  برای خانواده ها و دانش اموزان و ایجاد مراکز مشاوره در سازمانها و نهادهایی که باید در سطح شهرستان ایجاد گردند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=12001
  • ارسال توسط :
  • 1045 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بسیج جهت دهنده و هدایتگر افکار عمومی برای استفاده درست از فضای مجازی می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.