افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
23

خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی باعث برکات زیادی شد

  • کد خبر : 12575
  • ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۲
خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی باعث برکات زیادی شد

امام جمعه ماکو گفت : از جمله‌ی برکات خون شهید سلیمانی، اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی بین ملت ایران و بطور کلی بین امت اسلامی بود؛ چون جهان اسلام از شهادت سردار متأثر و داغدار شدند.

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت : دعا در حق دیگران یکی از سیره‌های عملی حضرت زهراء سلام الله علیها می باشد .

وی افزود : امیر مؤمنان علی بن ابیطالب علیه السلام در نهج البلاغه می‌فرمایند: همانا تقوا، امروز پناهگاه است و حفاظ و فردا، راهی است به سوی بهشت، جاده ‏اش روشن است و ره‌پویش بَرنده .
انسان موجودی است سراسر نیاز که هر چه برای رفع آن می‌کوشد، بیشتر متوجه می‌شود که هنوز فقیر و نیازمند است. انسان برای اینکه بتواند به حیات و زندگی خود ادامه دهد، نیازمند صدها نعمت الهی است؛ و روان انسان بیش از جسمش، نیازمند هزاران عنایت الهی است. و برای رفع این نیازها، نیازمند ارتباط با پروردگار عالمیان است. و بهترین راه ارتباط نیز دعاست.
وی تصریح داشت : با توجه به روایات اهل بیت عصمت طهارت دعا به بخشهای مختلفی تقسیم می‌شود که یکی از اقسام آن دعاء در حق دیگران است. در این نوع از دعاء، انسان از خواسته‌های خود می‌گذرد و به دنبال کمالات معنوی می‌رود، و نیازمندی‌های مادی و رفع گرفتاری کل جامعه مسلمین را مدّ نظر دارد. در این مرحله انسان از خداوند، برآورده شدن نیازها و رفع گرفتاریهای تمام انسانها را می‌خواهد. این گونه دعا، هم اثر مستقیم در زندگی دیگران دارد، آنجا که دعا مستجاب و مورد قبول واقع می‌شود، و هم موجب برآورده شدن نیازهای خود انسان می‌شود لذا در منابع دینی، بر این گونه دعاها بسیار سفارش شده است، از جمله رسول مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند: هرگاه فردی خواست دعا کند، برای عموم دعا نماید؛ زیرا عامل استجابت دعا می‌شود و کسی که چهل نفر از برادران خود را در دعا مقدم بدارد قبل از خودش، دعای او در حق آنان و خودش پذیرفته می‌شود.
وی باشاره به ایام فاطمیه گفت : فاطمه زهراء سلام الله علیها خود بنیان گذار چنین مکتب و فرهنگی است؛ لذا نمی‌تواند در حق دیگران دعا نداشته باشد. امام حسن مجتبی علیه السلام شب جمعه‌ای مادر را دید که برای همسایگان، مؤمنان، و … دعا می‌کند و برای خود دعا نمی‌نماید. عرض کرد: مادر جان! چرا برای خود دعا نمی‌کنی؟ فرمود: ‹‹الجَارُ ثُمَّ الدَّارُ››؛ «پسرم! اول همسایه سپس خانه [خود].»
حجت الاسلام هاشمی در خطبه دوم گفت : اخلاص یکی از ویژگیهای سردار سلیمانی می باشد . وی در وصیت خود به همسرش می‌نویسید: اگر من به شهادت رسیدم، روی سنگ قبر من القاب و … را ننویسید. فقط در روی قبر من بنویسید: سرباز اسلام قاسم سلیمانی. این نهایت اخلاص است که کار را برای خدا انجام می‌دهد.
وی تاکید داشت : اگر انسان با خدا باشد، کار را برای جلب رضای الهی انجام دهد، خداوند تبارک و تعالی نیز محبت او را بر قلبهای مردم می‌اندازد. لذا مقام معظم رهبری فرمودند: «از جمله‌ی عواملی که باعث شد که محبت سردار شهید سلیمانی در قلوب مردم بیافتد، اخلاص آن شهید سرافراز اسلام بود»؛ چون گرداننده‌ی قلبها خداست؛ اگر خدا بخواهد محبت انسان در قلبها می‌افتد.
امام جمعه ماکوبا اشاره به برکات خون شهید سلیمانی گفت :  البته باید به خدمتتان عرض کنم که خون این شهید بسیار با برکت بود؛ لذا از جمله‌ی برکات خون شهید سلیمانی، اتحاد و انسجام و وحدت و همدلی بین ملت ایران و بطور کلی بین امت اسلامی بود؛ چون جهان اسلام از شهادت سردار متأثر و داغدار شدند ،تقویت جبهه‌ی مقاومت، یکی دیگر از برکات خون سردار رشید اسلام بود.
وی با اشاره به برکات دیگر خون سردار سلیمانی گفت : استکبار ستیزی، یکی دیگر از برکات خون سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی بود؛ چون مردم به برکت خون شهید سلیمانی دشمن اصلی خود را به خوبی شناختند. امروز سردار سلیمانی شهید برای آمریکا از سردار سلیمانی در حال حیات بسیار خطرناک‌تر است؛ چون از قطره قطره خون این شهید، سردار سلیمانی‌ها تربیت خواهد شد و در مقابل استکبار جهانی آمریکا می‌ایستند.
وی با اشاره به اقدام سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه امریکایی گفت : در اینجا جا دارد از اقدام شجاعانه و به هنگام فرزندان انقلابی ملت ایران، مخصوصا سردار حاجی‌زاده در هوا فضای سپاه تقدیر و تشکر کنم که قبل از دفن سردار شهید سلیمانی، سیلی سختی را به آمریکائی‌ها زدند و با شلیک سیزده موشک زمین به زمین به پایگاه عین الاسد آمریکائی‌ها در خاک عراق که یکی از بزرگترین پایگاههای آمریکائی‌ها در منطقه بود، هیمنه‌ی استکبار جهانی آمریکا را شکستند. و به دنیا و مخصوصا سران مرتجع کشورهای اسلامی ثابت کردند که آمریکا یک طبل تو خالی بیش نیست. آفرین بر سپاه که با این کار خود قلوب ملت ایران را آرام کردند. هر چند این حرکت سپاه نمی‌تواند انتقام خون شهید سلیمانی را بگیرد، چون همانطوری که مقام معظم رهبری هم فرمود: انتقام خون شهید سلیمانی در این است که آمریکا باید از منطقه برود، اما این عملیات سپاه نیز در جای خود یکی از بزرگترین عملیاتهای نظامی بود.
وی در ادامه گفت : یاد و خاطره‌ی شهید دانشمند و پارسا، حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران را گرامیمی داریم و خداوند تبارک و تعالی به روح بلند این شهید علو درجات آرزو میکنیم .
وی خاطر نشان ساخت : متأسفانه در این چند روز اخیر چندین حادثه‌ی تلخی نیز رخ داد. یکی از آنها عزیزانی بود که در مراسم تشییع و تدفین سردار شهید سلیمانی جان خود را از دست دادند، عده‌ای از هم‌وطنانمان نیز در حادثه سقوط هواپیمای اوکراین و تصادف اتوبوس جان باختند. در گذشت این عزیزان را به خانواده‌ی محترم ایشان تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند تبارک و تعالی می‌خواهم، ارواح همه‌ی آنها را در این ایام به حضرت زهراء میهمان کرامت بفرماید.
وی در پایان گفت : از مجلس شورای اسلامی و شورای نگهبان نیز تقدیر و تشکر میکنیم  که به برکت خون شهید سلیمانی، طرح سه فوریتی تروریست خواندن ارتش و وزارت دفاع آمریکا و نهادهای وابسته‌ی به آنها را تصویب و تأیید کردند. البته با این مصوبه امنیت ارتش و وزارت دفاع آمریکا در دنیا به خطر خواهد افتاد. و از دولت محترم می‌خواهیم هر چه سریعتر گام پنجم و نهایی را اجرایی کند.
لازم به ذکر میباشد تومار تسلیت شهادت سردار سلیمانی به محضر رهبر انقلاب توسط نماز گزاران امضا شد.
لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=12575
  • ارسال توسط :
  • 1074 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای خون شهید سپهبد قاسم سلیمانی باعث برکات زیادی شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.