افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
27

خانواده شهدا و جانبازان بالای 25 درصد صاحب مسکن خواهند شد

  • کد خبر : 13997
  • ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
خانواده شهدا و جانبازان بالای 25 درصد صاحب مسکن خواهند شد

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماکو از بهره مندی خانواده شهدا و جانبازان بالای 25 درصد از طرح مسکن خبر داده و گفت : مراحل قانونی لازم در خصوص این طرح در حال سپری شدن است ؛ منتظر تایید نهایی ارتش هستیم .

به گزارش مرزداران ؛ علی احمد زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماکو در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار مرزداران گفت : خانواده شهدا و جانبازان بالای 25 درصد که فاقد مسکن میباشند مشمول طرح مسکن خواهند شد .

وی با بیان اینکه مراحل قانونی این طرح در حال سپری شدن می باشد ، گفت : با توجه به اینکه مکان مدنظر برای ساخت این مسکن ها (باغ داداش خانی جنب بیمارستان تاریخی ماکو ) در گذشته میدان تیر ارتش بوده است لذا منتظر تایید نهایی از طرف ارتش جمهوری اسلامی هستیم .

احمد زاده افزود : امید داریم به حرمت خون شهدا مراحل قانونی ای طرح سریعا به اتمام رسیده تا خانواده های شهدا و جانبازان بالای 25 درصد که فاقد مسکن میباشند از نعمت مسکن برخوردار گردند .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماکو در ادامه بیانات خود با اشاره به اقدامات این اداره در سال 98 گفت : در سال 98 ، از بین خانواده های شهدا و جانبازان به 47 نفر که تا کنون از وام 4 درصد بهره نبرده اند ، وام 850 میلیون ریالی اهدا گردیده است .

وی تصریح داشت : 500 مورد دیدار و تجلیل از مادران و همسران شهدا ، جانبازان و ایثار گران در سال 98 صورت گرفته و در همایشی که با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو برگزار گردید 180 نفر از مادران و همسران شهدا و جانبازان مورد تجلیل قرار گرفتند .

وی با اشاره به دیدار با خانواده های شهدا ، جانبازان و ایثار گران در سال 99 گفت : تا به امروز ، 150 مورد دیدار از خانواده شهدا ، جانبازان و ایثارگران در معیت مسئولین صورت گرفته است که جا دارد  از فرماندار ، منطقه ازاد و سایر نهاد هادی دخیل به ویژه امام جمعه که پا به پای این نهاد شبانه روز که از کمک و دیدار خانواده های شهدا و ایثارگران مضایقه نکرده است تقدیر و تشکر نمود .

احمد زاده ضمن اشاره به اردوههای یک روزه که 3 مورد در سال 98 برای همسران و مادران شهدا و جنبازان متوفی برگزار شد ، گفت : در سال 98 حدود 50 نفر از جانبازان زیر 25 درصد که از نظر معیشتی دچار مشکل می باشند ، مستمری بگیر ماهانه این نهاد شده اند و در فروردین 99 با مجوز استان 20 نفر از جانبازان زیر 25 درصد که از نظر مالی دچار مشکل هستند مستمری بگیر این نهاد شده اند .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماکو در اشاره به اقدامات این اداره در ایام کرونا گفت : در ماه مبارک رمضان به  20 نفر از جانبازان زیر 25 درصد که در اثر ویروس کرونا دچار مشکل معیشتی شده اند بسته معیشتی هر کدام به ارزش 5 میلیون ریال اهدا گردیده است و با همکاری سپاه پاسداران ماکو و شهر داری منازل جانبازان 70 درصد و شیمیایی سم پاشی و ضدعفونی گردیده است لذا از ابتدای اغاز کرونا میز خدمت در این اداره برگزار گردیده و در خدمت خانواده های شهدا و ایثار گران میباشد و  انشاالله تا قطع زنجیره  انتشار ویروس کرونا ادامه خواهد داشت .

وی ضمن اشاره به دیدار با خانواده های شهدا و یا ایثارگران که در بیمارستان بستری بوده اند گفت : جانبازان ماکویی اصلی که در شهرستان ها یا استان های دیگر حضور داشته اند با پیگیری بنیاد شهید ما در شهر محل سکونت خود مورد دیدار قرار گفته اند .

وی افزود : با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو با خانواده شهدا و ایثارگران در منطقه بورالان نیز دیدار صورت گرفته است .

علی احمد زاده از اعزام 10 نفر از خانواده های شهدا و جانبازان به حج تمتع خبر داده و گفت : 10 نفر از خانواده های شهدا و جانبازان جهت اعزام به حج تمتع معرفی گردیده اند و تمام مراحل مالی و قانونی آن به پیایان رسیده است لذا در صورت برطرف شدن مسئله ویروس کرونا انشاالله قبل از عید قربان عازم سفر حج خواهند شد .

وی از تخصیص سهمیه 40 نفری برای سفر زیارتی و تفریحی خانواده های شهدا و ایثارگران با همکاری سپاه خبر داده و گفت : 2 سهمیه 40 نفری برای سفر تفریحی رامسر و سفر زیارتی مشهد با همکاری سپاه پاسداران برای خانواده شهدا وایثارگران در نظر گرفته شده است که انشاالله در صورت برطرف شدن مسئله ویروس کرونا این دو کاروان زیارتی و تفریحی اعزام خواهند شد .

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ماکو در پایان خاطر نشان ساخت : مرمت مزار شهدای روستاها به اتمام رسیده و مزار شهدایی که مورد مرمت قرار نگرفته اند به خصوص وادی رحمت ماکو با همکاری شهرداری ماکو در حال مرمت میباشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=13997
  • ارسال توسط :
  • 1468 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای خانواده شهدا و جانبازان بالای 25 درصد صاحب مسکن خواهند شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.