افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
28

80 درصد از مبتلایان کرونا بدون علامت هستند و نمونه گیری از این افراد سبب افزایش آمار در ماکو شده است

  • کد خبر : 14030
  • ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱:۴۵
80 درصد از مبتلایان کرونا بدون علامت هستند و نمونه گیری از این افراد سبب افزایش آمار در ماکو شده است

رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو در تشریح دلایل افزایش موارد مثبت کرونا در شهرستان ماکو گفت : متاسفانه اکثر مردم ، اهمیتی به فاصله گذاری اجتماعی نمی‌دهند،و این سبب افزایش سریع موارد مثبت در این شهرستان شده است.

به گزارش مرزداران ؛ دکتر رحیم صمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در تشریح دلایل افزایش موارد مثبت کرونا در شهرستان ماکو گفت :  بدنبال افزایش روز افزون شناسایی و نمونه گیری از موارد مشکوک و موارد در معرض تماس افراد مثبت ، تعداد موارد نمونه برداری سرپایی از بیماران کرونایی در شهرستان ماکو افزایش چشمگیری داشته است.

وی، نمونه گیری از افراد وکل فامیل درجه یک افراد کرونا مثبت و بدون علامت را از دیگر علل افزایش موارد مثبت بیماری عنوان کرد و گفت: 80 درصد از مبتلایان بدون علامت هستند و نمونه گیری از این افراد سبب افزایش آمار شده است.
دکتر صمدی با بیان اینکه متاسفانه اکثر مردم ، اهمیتی به فاصله گذاری اجتماعی نمی‌دهند، گفت: به عنوان مثال برگزاری مراسم عروسی در باغهای اطراف شهرستان و روستاها در هفته گذشته و تعدد شرکت کنندگان در این عروسی و مسافرتهای بی رویه سبب افزایش سریع موارد مثبت در این شهرستان شده است.
وی تاکید کرد: عدم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در افزایش موارد مثبت نقش دارد و همچنین نمونه برداری از تمامی افرادی که در تماس با فرد کرونا مثبت اعم از خانواده، آشنایان، مغازه دار یا هر فرد دیگری نیز از دیگر علل افزایش موارد مثبت در شهرستان محسوب می‌شود.

وی در بخش پایانی سخنانش با ارائه توصیه‌هایی به همشهریان عزیز ، به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: واقعیت این است که دیگر نمی‌توان مراسمات عروسی و عزا را به شکل گذشته برگزار کرد و از همشهریان عزیز و گرامی خواهش می‌کنیم تا از هر گونه تجمع خودداری و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند .

 

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14030
  • ارسال توسط :
  • 996 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای 80 درصد از مبتلایان کرونا بدون علامت هستند و نمونه گیری از این افراد سبب افزایش آمار در ماکو شده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.