افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
29

بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به مناسبت هفته حجاب و عفاف

  • کد خبر : 14174
  • ۲۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به مناسبت هفته حجاب و عفاف

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو با صدور بیانیه ای فرارسیدن هفته حجاب و عفاف را تبریک گفت .

به گزارش مرزداران ؛ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به مناسبت هفته حجاب و عفاف اقدام به صدور بیانیه نمود .

متن بیانیه بدین شرح است :

بسم الله الرحمن الرحیم

خداوند به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) می فرماید: «قل للمومنات یغضضن من ابصارهن و یحفظن فروجهن و لا یبدین زینتهن» ای پیامبر به زنان مومنه بگو از بعضی نگاه های غیر مجاز چشم پو شی کنند و دامن های خود را حفظ کنند و زینتهای خود را آشکار نسازند. (آیه ۳۰ سوره نور)

بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری شده است روزی که رضاخان مردم معترض به کشف حجاب را، درمسجد گوهرشاد به خاک و خون کشید.

ماهیت حجاب خلاصه شده در دین و یا مذهب خاصی نیست، بلکه باتوجه به دلایل عقلانی و روانشناسانه همه ی ادیان و مذاهب و همچنین عقل بشری، حجاب را به جوامع پیشنهاد می‌کنند، همانگونه که در کشور ما ایران هم قبل از ورود اسلام، حجاب و پوشش وجود داشته است.

آرامش روانی جامعه، یکی از طبیعی ترین و ضروری ترین نیازهای بشری است و زنان به عنوان نیمی از جامعه بشری می توانند  نقش تعیین کننده ای در حفظ بهداشت و سلامت جامعه داشته باشند زیرا آنان علاوه بر بهره مندی از نصف جمعیت جامعه در نیمه دیگر که مردان باشند نیز نقش اساسی دارند و با عملکرد صحیح وتوجه به نکات دینی واخلاقی می توانند محور فضائل اخلاقی قرار گیرند و جامعه را بسوی کمال سوق دهند در این میان نقش حجاب در رسیدن به این هدف فوق العاده فراوان است و همین امر باعث شده است تا خداوند در قرآن کریم به نحو کامل و صریح و با بیان تمام جزئیات، به امر حجاب و عفاف بعنوان مهمترین محور بهداشت و سلامت جامعه  بپردازد.

دشمنان دین اسلام، حجاب و عفاف را همیشه یکی از مهم ترین موانع در راستای عملیاتی کردن برنامه های خود برای تضعیف دین اسلام دانسته اند و از سال های بسیار دور، تضعیف پایبندی به حجاب در دستور کار آن ها قرار گرفته است و زنان جامعه ما باید با بصیرت، نقشه های آنان را نقش بر آب کنند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو ضمن گرامیداشت 21 تیرماه، روز عفاف و حجاب، خواستار همکاری و تعامل تمام دستگاه های دولتی و غیر دولتی جهت ترویج عفاف و حجاب و جلوگیری از به ثمر رسیدن نقشه های شوم دشمنان در راستای از بین بردن عفت میان زنان جامعه، می باشد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14174
  • ارسال توسط :
  • 1352 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بیانیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به مناسبت هفته حجاب و عفاف بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.