افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
28

از دانشگاه باید به عنوان موتور پیشران توسعه همه جانبه بهره جست

  • کد خبر : 14198
  • ۲۸ تیر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۸
از دانشگاه باید به عنوان موتور پیشران توسعه همه جانبه بهره جست

رئیس داشگاه ازاد اسلامی ماکو گفت : ضعف توسعه آموزشی و پژوهشی در منطقه آزاد ماکو باعث گردیده که نسبت به سایر مناطق آزاد کشور در این موضوع عقب ماندگی داشته باشد .

به گزارش مرزداران ؛ دکتر سعید مرادی رئیس دانشگاه ازاد اسلامی واحد بین الملل ماکو در چهارمین جلسه مشورت جهت راه اندازی رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در شهرستان ماکو در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به نبود رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در منطقه ازاد ماکو گفت :نبود رشته های پزشکی و پیرا پزشکی در منطقه ازاد ماکو یک کاستی بزرگ در منطقه میباشد لذا  دانشگاه آزاد ماکو با وجود افت شدید دانشجو و عدم اختصاص یک ریالی از بودحه دولتی، امروز نیاز به حضور بیش از بیش خیرین در عرصه های علمی و پژوهشی دارد.

وی افزود : اقدامات برای تاسیس رشته های پزشکی، پیراپزشکی در واحد بین المللی منطقه آزاد ماکو درحال انجام است که امید داریم تا حدودی بدین وسیله محرومیت را از چهره منطقه پاک کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد واحد بین الملل ماکو تصریح داشت : ، بکار گیری و راه اندازی رشته های علوم پزشکی در این برهه از زمان نیاز کشورو  راه اندازی این رشته ها در دانشگاه ماکو خواهد توانست از خروج ارز جلوگیری کند .

وی با اشاره به اینکه، از دانشگاه باید به عنوان موتور پیشران توسعه همه جانبه بهره جست، اذعان داشت : جذب دانشجو از کشورهای همسایه برای تحقق وجهه بین المللی بودن واحد و ایفای نقش در توسعه پایدار و متوازن منطقه آزاد ماکو را از جمله مزیتهای راه اندازی این رشته ها است.

مرادی در ادامه تاکید داشت :  متاسفانه برای تاسیس آزمایشگاههای تکمیلی برای راه اندازی رشته های پیراپزشکی در این دانشگاه همانند، پراتیک، نیاز به اعتباری بیش از ۱.۵میلیارد تومان هستیم اما با قیمت فعلی تجهیزات و کمبود بودجه به حمایت سازمانها، نهادها و خیرین منطقه نیاز داریم.

در ادامه این برنامه حجت الاسلام هاشمی امام جمعه ماکو با اشاره به تحصیل علم گفت : ارزش کسب دانش در محضر خدا بسیار بالا میباشد لذا در حدی که پیامبر با اشاره به اینکه کشور چین دورترین نقطه به عربستان بود فرمود طلب علم کنید حتی اگه نیاز به رفتن به چین باشد این نشان از جایگاه والای علم آموزی در دین مبین اسلام دارد .

در ادامه شوراهای شهر ماکو و بازرگان به ترتیب نظرات خود را راجع به رشته های پزشکی و پیراپزشکی اعلام نموده و عزیز برگ نیی عضو شورای شهر ماکو گفت : نیاز به این میباشد که شوراهای شهر های شوط، پلدشت و چالدران نیز در این جلسه به علت نزدیکی به این منطقه حضور داشته باشند چرا که همه فرزندان این شهرستان های اطراف نیز از این ظرفیت دانشگاه استفاده خواهند نمود .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14198
  • ارسال توسط :
  • 1653 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای از دانشگاه باید به عنوان موتور پیشران توسعه همه جانبه بهره جست بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.