افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 26 April , 2024
28
امام جمعه ماکو :

روز قدس امسال ، یک روز قدس استثنائی است

  • کد خبر : 14954
  • ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲:۲۴
روز قدس امسال ، یک روز قدس استثنائی است
امام جمعه ماکو گفت :روز قدس امسال ، یک روز قدس استثنائی است چون اولا) رژیم صهیونیستی و خصوصا رییس دولت احمق آن ، با توجه به شرایط سخت سیاسی و اقتصادی ، در وضعیتی بغرنج به سر می‌برد ، و برای انحراف افكار عمومی در صدد حادثه سازی‌های مصنوعی در داخل سرزمینهای اشغالی به جهت نجات از سقوط است.ثانیا) رژیم صهیونیستی با سقوط ترامپ ، شرایط سخت‌تری را پیدا كرده است .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الإسلام و المسلمین سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در مصاحبه با خبرنگار مرزداران در خصوص روز قدس گفت : از جمله‌ی آرمانهای مقدس حضرت امام (رض) روز جهانی قدس است که به یک نماد استکبارستیزی در جهان تبدیل شده است . حضرت امام از این روز به عنوان روز حیات اسلام ، روز تعیین سرنوشت ملتهای مستضعف ، و روز مقابله‌ی مستضعفین در مقابل مستکبرین یاد می‌کند . لذا می‌فرماید : روز قدس باید به مانند شبهای قدر در بین مسلمانان احیاء شود و مبدأ بیداری و هشیاری آنان گردد.

وی افزود : قرآن کریم ، روایات و تاریخ اسلام نیز ، از صدر اسلام تا به امروز ، قوم یهود را از جمله‌ی بزرگترین دشمنان نبی مکرم اسلام و مسلمانان جهان معرفی می‌کند .به طوری که در آیه‌ی شریفه ، قتل و خونریزی و آواره کردن به توسط قوم یهود را ، از جمله‌ی مهم‌ترین ویژگیهای آنان ذکر کرده و می‌فرماید : ﴿ وَ إذْ أخَذْنا مِیثَاقَکُمْ لاَ تَسْفِکُونَ دِمَاءَکُمْ وَ لاَ تُخْرِجُونَ أنْفُسَکُمْ مِنْ دِیارِکُمْ ﴾؛ «ما از بنی اسرائیل پیمان گرفتیم که خون نریزند و کسی را از شهر بیرون نکنند اما هم آدم کشتند هم به اخراج و بیرون کردن مردم پرداختند .» ؛ متأسفانه امروز رژیم اشغالگر قدس به بهانه‌ی هولوکاست ، سرزمینهای مردم مظلوم فلسطین را اشغال کرده و هر روز مردم آن را قتل عام کرده ، و چقدر از انسانهای بی‌گناه این خطه را از خانه و کاشانه‌ی خود آواره کرده است لذا قرآن شریف در آیه‌ی شریفه ، اهل ایمان را مورد خطاب قرار داده و می‌فرماید : «ای کسانی که ایمان آورده‏اید! یهود و نصاری را ولّی (و دوست و تکیه‏گاه خود ،) انتخاب نکنید ! آنها اولیای یکدیگرند ؛ و کسانی که از شما با آنان دوستی کنند ، از آنها هستند .»

امام جمعه ماکو با بیان اینکه روز قدس امسال ، یک روز قدس استثنائی است ؛ افزود :  چون اولا) رژیم صهیونیستی و خصوصا رییس دولت احمق آن که سگ هار استکبار جهانی است ، با توجه به شرایط سخت سیاسی و اقتصادی ، در وضعیتی بغرنج به سر می‌برد ، و برای انحراف افکار عمومی در صدد حادثه سازی‌های مصنوعی در داخل سرزمینهای اشغالی به جهت نجات از سقوط است.ثانیا) رژیم صهیونیستی با سقوط ترامپ ، شرایط سخت‌تری را پیدا کرده است . البته رفت و آمد دولتهای آمریکا در اصلِ حمایت ذاتی استکبار از صهیونیسم تأثیری نمی‌گذارد ؛ لکن برخی تفاوت روشهای دولتهای مختلف گهگاهی اوضاع را بر این رژیم جعلی سخت می‌کند . امسال از همان سالهاست که نتانیاهو ، هم از حمایتهای داخلی کم بهره است و هم از حمایتهای آمریکا و هم به خاطر وضعیت ناپایدار هم‌پیمانانی مانند بن سلمان دچار حیرانی در اتخاذ سیاستها است . در این شرایط از این رژیم خبیث تحرکات دیوانه‌وار دور از انتظار نیست .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در این خصوص گفت :  مقام معظم رهبری فرمودند : «در دوران مبارزه با کرونا ، نیاید دشمن اصلی خود را فراموش کنیم ؛ چون در چنین زمانی نیز دشمن از فرصت استفاده کرده و ضربه می‌زند .

حجت الاسلام هاشمی با بیان حدیثی از پیامبر اکرم (ص) گفت : نبی مکرم اسلام (ص) در آن حدیث معروف می‌فرماید : ‹‹ مَنْ أصْبَحَ وَ لمْ یَهْتَمَّ بِاُمُورِ المُسْلِمِینَ فَلَیْسَ بمُسْلِمٍ‏ ››؛ «هر صبح کند و نسبت به مشکلات و گرفتاری مسلمانان اهمیت ندهد ، مسلمان نیست .» طبق این حدیث شریف و آرمانهای مقدس حضرت امام و رهنمودهای رهبری ، هر چند امروز ما به خاطر مبارزه با ویروس کرونا نمی‌توانیم در راهپیمائی روز جهانی قدس شرکت نمائیم ، اما حداقل می‌توانیم با فضا سازی شهرها ، اشتراک‌گذاری وسیع برنامه‌های ابتکاری، ایجاد طوفانهای مجازی از هشتکها و تجمعات و پویشهای مجازی در شبکه‌های اجتماعی ، در کمپین دفاع از مردم فلسطین و خروج رژیم صهیونیستی از سرزمینهای اشغالی ، شرکت کرده ، و همچنین با استفاده از ظرفیت مردمی مساجد و پایگاههای بسیج و گروههای انقلابی دانش‌آموزی و دانشجویی و گروههای جهادی با ابتکارات و خلاقیت‌های انقلابی برای بزرگداشت روز قدس امسال تدابیر لازم ، مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی ، اتخاذ نموده ، و بدین طریق حمایت خود را از مردم مظلوم فلسطین به گوش جهانیان برسانیم .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=14954
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1043 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای روز قدس امسال ، یک روز قدس استثنائی است بسته هستند

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.