افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
30
با حضور وزیر صنعت ، معدن و تجارت در منطقه آزاد ماکو :

آئین امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران/منطقه آزاد ماکو مقصد مطمئنی برای سرمایه گذاری ها

  • کد خبر : 15055
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
آئین امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران/منطقه آزاد ماکو مقصد مطمئنی برای سرمایه گذاری ها
وزیر صنعت ، معدن و تجارت در منطقه ازاد ماکو گفت :تغییرات زیادی در بخش صادرات و واردات کشور صورت گرفته و محدودیت های صادراتی رفع شده است و اکنون محدودیتی در صدور مجوز فعالیت های صنعتی و معدنی در کشور نداریم.

به گزارش مرزداران ؛ علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت ، معدن و تجارت با حضور در منطقه آزاد ماکو ، در برنامه آئین امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران که با حضور جمعی از صاحبان صنایع در ساختمان شماره ۱ سازمان منطقه ازاد ماکو برگزار شد ، گفت : ‌فرصت های بسیاری برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو در حوزه های مختلف ایجاد شده است لذا این منطقه میتواند با تبیین و برنامه ریزی مناسب مقصد مطمئنی برای سرمایه گذاری ها باشد .

وی خاطر نشان ساخت : تغییرات زیادی در بخش صادرات و واردات کشور صورت گرفته و محدودیت های صادراتی رفع شده است و اکنون محدودیتی در صدور مجوز فعالیت های صنعتی و معدنی در کشور نداریم.

وزیر صمت افزود : با تعامل و همکاری بیشتر تجار و صنعتگران شاهد مشکلات کمتری برای فعالان اقتصادی کشور خواهیم بود لذا دولت برای تسهیل و مانع زدایی فعالان حوزه صنعت و تجارت اقدامات خوبی انجام داده است .

وی با اشاره به ظرفیتهای منطقه آزاد ماکو اذعان داشت: منطقه ازاد ماکو دارای ذخایر معدنی فراوانی است که کمتر منطقه ای همچون منطقه آزاد ماکو در کشور وجود دارد .

در ادامه این برنامه محمد علی پور نماینده مردم ماکو،‌ شوط،‌پلدشت و چالدران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به  مشکلات پیله وران منطقه آزاد ماکو گفت : ‌ پیله‌وران و تجار نقش مهمی در حرکت چرخ اقتصادی کشور دارند لذا مسئولین باید حمایت‌های لازم را از آن‌ها داشته باشند .

وی افزود :  با توجه به امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران ‌ ضروری است تا تمام دستگاه‌های مسئول ، ‌ضمن حل مشکلات مرتبط با این حوزه، از فرصت‌های تجاری پیش رو در مرزهای کشور استفاده بهینه کنند.

علی پور تاکید کرد : عدم ورود دستگاه ها و ماشین آلات سنگین صنعتی و معدنی مستعمل به منطقه آزاد نیز از دیگر مشکلات می باشد که از دولت محترم تقاضای رفع این مشکل را داریم .

محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز در این برنامه گفت : آئین تفویض اختیارات وزارت صمت به سازمان منطقه آزاد ماکو ، خصوصا در حوزه معدن گره گشا و باعث رونق بخشی به فعالیت های معدنی و صنعتی در منطقه می باشد  لذا برخی از واحد های صنعتی از جمله کارخانه سیمان و فرسازی مشکلات تامین مواد اولیه دارند که نیازمند توجه جدی وزارت صمت می باشد.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو  به مزیت های سرمایه گذاری در منطقه نیز اشاره کرد و گفت : منطقه آزاد ماکو مزیت های منحصر بفرد در حوزه صنعت و معدن،‌کشاورزی و حمل و نقل دارد که نیازمند معرفی به سرمایه گذاران می باشد.

وی در پایان سخنان خود گفت : در منطقه آزاد ماکو تعداد واحدهای فعال صنعتی از ۳۵ واحد به ۱۱۹ واحد و واحدهای معدنی از ۱۱ واحد به ۲۲ واحد افزایش پیدا کرده است لذا واحد های تولیدی رشد چشمگیری داشته اند که به دنبال ان باعث اشتغالزایی در این منطقه شده است

در پایان این برنامه با حضور وزیر صمت و استاندار آذربایجانغربی تفاهم نامه ۱۲ بندی بین سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در راستای توسعه شهرکهای صنعتی و زیر ساختهای آن و تسهیل سرمایه گذاری و استقرار فعالان اقتصادی در منطقه آزاد ماکو در اجرای عمل به فرامین مقام معظم رهبری برای پشتیبانی از تولید و رفع موانع آن به امضا رسید .

لازم به ذکر می باشد وزیر صنعت ، معدن و تجارت در این سفر خود به منطقه ازاد ماکو از پایانه مرزی بازرگان بازدید کرد و در این دیدار استاندار آذربایجانغربی ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، نماینده مردم ماکو در مجلس و جمعی از مسئولان منطقه وزیر صمت را همراهی کردند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15055
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1382 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای آئین امضای تفاهم نامه بین سازمان منطقه آزاد ماکو و سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران/منطقه آزاد ماکو مقصد مطمئنی برای سرمایه گذاری ها بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.