افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 19 April , 2024
32
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان ماکو :

مراسمات سنتی در منطقه تحت تأثیر فرهنگ و مراسمات کشورهای همسایه قرار گرفته است

  • کد خبر : 15289
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۸:۲۱
مراسمات سنتی در منطقه تحت تأثیر فرهنگ و مراسمات کشورهای همسایه قرار گرفته است
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان ماکو در جلسه کارگروه ميراث ناملموس گفت : در مراسمات سنتی به خصوص مراسمات عروسی ما آداب و رسومی که در گذشته برگزار می‌شد دیگر موجود نبوده و در شیوه‌های دیگر و دقیقا تحت تاثیر ماهواره و رسانه های کشورهای غربی قرار گرفته است .

به گزارش مرزداران ؛ جلسه کارگروه میراث ناملموس شهرستان ماکو به ریاست معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان ماکو در محل فرمانداری برگزار گردید .

در این برنامه خانم قربانی معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان ماکو در این جلسه با بیان اینکه اهمیت حفظ میراث ناملموس و فرهنگ و آداب و رسوم برای همه آشکار و واضح است گفت : در منطقه ما مراسمات سنتی تحت تأثیر فرهنگ و مراسمات کشورهای همسایه گرفته و در مراسمات عروسی ما آداب و رسومی که در گذشته برگزار می‌شد دیگر موجود نبوده و در شیوه‌های دیگر و دقیقا تحت تاثیر ماهواره و رسانه های کشورهای غربی قرار گرفته است .

وی در خصوص اینکه باید نگذاریم مراسمات و آداب و سنت ما از بین رود افزود : ادارات عضو در این کارگروه از تاثیرگذارترین ادارات در راستای حفظ این آداب و رسوم هستند و آموزش و پرورش نیز اصلی ترین رکن این کارگروه می باشد که باید کودکان را در کلاس‌های درسی از کودکی پرورش داده تا بتوانیم این آداب و رسوم را نسل به نسل انتقال بدهیم .

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار شهرستان ماکو در پایان خاطرنشان ساخت : با تشکیل کمیته های تخصصی ، میراث ناملموس منطقه را شناسایی نموده و با معرفی به فرزندان و نسل جوان در حفظ آن تلاش نماییم چرا که آیین‌های ما تاثیر مثبتی در ایجاد شور و نشاط دارند .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15289
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 740 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مراسمات سنتی در منطقه تحت تأثیر فرهنگ و مراسمات کشورهای همسایه قرار گرفته است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.