افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
27
امام جمعه ماکو :

امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است

  • کد خبر : 15490
  • ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است
امام جمعه شهرستان ماکو گفت : هدف قیام امام حسین (ع) امر به معرف و نهی از منکر بود ، امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است که به آن اهمیت داده نمی‌شود لذا در این خصوص اگر مردم به وظیفه خود عمل کنند منکری در جامعه باقی نمی ماند .

گزارش مرزداران ؛ جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر به مناسبت آغاز هفته امر به معروف در دفتر امام جمعه ماکو با حضور مسئولین شهرستانی برگزار گردید .

در این برنامه حجت‌الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو ضمن تبریک روز خبرنگار و تسلیت ایام محرم گفت: هفته اول دهه محرم ،هفته امر به معروف و نهی از منکر می باشد و هدف قیام امام حسین(ع)نیز نیز همین امر بود.
وی افزود: در نامه ای که محمد حنفیه به برادر خود امام حسین (ع)نوشت ،عنوان کرد برادر به کوفه نیا چرا که طبق سابقه تاریخی که کوفه دارد همان جریان که بر سر امیرالمومنین علی (ع) آمد بر سر شما نیز می آید و امام حسین(ع) نیز جواب این نامه را میدهد که این نامه در تاریخ به عنوان وصیت نامه اباعبدالله الحسین قبل از قیامش ثبت شده است.

وی تصریح داشت: امام(ع) در این نامه میفرمایند: قیام نمی‌‌کنم مگر به خاطر دین جدم پیامبر (ص)و اصلاح بدعت های نادرست بر اساس قرآن و هدفم امر به معروف و نهی از منکر میباشد؛ روی این حساب دهه اول ماه محرم دهه امر به معروف و نهی از منکر می باشد.

حجت الاسلام هاشمی تاکید داشت انشاالله با برنامه هایی که در این هفته برگزار خواهد شد بتوانیم در راستای ایام‌محرم نمودهای واقعی امر به معروف را در هیئت‌های مذهبی نهادینه کنیم و هدفی که قیام امام حسین(ع) در این خصوص داشت را به همان شکل در هیئت‌های مذهبی پیاده کنیم.

امام جمعه شهرستان ماکو خاطرنشان ساخت: امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است که به آن اهمیت داده نمی‌شود لذا در این خصوص اگر مردم به وظیفه خود عمل کنند منکری در جامعه باقی نمی ماند .

وی در خصوص لزوم امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه همه مردم جامعه باید امر به معروف و نهی از منکر کنند ،گفت : فردی که منکر را انجام می‌دهد اگر ببیند همه به وی امر به معروف و نهی از منکر می کنند آن عمل را ترک می‌کند اما وقتی مردم نسبت به این امر بی تفاوت می شوند شخصی که منکر را انجام می دهد جری می شود و این امر به دیگران انتقال پیدا خواهد کرد و منکرات در جامعه زیاد خواهد شد .

در ادامه این برنامه سرهنگ حسین شهریار فرمانده نیروی انتظامی شهرستان ماکو به عنوان دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: دهه امر به معروف و نهی از منکر از مورخه ۱۹ مرداد آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد .

وی افزود : شعار هفته امر به معروف و نهی از منکر قیام حسینی ، مردم مطالبه گر و مسئولین پاسخگو می باشد .

فرمانده انتظامی از برنامه های مهم این هفته تشکیل کمپین مداحان ، تهیه و توزیع پوستر امر به معروف و نهی از منکر در تاکسی های شهری، همایش توجیهی برای مداحان و هیئت های مذهبی، نصب بنر در ورودی و داخل شهر ، نشست خبری با اصحاب رسانه ،خاطره نویسی، برگزاری مسابقه در فضای مجازی ، ویژه برنامه حجاب و عفاف ، غبار روبی مزار شهدای گمنام و دیدار با خانواده شهدا، سخنرانی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر قبل از خطبه های نماز جمعه ، دیدار با رئیس اصناف و اتحادیه های صنفی و تجلیل از ۳ نفر صنف منصف ، برگزاری کارگاه آموزشی و ایستگاه یک روزه نقاشی برای کودکان ، نشست با مسئولان مساجد ،تجدید از مداحان و روسای هیئت های مذهبی و … را عنوان کرد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15490
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1057 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای امر به معروف و نهی از منکر یک واجب فراموش شده است بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.