افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
26
مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو :

تست کرونای دلتای دو نفر در ماکو مثبت اعلام شد

  • کد خبر : 15522
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۳
تست کرونای دلتای دو نفر در ماکو مثبت اعلام شد
مدیر شبکه بهاشت و درمان ماکو با بیان اینکه درصد روزانه واکسیناسیون در ماکو ۲۹.۸ درصد است ، گفت : در شرایط جدید کرونا مادران باردار نیز واکسینه خواهند شد .

به گزارش مرزداران ؛ دکتر رحیم صمدی مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو امروز ۱۷ مرداد ماه در جمع خبرنگاران که به مناسبت روز خبرنگار در سالن اجتماعات فرمانداری ترتیب یافت، گفت : کرونا دلتای دو نفر در ماکو مثبت اعلام شد .

وی وضعیت شهرستان را قرمز روبه قرمز پر خطر عنوان کرد و گفت : سال گذشته بعد از ماه محرم ۲۱ شهریورماه به وضعیت قرمز رسیدیم و در سه ماه میزان افراد مبتلا به ۲۰۰۰ نفر و فوتی ها به ۶۰ نفر رسید لذا از تجمعات در ماه محرم پرهیز شود .

دکتر صمدی اذعان داشت : قدرت سرایت کرونای دلتا چندین برابر کرونای معمولی می باشد و در این نوع سنین پایین نیز درگیر می‌شوند .

مدیر شبکه بهداشت و درمان ماکو گفت : امروز هرگونه تجمعات باعث بیماری میشود فرقی ندارد هیئت مذهبی باشد ،جشن عروسی باشد ، تالار باشد و یا …

وی با بیان اینکه آماری که داده می شود آمار افراد شناسایی شده و نفراتی که به مراکز مراجعه کردند می باشد ، گفت : تا الان میزان واکسیناسیون بالای ۶۰ سال در شهرستان ماکو ۶۱% می باشد که آمار کل استان ۶۹ درصد است .

وی در خصوص تحقق تزریق روزانه واکسن گفت : واکسن کرونا در شهرستان ماکو از لحاظ تحقق تزریق واکسن روزانه ۲۹.۸ درصد می باشد و آمار کل استان ۱۹ درصد است .

دکتر صمدی با بیان این که آمار واکسیناسیون بالای ۱۸ سال از ابتدا تا الان ۱۴.۹ درصد می باشد ، گفت : افراد سن بالا که تزریق واکسن را انجام نداده‌اند تشویق به واکسن زدن کنیم چراکه این برای سلامت عمومی واجب است .

وی تاکید داشت : واکسن بیست ماه پس از دوز دوم اثر بخشی دارد و قابلیت ابتلای مجدد دارد و هدف از واکسن کنترل بیماری و کاهش مرگ و میر می باشد لذا همیشه ضمن ماسک زدن باید پروتوکولهای بهداشتی را رعایت کنیم .

دکتر صمدی با ابراز نگرانی گفت : متاسفانه تعدادی از محدودیتهای پروتکل ها برداشته شده است لذا باید شهروندان عزیز از تجمعات پرهیز کنند .

وی با اشاره به روند رو به رشد تعداد افراد بستری در بیمارستان گفت : در یک هفته اخیر با روند رو به رشد ابتلا به کرونا مواجه بودیم و امروز ۴۵ نفر در بیمارستان بستری می باشند و مراکز ۱۶ ساعته به علت مراجعه سرپایی بسیار شلوغ و تعداد افراد بستری شده نیز زیاد می باشد .

وی از واکسینه شدن مادران باردار در گروه های جدید خبر داد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15522
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1037 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای تست کرونای دلتای دو نفر در ماکو مثبت اعلام شد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.