افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 28 March , 2024
25
فرماندار ماکو خبر داد :

افتتاح پروژه های عمرانی، خدماتی و توسعه ای در ماکو به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال

  • کد خبر : 15659
  • ۰۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰
افتتاح پروژه های عمرانی، خدماتی و توسعه ای در ماکو به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال
فرماندار ماکو گفت : امسال در هفته دولت، هشت طرح عمرانی، خدماتی و توسعه ای و ۲ طرح عمرانی نیز در این شهرستان با اعتبار ۷۵۰ میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی خواهد شد.

به گزارش مرزداران ؛ نشست خبری اصحاب رسانه با فرماندار شهرستان ماکو به مناسبت هفته دولت در محل فرمانداری برگزار گردید .

در این برنامه علی محمدی ایروانلو فرماندار شهرستان ماکو ضمن تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع)گفت : هفته دولت به برکت خون پاک شهدا رجایی و باهنر فرصتی برای کارگزاران نظام ایجاد می‌کند تا بتوانند عملکردهای خودشان را به سمع و بصر مردم برسانند .

وی افزود : در هفته دولت سال جاری به نیابت از تمامی دستگاه‌های اداری تمامی اقداماتی که انجام شده را به اطلاع عزیزان خواهم رساند لذا در سطح شهر ماکو پروژه های بسیار بزرگ انجام شده که بخشی از آن از طرف سازمان منطقه آزاد به اطلاع مردم خواهد رسید

وی تصریح داشت : اقداماتی که در خود شهرستان ماکو انجام شده علاوه بر این که کشور در سال‌های گذشته در جنگ تحریم ها با مشکلات اقتصادی روبرو بود در این شرایط پروژه های بزرگی انجام شده و یا در حال اجراست .

فرماندار ماکو از اختصاص ۷۵۰ میلیارد ریال به پروژه ها در سال جدید خبر داده و گفت : برق رسانی به روستای ” کاروان قران”، مخزن ۷۰۰مترمکعبی روستای ” باغچه جوق”، مسکن ایتام ، طرح هادی روستای ” دیبک” بخش مرکزی، ۳۰واحد مسکن روستایی و محرومین بخش مرکزی و بازرگان، مدرسه سه کلاسه اونلر، تعریض بخشی از خیابان امام، ضلع شمالی کمربندی طرح‌های قابل افتتاح در این شهرستان است.

برای این طرح های قابل  افتتاح ۶۶۰ میلیارد ریال از اعتبارات استانی شهرستان هزینه شده است.

فرماندار ماکو ادامه داد: ۲طرح نیز در این شهرستان با اعتبار ۹۰میلیارد ریال شامل ساختمانی اداری دامپزشکی و طرح بازار روز میوه کلنگ زنی خواهد شد.

محمدی ایروانلو اضافه کرد: دیدار با امام جمعه، نشست خبری با اصحاب رسانه، برگزاری مسابقات فرهنگی به مناسبت هفته دولت، مراسم غبارروبی مزار شهدا و گرامیداشت شهدای دولت و کارمند و دیدار با خانواده شهدای کارمند، برگزاری مراسم روز کارمند و تجلیل از کارمندان نمونه در ادارات، برپایی ایستگاه سلامت و تب سنجی در محل نماز جمعه و اعزام تیم های پزشکی و دامپزشکی به مناطق محروم از جمله برنامه های هفته دولت در این شهرستان است.

وی از آغاز اجرای پروژه فاضلاب شهری خبر داد و گفت : از مهمترین اقداماتی که مردم در ماه های آینده شاهد آن خواهند بود و از جمله مطالبات مهم مردم است اجرای پروژه فاضلاب شهری می باشد .

وی افزود : با توجه به لایه سنگی زیرین شهر هنگامه بارندگی مردم مجبور به تخلیه مکرر چاه های فاضلاب می‌شوند که آب بعضی از این چاه ها وارد جوی آب شده و باعث بحران زیست محیطی میشود لذا طی هشت ماه گذشته اقداماتی در این خصوص صورت گرفته است و با مشارکت بانک صادرات ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار جذب این پروژه می شود که در حال حاضر اقدامات اداری آن در حال انجام است در ماه‌های آینده شاهد اجرایی شدن این پروژه از طرف آبفای استان خواهیم بود .

وی ضمن تقدیر و تشکر از نماینده شهرستان و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی ماکو در خصوص مساعدت در پروژه فاضلاب شهری گفت : انشالله در طول یک سال آینده بتوانیم فاز اول فاضلاب شهری را که از مطالبات جدی مردم است اجرایی کنیم.

ایروانلو با اشاره به مسئله آب شرب ماکو به عنوان یک مسئله مهم خاطرنشان ساخت : با توجه به افزایش روبه صعودی جمعیت شهر، در طول سال های آینده و یا حتی ماه‌های آینده با مشکل کمبود آب شرب مواجه خواهیم بود لذا مهم‌ترین ره یافت انتقال خط دو آب از تصفیه خانه شماره ۱ به شماره ۲ می باشد که اقدامات اداری این پروژه در حال اجرا است و با اجرایی شدن این پروژه شهر ماکو در یک دهه آینده با بحران آب شرب مواجه نخواهد بود .

فرماندار ماکو با اشاره به وضعیت آسفالت شهرستان ماکو گفت : شاخص آسفالت ماکو ۳۱ درصد می باشد که از این مقدار ۶۹ درصد روستاها از نعمت آسفالت بی بهره هستند لذا با پیگیری های متعددی که انجام شده تصمیمات خوبی انجام گرفته است و با اجرایی شدن این پروژه شاخص آسفالت ماکو افزایش پیدا خواهد کرد ‏ .

وی وضعیت بد چمن ورزشگاه فوتبال ماکو را از دیگر مشکلات پیش رو عنوان کرد و گفت : چهل سال از عمر چمن ورزشگاه فوتبال ماکو میگذرد که این وضعیت نابسامان باعث کناره گیری و دلسرد شدن فوتبالدوستان شده بود لذا با اقداماتی که انجام شده در ماه‌های آینده شاهد کشت چمن نو و ساماندهی اطراف زمین ورزشگاه فوتبال خواهیم بود که انشاالله در یک سال آینده بتوانیم بهره‌برداری مناسبی از این ورزشگاه داشته باشیم

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15659
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 984 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای افتتاح پروژه های عمرانی، خدماتی و توسعه ای در ماکو به ارزش ۷۵۰ میلیارد ریال بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.