افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
26

کلنگ زنی ۲ طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو

  • کد خبر : 15663
  • ۰۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۶
کلنگ زنی ۲ طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو
در اولین روز از هفته دولت با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی 2طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو، شهرستان ماکو کلنگ زنی شد. 

به گزارش مرزداران ؛ در اولین روز از هفته دولت با حضور دبیر شورایعالی مناطق آزاد کشور، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی ۲طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو، شهرستان ماکو کلنگ زنی شد.

رئیس اداره دامپزشکی ماکو عصر روز سه شنبه در آیین کلنگ زنی ساختمان فنی اداری شبکه دامپزشکی اظهار داشت: زمین مورد نیاز برای این پروژه به ارزش ۱۷۲میلیارد ریال توسط سازمان منطقه آزاد ماکو تامین شده و با اعتباردولتی ۶۰ میلیارد ریال این ساختمان احداث می شود.

فاطمه آیرم افزود: این پروژه به متراژ ۶۷۴ مترمربع و به مساحت ۱۳۹۳ متر مربع به مرحله اجرا در آمده است.

وی ادامه داد: این پروژه به لحاظ موقعیت جغرافیایی منطقه آزاد ماکو و واردات و ترانزیت انواع محصولات و فرآوردهای دامی از بزرگترین گمرک زمینی بازرگان بسیار حائز اهمیت می باشد.

دومین طرح که عملیات اجرایی آن آغاز و کلنگ زنی شد، پروژه گردشگری – ورزشی هتل، ‌تله کابین و پیست اسکلی سروش سام مهر ماکوبود، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در آیین کلنگ زنی این طرح گفت:  این پروژه در مساحت ۴۲۰هزار مترمربع اجرایی می شود.

محمدرضا عبدالرحیمی ادامه داد: همچنین دیگر مشخصات هتل در مساحت چهار هزار و ۴۰۱ متربع ، مساحت ایستگاه ها ۵۹۴ مترمربع، طول تله کابین، یک هزار و ۲۳۷متر و طول پیست اسکی یک هزار و ۲۳۲ متر خواهد بود.

وی ادامه داد: حجم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این طرح یک هزار و ۷۲۰میلیارد ریال می باشد و با اتمام و بهره برداری از این طرح برای ۴۳نفر اشتغال زایی پیش بینی شده است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی صبح امروز سه شنبه به منظوربازدید از طرح ها و پیگیریی مشکلات واحدهای تولیدی،  با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو، وارد این منطقه شه بود.

حمیدرضا مومنی در این سفر ۲روزه از پروژه دامپروری ۱۰ هزار راسی ارس دام آرشام، مدارس احداثی سازمان منطقه آزاد در یولاگلدی و روستای قیرکندی،  پروژه احداث ایستگاه انتقال آب پتروشیمی پردیس آذربایجان، سالن کشتی احداثی توسط سازمان منطقه آزاد در پلدشت بازدید می کند.

بازدید ازاحیای مجموعه دامپروری ۴۰۰ راسی نگین سبز، کارخانه در حال پارچه نبافته اسپان باند و بازدید چندین پروژه دیگر از جمله برنامه های مومنی در سفر به ماکو بود.

منطقه آزاد ماکو شامل شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت که در شمال استان آذربایجان غربی واقع شده است و بزرگترین منطقه آزاد کشور است.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15663
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1010 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای کلنگ زنی ۲ طرح اداری و گردشگری در منطقه آزاد ماکو بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.