افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 24 April , 2024
25
امام جمعه ماکو گفت :

بازسازی اعتماد عمومی ؛ مهمترین وظیفه دولت سیزدهم می باشد

  • کد خبر : 15804
  • ۱۲ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۲
بازسازی اعتماد عمومی ؛ مهمترین وظیفه دولت سیزدهم می باشد
امام جمعه ماکو در خطبه ها نماز جمعه گفت : اعتماد عمومی، مهم‌ترین سرمایة نظام مردم‌سالاری دینی است و فرایند «حفظ، ترمیم و تقویت» آن اعتماد ، اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ی مضاعف دولت جدید است .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به  حادثه جمعه سیاه گفت : در این حادثه که به جمعه‌ی سیاه نیز معروف شد ، در تهران بخاطر قیام مردم ، بر علیه رژیم استبداد پهلوی ، بیش از چهار هزار نفر به شهادت رسید . این حادثه ، باعث شد تا قیام ملت ایران بر علیه رژیم ستم شاهی در کل کشور به طور مستمر ادامه یابد تا نهایتا باعث شود انقلاب اسلامی در همان سال به پیروزی برسد .

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری افزود : مقام معظم رهبری می‌فرمایند : کسانی که از سرکوب خونین قیام پانزده خرداد و قتل عام هفده شهریور با وقاحت تمام دفاع کردند ، امروز دم از حقوق بشر می‌زنند ، کسانیکه بیش از پنجاه سال از دیکتاتوری سیاه پهلویها را پشتیبانی کردند ، امروز تهمت دیکتاتوری به جمهوری اسلامی می‌زنند .
﴿ یُریدُونَ لِیُطْفِؤُا نُورَ اللهِ بِأفْوَاهِهِمْ وَ اللهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْکَافِرُونَ ﴾ ؛ «آنان می‏خواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند ؛ ولی خدا نور خود را کامل می‏کند هر چند کافران خوش نداشته باشند !»

امام جمعه ماکو با بیان اینکه بازسازی اعتماد عمومی ؛ مهمترین وظیفه دولت سیزدهم می باشد ، گفت  :مقام معظم رهبری در دیدار دولت سیزدهم با معظم له ، برای اولین بار از این تعبیر استفاده کرده و فرمودند : «اعتماد عمومی نسبت به دولت آسیب دیده است.»لذا دولت را موظف کردند تا این آسیب را ترمیم نمایند . البته ، این یک هشدار جدی و مهم است ؛ چون اعتماد عمومی، مهم‌ترین سرمایه نظام مردم‌سالاری دینی است و فرایند «حفظ، ترمیم و تقویت» آن اعتماد ، اولین و مهم‌ترین وظیفه‌ی مضاعف دولت جدید است .
وی تاکید داشت :  دولت ، برای اینکه بتواند اعتماد عمومی مردم را ترمیم کند ، باید به عنوان نمادِ عمل به وعده ، صداقت گفتاری و رفتاری ، شجاعت در پذیرش اشتباه ، تحوّل در ساختار اداری کشور ، حضور مستمر و مؤثر در بین مردم و برنامه‌ریزی سنجیده و کارشناسی شده و اهل اقدام انقلابی مبتنی بر عقلانیت انقلابی باشد .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به شاخصهای دولت اسلامی گفت : از منظر مقام معظم رهبری دولت اسلامی دارای شاخصهای مختلفی که با استناد به بیانات معظم له ، به یکی از آن شاخصها اشاره می‌کنم . لذا دولت سیزدهم باید به این شاخصها توجه ویژه‌ای داشته باشد .
الف. اولین شاخص دولت اسلامی ، شاخص اعتقادی و اخلاقی است . مقام معظم رهبری می‌فرماید : «نظامی که بر اساس تفکر و معرفت اسلامی بر سر کار بیاید ، نظامی است که مسائل معنوی انسان ، جزو عناصر اصلی آن نظام خواهد بود .» لذا در انتخاب مسئولین ، دولت  ، علاوه بر تخصص فرد منتصب ، باید تعهد او را در اولیت انتخاب خود قرار دهد .لذا  کسی را باید به عنوان مسئول انتخاب کنند ، وقتی آن فرد در مسند ریاست قرار گرفت ، احکام الهی و مخصوصا ، نماز را در جامعه نهادینه کند ؛ و این امر محقق نمی‌شود ، مگر آنکه این مسئول در نماز جماعت اول وقت و نماز جمعه حضور پررنگ داشته باشد . چون ‹‹ النَّاسُ عَلَی دِینِ مُلُوکِهِمْ ›› .

امام جمعه ماکو با اشاره به ویژگیهای مدیر شایسته براساس بیانات مقام معظم رهبری ،خاطر نشان ساخت : مقام معظم رهبری ، در خصوص مدیر شایسته‌ی انقلاب اسلامی ، ویژگیهایی را در بیانات مختلف مطرح کرده‌اند که در این خطبه به اجمال به خدمتتان عرض می‌کنم . معظم له می‌فرمایند : «مدیر شایسته انقلاب باید با ایمان ، متدین ، با تقوا و اهل اخلاص باشد . دارای اعتماد به نفس و خودباوری ؛ امین ، دلسوز و متعهد به مردم و نظام اسلامی باشد . اهل تدبیر و عقلانیت ؛ شجاع ، و فعال در مقابل دشمن باشد . فردی امیدوار و دارای عزم راسخ ؛ به دور از اشرافی‌گری ؛ اهل رعایت بیت المال باشد . مردمی ، انقلابی ، جهادی ، با نشاط ، پرانگیزه و اهل پیگیری باشد . عالِم و کارآمد ؛ صادق و مسؤولیت‌پذیر ؛ خدمتگزار و پرتحرک و خستگی‌ناپذیر باشد . دارای روحیه تحرک و پیشرفت در کارها ؛ معتقد به توانمندیهای داخلی ؛ عدالتخواه و ضد فساد ؛ معتقد به جوانان و اهل إشراف میدانی بر مشکلات باشد .

وی در پایان اذعان داشت :  ممکن است افراد مختلفی برای انتصاب مسئولین شهرستانی از ناحیه‌ی افراد مختلف پیشنهاد شود ؛ اما معیار در انتخاب نباید فرد معرفی کننده باشد ، بلکه معیار باید آن ویژگی‌هایی باشد که مقام معظم رهبری بیان فرمودند . لذا این ویژگی‌ها در هرکسی باشد ، باید او به عنوان مسئول شهرستانی منتصب گردد . البته آن سابقه‌ای که از ریاست محترم جمهور دارم ، می‌دانم که چنین خواهد کرد ؛ همانطوری که در مورد دو وزیر خود وقتی دیدند آنها مورد اتهام قرار گرفتند ، بلا فاصله پس از تحقیق ، وقتی مطمئن شد که هیچگونه اتهامی متوجه آنها نیست ، محکم پشت آنها ایستاد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15804
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 785 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای بازسازی اعتماد عمومی ؛ مهمترین وظیفه دولت سیزدهم می باشد بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.