افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 29 March , 2024
21
امام جمعه ماکو :

ایثارگران و رزمندگان پیام رسان های شهدا هستند

  • کد خبر : 15943
  • ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
ایثارگران و رزمندگان پیام رسان های شهدا هستند
ویژه برنامه بزرگداشت حماسه سازان هشت دفاع مقدس با حضور ایثارگران ، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس و  مسئولین شهرستانی در ماکو برگزار شد .

به گزارش مرزداران ؛ امام جمعه ماکو در مراسم بزرگداشت حماسه سازان هشت دفاع مقدس که با حضور ایثارگران ، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس و  مسئولین شهرستانی برگزار شد ، با اشاره به آیه “وَلا تَحسَبَنَّ الَّذینَ قُتِلوا فی سَبیلِ اللَّهِ” گفت : خداوند در قرآن کریم بر مقام و جایگاه والای شهدا  و وعده ای که به آنها داده است تاکید میکند.

حجت الاسلام سید محمد هاشمی با بیان اینکه خداوند از بین مومنان خود جایگاه ویژه ای برای شهدا قرار داده است ، افزود : ویژه بودن جایگاه شهدا در کلام قرآن در ادامه آیه “عِندَ رَبِّهِم یُرزَقونَ” محرز می باشد که شهدا نزد و پیشگاه خداوند بوده و از عنایت خداوند بهره مند می شوند .

وی تصریح داشت : سرور و شادی شهدا که از نعمت خداوند بهره مند هستند را خداوند در آیه بعدی با اشاره به ایه “فَرِحِینَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ” به تصویر می کشد .(به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏ شادمانند)

وی با بیان اینکه ایثارگران و رزمندگان همچون حضرت زینب (س) که پیام عاشورا را به گوش همه رساند ؛ پیام رسان شهدا می باشند ، گفت : خداوند در ادامه آیه با اشاره به ” یَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ” وظیفه شما ایثارگران و بازماندگان از دوستان شهیدتان را به تصویر می کشد ، اینکه بعد از شهدا شما باید پیام آنها را به گوش بقیه برسانید همان وظیفه ای که حضرت زینب و سید الساجدین بعد از عاشورا انجام دادند .

حجت الاسلام هاشمی رمز پیروزی رزمندگان اسلام در دفاع مقدس را ولایتمداری عنوان کرده و گفت : وقتی مدیریت جنگ با فرماندهی دینی همراه شد دیگر فرماندهی های کلاسیک در مقابل آن کم می آورد و توان مقابله با آن را نخواهند داشت .

وی با اشاره به قدرت ایمان به عنوان دیگر عوامل پیروزی رزمندگان در دفاع مقدس ، اذعان داشت: به خاطر ایمان است که خداوند حامی رزمندگان میباشد و این حمایت ها را می ‌توان در امدادهای غیبی دید مثلا در شب‌های حمله اتفاقات طبیعی باعث می شد که اوضاع به نفع رزمندگان در شرایطی که غیر ممکن بود ، تغییر کند و همین امر موجب شد که پس از آزادی خرمشهر امام راحل فرمودند : خرمشهر را خدا آزاد کرد .

وی با اشاره به اینکه این پیروزی ها بدون امتحان میسر نمی شد گفت : وقتی انسان توانست از امتحانات الهی پیروز بیرون آید به دنبال آن فتح و ظفر به دست می آید ؛  در دوران دفاع مقدس رزمندگان برای شهادت از یکدیگر سبقت میگرفتند چرا که بر قیامت و شهادت و وعده ای که خداوند به شهدا داده بود معتقد بودند .

در پایان این برنامه از ۴۰ نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد .

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=15943
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1090 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای ایثارگران و رزمندگان پیام رسان های شهدا هستند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.