افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 20 April , 2024
24
امام جمعه ماکو :

مسئول و کارمند یک اداره باید با فرهنگ بسیجی و انگیزه خدمت به مردم در آن اداره حضور پیدا کند

  • کد خبر : 16863
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۶
مسئول و کارمند یک اداره باید با فرهنگ بسیجی و انگیزه خدمت به مردم در آن اداره حضور پیدا کند
امام جمعه ماکو گفت : اگر مسئول و کارمند یک اداره و سازمانی با فرهنگ بسيجي و انگیزة خدمت به مردم در آن اداره حضور پیدا کند ، باعث می‌شود تا با شور و شوق و اشتياق کار کند ، و هدفش انجام خدمت به مردم باشد ، و در خدمت رسانی کوتاهی نخواهد کرد .

به گزارش مرزداران ؛ حجت الاسلام سید محمد هاشمی امام جمعه شهرستان ماکو در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه با اشاره به اوصاف بسیج گفت : انگیزه دینی یکی از اوصاف بسیجی میباشد لذل ااوصاف و ویژگی‌های یک بسیجی است که او را  ولایت مدار ، بصیر و همیشه در صحنه به بار آورده . در واقع همان اوصاف و ویژگی‌های قرآنی است که اصحاب حضرت ابا عبد الله الحسین نیز دارای همان ویژگی‌ها بودند که در سرزمین کربلا و روز عاشورا از ولایت دفاع کردند و در این راه جان خود را به طبق اخلاص گذاشته و به شهادت رسیدند به طوری که رسول مکرم اسلام در توصیف آنها می‌فرماید : گذشتگان در نیکی بر آنها سبقت نگرفته‏اند و آیندگان به آنها نخواهند رسید .

وی افزود : امروز همان اوصاف و ویژگی‌ها هستند که بسیجی‌ها را به دور حضرت امام رضوان الله تعالی علیه و مقام معظم رهبری جمع کرده است . و همان ویژگی‌هاست که باعث شده بسیجی به امر حضرت امام در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت می‌کرد و جان خود را در طبق اخلاص گذاشته و در راه اسلام و قرآن و ولایت به شهادت رسیدند فلذا امروز بسیجی در ادامه راه همان شهداء در جبهه علم و تکنولوژی و فن‌آوری و صنعت و کشاورزی ، با استکبار جهانی مبارزه می‌کند و در این راه شهدایی هم تقدیم انقلاب کرده است . یک نمونه‌ی از آن شیهد فخری زاده است که خواب را از سران اسرائیل ربوده بود .

وی ادامه داد : از جمله مهمترین ویژگی‌های یک بسیجی از دیدگاه قرآن ، قدرت ایمان و اخلاص و انگیزه در عمل است . بر خلاف دنیای امروز که تکیه‌گاهش ثروت و قدرت و نیرو و اطلاعات و تخصص و تکنولوژی و حمایت دیگران است ، اما بسیجی کسی است که همه اینها را در کنار ایمان و اخلاص و نشاط و انگیزه در عمل تحصیل می‌کند .

وی با اشاره به اخلاص بسیجی گفت : بسیجی اگر در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل شرکت می‌کند ؛ در واکسیناسیون کل کشور ؛ در کنار وزارت بهداشت قرار می‌گیرد ؛ در هنگام درو گندم ، در کنار کشاورز حضور پیدا می‌کند ؛ پس از جهاد سازندگی ، بسیج سازندگی را تشکیل داده و در طرح‌های محرومیت‌زدایی وارد میدان می‌شود ؛ در جنگ نرم با تشکیل کلاسهای عقیدتی و بصیرتی حلقه‌های صالحین در مقابل شبهات دینی بصیرتی و سیاسی دشمن می‌ایستد ؛ در ایام کرونا با تشکیل گروههای جهادی ، خیابانها ، معابر و محلات شهرها و روستاها را ضد عفونی کرده و در کمک مؤمنانه ، به فرمان مقام معظم رهبری لبیک می‌گوید ، همه‌ی اینها از روی اخلاص است.

امام جمعه ماکو تاکید کرد : بنابر این اگر مسئول و کارمند یک اداره و سازمانی با فرهنگ بسیجی و انگیزه خدمت به مردم در آن اداره حضور پیدا کند ، باعث می‌شود تا با شور و شوق و اشتیاق کار کند ، و هدفش انجام خدمت به مردم باشد ، و در خدمت رسانی کوتاهی نخواهد کرد .

حجت الاسلام سید محمد هاشمی در پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری گفت : امروز حدود ۵ سال است که از مطالبه‌ی رهبری درخصوص مقابله با حقوقهای نجومی می‌گذرد. متأسفانه دولت سابق اعتقادی نداشت تا با حقوقهای نجومی برخورد کند . با توجه به اینکه امروز قوای سه گانه ، با هم‌فکری و هم‌آوایی منادی مقابله با فساد هستند ، لذا باید اولین و مهم‌ترین قدم را در خصوص مقابله با زیاده خواهان حقوقی بردارند . مقابله با حقوق‌های نجومی از جمله‌ مهم‌ترین مطالبات مردم از دولت ، مجلس و قوه‌ی قضائیه‌ی انقلابی است .

وی افزود : از منظر مقام معظم رهبری پدیده‌ی حقوقهای نجومی از جمله‌ی مظاهر فسادزا ، اعتمادزدا و اشرافیگری مسئولان است که باید زشت و قبیح شمرده شود . البته با این قضیه باید برخورد پیشگیرانه شود . در این بخش مجلس باید خوب قانونگذاری کند ؛ دولت نیز باید نظام اداری و ساختارهای معیوب را اصلاح کند ؛ اما در برخورد با حقوقهای نجومی هر سه قوه باید با قاطعانه برخورد کنند .

وی تصریح داشت : متأسفانه دولتهای غربی به خاطر اطلاعاتی که ازمواضع دولت سیزدهم دارند براین نتیجه رسیده‌اند که ایران حاضر نیست ازحقوق خود درخصوص لغو تمام تحریمها کوتاه بیاید . از طرف دیگر کشورهای چین و روسیه نیز بر حقانیت مطالبه ایران تأکید می‌کنند ؛ لذا غرب خیال می‌کند که اگر آژانس ، آمریکا ، سه کشور اروپایی ، شورای همکاری خلیج فارس و رژیم صهیونیستی ائتلاف کنند، یک اجماع جهانی را در مقابل ایران به نمایش می‌گذارند تا بدین طریق بتوانند ایران را مجبور کنند ، تا از مواضع اصولی خود در راستای لغو تحریمها و راستی‌آزمایی دست بردارد البته اجماعی که آمریکایی‌ها از آن صحبت می‌کنند درمجموع شامل سه کشور اروپایی ، بعضی اعضای شورای همکاری خلیج فارس به علاوه رژیم صهیونیستی است که قطعا این تعداد ، در مقابل بیش از ۲۰۰ کشور جهان که اکثر آنها بر حقانیت مواضع ایران تأکید دارند ، مفهومی به نام اجماع جهانی در آن نیست .

وی ادامه داد : تحرکات بیهوده آمریکایی‌ها ازجمله تحریم چند شهروند ایرانی به بهانه دست داشتن در انتخابات آمریکا و یا بیانیه مشترکی که با سه کشور اروپایی و برخی کشورهای عربی صادر می‌کند ، همه اینها بیانگر ناتوانی آنهاست . غرب باید بداند که یک راه بیشتر ندارد ؛ و آن هم پایان تحریمهای ظالمانه است ؛ آمریکا نیز باید بفهمد که دچار یک اشتباه محاسباتی شده است .

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به الگوی رفتاری شهید مدرس در دوران نمایندگی گفت : در آستان سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس قرار گرفته‌ایم . امروز اخلاق و رفتار شهید مدرس باید به عنوان یک الگو به نمایندگان مجلس باشد .

وی افزود : از جمله‌ی مهمترین ویژگیهای شهید مدرس در کسوت نمایندگی این بود که آن بزرگوار نقش و جایگاه مردم اهمیت خاصی قائل بود . مدرس همواره به این نکته تصریح کرده و می‌گفت : «ما ولیّ نیستیم ، وکیل هستیم و باید نظر موکلین خود را بدانیم .» لذا شهید مدرس در حوادث سیاسی و اجتماعی ، مردم را دخیل وشریک می‌دانست . او آنقدر با مردم کوچه و خیابان راحت گرم صحبت می‌کرد که مورد اعتراض اطرافیانش قرار می‌گرفت . امروز نمایندگان محترم مجلس نیز باید در بین مردم باشند و مشکلات آنان را در مجلس به گوش دولتمردان برسانند.

وی در خصوص مطالبات مردم گفت : همانطوری که مستحظرید با توجه به خشکسالی‌های اخیر که بخاطر پایین آمدن نزولات آسمانی در کشور بوجود آمده ؛ در آینده مردم شهرستان با چالش آب شرب و کشاورزی مواجه خواهد شد . البته مشکل فعلی فقط مختص به کمبود آب نیست ، بلکه این مشکل هم شامل کمبود آب ، و هم ضعف مدیریت آبی است . با توجه به اینکه در حال حاضر ، سد ماکو قادر نیست تمامی نیازهای آبی شهرستان را تأمین کند ؛ لذا امروز بهترین راه برای تأمین منابع آبی، احداث سد بدولو می‌باشد که مطالعات اولیه آن نیز انجام پذیرفته است . البته این دغدغه‌ی مردم را در جلسه‌ای که ائمه‌ی جمعه با استاندار داشتند ، در کنار طرح چندین مطالبه‌ی مردم شهرستان ماکو به استاندار محترم عرض کردم . به نماینده‌ی محترم مجلس نیز عرض می‌کنم که احداث سد بدولو را به عنوان مطالبه مردم شهرستان ماکو از وزیر محترم نیرو درخواست نماید تا با تخصیص اعتبار از اعتبارات ملی ، این مطالبه‌ی مردم نیز محقق شود .

لازم به ذکر میباشد قبل از خطبه های نماز جمعه سرهنگ پاسدار غلامعباس مراد زاده جانشین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ماکو به مناسبت هفته بسیج سخنرانی کرد و قبل از این سخنرانی حلقه های میقات صالحین بسیج در مسجد جامع ماکو برگزار شد.

لینک کوتاه : https://marzdaran.ir/?p=16863
  • نویسنده : علی قویدل
  • ارسال توسط :
  • منبع : مرزداران
  • 1023 بازدید
  • دیدگاه‌ها برای مسئول و کارمند یک اداره باید با فرهنگ بسیجی و انگیزه خدمت به مردم در آن اداره حضور پیدا کند بسته هستند

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.